Jak grać w horrory? strona 1 z 4

(Edytuję poradnik, bo poprzedni zawierał mało wyjaśnień i ogólnie był niezbyt ciekawy) Ten poradnik pokaże ci, jak wczuć się w klimat i strach, które oferują nam gatunki horrorowe. Widywane są poradniki w stylu "jak się nie bać oglądając w horror" Zadajmy sobie więc proste pytanie - po co kupujesz film/grę horror? Po to chyba, by się ich bać. Strach, mimo że wydaje się negatywnym odczuciem, w rzeczywistości jest inaczej. Można znaleźć wiele ludzi, którzy odczuwają przyjemność z bania się. We wskazówkach lepiej wam to wyjaśnię. Przejdźmy więc teraz do tego, jak skutecznie osiągnąć coś, co horrory nam chcą zaoferować.
Jak grać w horrory?
1
1. Imersja.

Jeden z najważniejszych kroków. Pozostałe będą służyły w budowaniu większego klimatu i strachu. Są gry, w które gra się dla czystej rozrywki. Nie interesuje nas sam bohater, odrzucamy fabułę (o ile jakaś w owej grze jest) ot chcemy się dobrze rozerwać po ciężkim dniu. Horrory to jednak produkcja, która stawia na fabułę i klimat. Horrory powinno się brać bardziej jako doświadczenie, ale nie mówię że nie mamy się przy nich dobrze bawić, wręcz przeciwnie, ale w horrorach, szczególnie tych z prawdziwego zdarzenia rozgrywka schodzi na drugi plan. Jak się wczuć? Musimy bliżej poznać bohatera, postawić się w jego sytuacji, po prostu nim być. Jeżeli imersja ma działać, nie powinniśmy wtedy nagrywać naszego grania w horror na yt. Rozmawianie sam ze sobą bądź zwracanie się do widza w pewnym stopniu zmniejsza wczucie się. Imersja zależy głównie od wczucia się. Kiedy będziemy bawić się w bieganie w kółko, rzucanie innymi przedmiotami czy prowokować specjalnie przeciwników "dla zabawy" to mamy marne szanse na wczucie się. Również nie osiągniemy pełnej imersji odpisując koledze na sms'a, rozmawiając z kimś przez skype bądź GG. Jak masz tak grać to lepiej nie graj w ogóle.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Jeżeli masz wątpliwości co do twojego zdrowia jeśli chodzi o oglądanie horroru, udaj się do lekarza by się przebadać. Jeżeli masz słabe nerwy, problemy sercowe lub nawet jesteś w ciąży, zrezygnuj z wchodzenia w gatunek horroru. Może to bardzo negatywnie na ciebie wpłynąć.
  • Upewnij się, że w horrorze, który chcesz oglądnąć lub w niego zagrać nie ma elementów, które wywołają u ciebie ataki paniki. Jeśli masz epilepsje, też musisz być ostrożny(a). Chodzi mi tu głównie o fobie. Jeżeli boisz się ciemności, klaunów czy czegoś innego, odpuść sobie wchodzenie w gatunek horroru, albo szukaj dokładnie i ostrożnie.
  • Nie pozwól na kontakt dzieci z horrorem. Może to bardzo źle wpłynąć na ich psychikę. Przestrzegaj się zaleceń wiekowych i zdrowotnych.
Wskazówki
  • Niektórzy ludzie odbierają strach jako coś przyjemnego, bo podczas strachu jednym z hormonów wydzielanych w mózgu jest hormon szczęścia, a u niektórych jest wydzielany go w większej ilości. Jest tylko jeden warunek, który musi zostać spełniony by strach był przyjemnością. To nie może być realne zagrożenie. Nikt, nawet najbardziej napalony fan horroru nie chciałby być w sytuacji ucieczki przed psychopatą z piłą mechaniczną.
2
2. Samotność

Dlaczego podczas grania w horror lepiej być samemu? Wyobraź sobie, że idziesz na noc do lasu z grupą przyjaciół. Brzmi ciekawie? To teraz wyobraź sobie, że idziesz tam sam(a) iii... już nie jest tak miło. Samotność jest ważnym czynnikiem do osiągnięcia dostatecznego klimatu i strachu. Moje kondolencje dla osób które dzielą pokój z rodzeństwem. Granie w horror nie ma sensu, dopóki osoba/osoby znajdujące się w pomieszczeniu nie wyjdą. Nie mówię, że do horrorów nie można urządzać oglądania jakiegoś filmu grozy z przyjacielem/przyjaciółką, oczywiście, że można, ale nie spodziewaj się takiego efektu jak granie/oglądanie horroru samemu/samej.
3
3. Noc i zgaszone światła.

Samo ściemnienie pokoju np. zasłonięciem okien nie jest równoznaczne z graniem w nocy. Dlaczego akurat w nocy? Wtedy jest cisza, spokój, mniejsza szansa że ktoś ci przeszkodzi w grze, no i oczywiście klimat tej pory mówi sam za siebie. Granie w nocy nie oznacza, że musimy czekać do północy. Może to być np. 21, ważne by było już ciemno, a w domu robiło się ciszej i spokojniej.
4
4. Sprzęt audio na poziomie.

Horrory mają często mało słyszalne dźwięki, które nadają klimatu i strachu, więc na zwykłych, tanich komputerowych głośniczkach nie usłyszymy wszystkiego dokładnie. Do horrorów idealne są słuchawki. Izolują nas one od dźwięków otoczenia i dużo na nich słychać. Poza tym słuchawki są bardziej opłacalne jeśli chodzi o koszt. Słuchawki za 100 złotych mają lepszą głębię dźwięku i lepszą jakość niż głośniki za 100 złotych. By dorównać owym słuchawkom głośniki muszą kosztować jakieś 10 razy tyle. Można również wykorzystać połączenie słuchawek i głośników. Zwiększa się realistyka i głębia dźwięku. Jeśli gramy na konsoli to można kupić przejściówkę za śmieszne pieniądze na 3.5mm jack audio i podpiąć do pada, chociaż konsole nowszej generacji powinny już posiadać to wejście. Co do filmów, to nie ma się czego obawiać - one są dostosowane do typowych głośników z telewizora, ale jak macie kino domowe to dźwięk powinien mieć o wiele większą jakość.
5
5. W miarę możliwości dobre ustawienia graficzne (tylko gry)

Czy to oznacza, że w horrorach liczy się wyłącznie grafika? Niekoniecznie. Gry ze słabą oprawą graficzną potrafią czasem lepiej wystraszyć niż wysokobudżetowe gry z cudowną grafiką. Jednak bądźmy szczerzy - grafika ma też jakieś znaczenie. Jeżeli gra ma takie a nie inne ustawienia grafiki, to po coś one są. Np. wyłączenie dynamicznych cieni w grze, które takowe posiada może znacznie wpłynąć na klimat negatywnie. Jednak nie trzeba się obawiać o to, czy nasz sprzęt sobie poradzi. PC ze średniej półki powinno uciągnąć większość znanych tytułów nawet na najwyższych ustawieniach zachowując przyzwoitą wydajność, a niektóre wyszły tylko na konsolę, więc z wydajnością problemu nie powinno być.
6
6. Poziom trudności (tylko gry).

Nie oszukujmy się, poziom trudności w pewien sposób wpływa na klimat i strach. Poziom trudności może ustalać, czy wrogowie będą szybsi, ile będą zadawać obrażeń itp. Więc świadomość, że goni cię szybszy przeciwnik, który cię powali jednym ciosem dodaje więcej adrenaliny. W niektórych horrorach nie ma nawet wyboru poziomu trudności. Nie graj tylko na poziome "łatwym" a będzie ci dane. Niektóre gry nawet nie mają poziomu łatwego, więc myślę, że z tą zasadą nie powinno być żadnych problemów.
Wskazówki
Ostrzeżenia
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub