Jak zrobić jajka zapiekane w bułce?

Jajko zapiekane w chrupiącej bułce to wspaniały pomysł na pożywne śniadanie. Jajko takie możesz zapiec w piekarniku ale równie dobrze zrobisz je na patelni pod przykryciem.
Jak zrobić jajka zapiekane w bułce?
Rzeczy, których potrzebujesz:
8 bułek (np. kajzerek), 8 dużych jajek, 1/4 szklanki mieszanki drobno posiekanych ziół (szczypiorek, pietruszka itp), 2 łyżki śmietany, sól i pieprz do smaku, 4 łyżki tartego parmezanu
1
Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C. Odetnij wierzch bułek a następnie wydłub środek. Dziurka powinna być na tyle duża, aby zmieściło się w niej jajko. Ułóż bułki na blasze do pieczenia. Zachowaj odcięte, górne części.
2
Do dziurek w bułkach wbij jajka, posyp je solą, papryką, ziołami i nałóż odrobinę śmietany. Posyp z wierzchu parmezanem.
3
Piecz do czasu aż białko będzie ścięte a chleb się przypiecze - około 20-25 minut. Po 20 minutach, włóż do piekarnika również górne części bułek i piecz aż zrobią się złote. Odczekaj kilka minut, przykryj bułki i podawaj na gorąco.
4
Oprócz jajka możesz zapiec w bułce również inne dodatki takie jak: podsmażoną wcześniej na maśle cebulę, czerwoną paprykę, szpinak, podsmażone pieczarki, szynkę, czosnek, ser kozi itp.
Jajka zapiekane w bułkach
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Szybszym i smaczniejszym jednak bardziej kalorycznym sposobem jest zapieczenie jajek w bułkach na patelni. W tym celu rozgrzej na patelni niewielką ilość oliwy, podsmaż górną część bułek a następnie je odwróć na drugą stronę i wbij jajko. Dopraw je do smaku solą i papryką i przykryj pokrywką. Smaż pod przykryciem do czasu aż białko będzie ścięte. Wówczas odkryj, przełóż na talerz i posyp drobno posiekanym szczypiorkiem.
  • Zwykle do zrobienia zapiekanego jajka wystarczy połowa bułki. Z 1 bułki można zrobić 2 zapiekanki.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Pawel - 2016-02-22
Pychotka. Zona byla bardzo zadowolona z niedzielnego sniadania.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub