Jak zrobić ciasteczka serduszka czekoladowe z truskawkami?

Ciasteczka w kształcie serc wykonane z czekoladowego ciasta typu „brownie”, udekorowane kremowym serem i kawałkami truskawek, to idealny deser na Walentynki, rocznice i inne romantyczne wieczory. Niewątpliwą zaletą tego deseru jest prostota jego wykonania. Zupełnie nie pasuje ona do wykwintnego wyglądu ciasteczkowych serc. Przepis zamieszczam poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
na ciasto: 115g masła, 1 szklanka cukru, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 2 jajka, ½ szklanki mąki, 1/3 szklanki kakao w proszku, ¼ łyżeczki proszku do pieczenia, ¼ łyżeczki soli, 1 łyżka polewy czekoladowej (opcjonalnie), na masę serową: 115g kremowego sera białego (rozmiękczonego), 1 szklanka cukru pudru, ½-1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj), odrobina mleka (opcjonalnie)
1
Piekarnik nagrzej do 175°C. Foremki do pieczenia w kształcie serc porządnie natłuść.
2
Masło umieść w nadającej się do podgrzewania misce i włóż na 15-30 sekund do mikrofalówki, żeby się roztopiło. Wówczas dodaj do niego cukier i wymieszaj drewnianą łyżką do momentu, aż się rozpuści. Dodaj ekstrakt waniliowy i jajka, mieszając do całkowitego połączenia składników. Wsyp do ciasta mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól. Dobrze wymieszaj. Na koniec wlej odrobinę polewy czekoladowej.
3
Ciasto przelej do foremek w kształcie serc i włóż do piekarnika na 18-20 minut lub do czasu, aż brzegi ciastek zaczną odrywać się od krawędzi foremek. Poczekaj 2-3 minuty, aż ciastka lekko ostygną, a następnie delikatnie przełóż je na kawałek deski do wypieków i pozostaw do całkowitego wystygnięcia.
4
W średniej wielkości misce za pomocą miksera utrzyj na gładką masę kremowy ser biały. Dodaj cukier puder, najpierw miksując całość na małych, a następnie na coraz większych obrotach. Na koniec wlej odrobinę ekstraktu waniliowego i ubij całość. Jeśli masa jest zbyt gęsta, dodaj odrobinę mleka. Jeżeli jest za rzadka, zagęść ją dodatkową porcją cukru.
5
Rozsmaruj masę na ostudzonych ciasteczkach. Na wierzch połóż umyte i pokrojone w ćwiartki truskawki.ciasteczka serduszka czekoladowe - krok 5
6
Całość oblej niewielką ilością polewy czekoladowej. Dla lepszego efektu podawaj ciastka na eleganckich serwetkach.
ciasteczka serduszka czekoladowe - krok 6
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub