Jak Dzień Kobiet obchodzi się na świecie? strona 1 z 3

Dzień Kobiet to święto znane chyba wszystkim Polakom. Wielu z nich sądzi również, że to typowo polskie święto, wywodzące się z naszego kraju i obchodzone tylko tutaj. Nic bardziej mylnego! Dzień Kobiet obchodzony jest w wielu krajach na świecie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak obchodzi się Dzień Kobiet w Rosji, Portugalii i innych krajach.
Jak Dzień Kobiet obchodzi się na świecie?
1
Warto zacząć od tego jak Dzień Kobiet obchodzony był i jest w Polsce. W czasach PRL-u święto wszystkich Pań było obchodzone bardzo hucznie. Kobiety obdarowywano, lecz inaczej niż dzisiaj. Wówczas zamiast wytwornych czekoladek, biżuterii czy innych przedmiotów, kobiety za każdym razem dostawały rajstopy, kawę i obowiązkowo goździki. Panowie pytani dziś o Dzień Kobiet z dawnych lat, wspominają, że kobiety cieszyły się z tych skromnych podarków inaczej niż dziś - teraz trudno im dogodzić nawet najbardziej wymyślnym prezentem. Najważniejsze w obchodach Dnia Kobiet było wolne od pracy, bo w tym szczególnym dniu w zakładach pracy było luźniej, a mężczyźni cieszyli się może nawet bardziej niż kobiety, bo za pamiętnego goździka często do rana balowali na imprezach suto zakrapianych alkoholem. Najważniejsze, że dzień ten przetrwał do dziś i choć teraz kojarzy się wielu paniom głównie z komercją i ubijaniem interesu przez kwiaciarki, to wciąż spore grono kobiet lubi w tym dniu poczuć się szczególnie i dostać upominek.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, a by obdarowywać swoją kobietę czułymi słowami i kwiatami nie tylko od święta! Kobiety dużo bardziej cenią sobie prezenty wręczane bez specjalnej okazji! ;)
Wskazówki
  • Jeśli w Twojej rodzinie jest jakaś kobieta, która doskonale pamięta czasy PRL-u możesz dla zabawy wręczyć jej właśnie goździki, rajstopy i kawę. To oryginalny prezent i z pewnością przyniesie na myśl wiele ciekawych wspomnień.
2
Gdzie jeszcze oprócz Polski obchodzony jest Dzień Kobiet?

Lista jest długa. Dzień Kobiet jest oficjalnym świętem w Albanii, Algierii, Armenii, Azerbejdżanie, Białorusi, Bośni i Hercegowinie, Brazylii,Bułgarii, Burkina Faso, Kamerunie, Chinach, Kubie, Włoszech, Laosie, Kazachstanie, Kirgistanie, Macedonii, Mołdawii, Mongolii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Tadżykistanie, Ukrainie, Uzbekistanie, Wietnamie i Zambii.
3
Jak obchodzony jest Dzień Kobiet na świecie?

We Włoszech Dzień Kobiet obchodzony jest bardzo hucznie. Jak na ten kraj przystało, mieszkańcy do obchodów przygotowują się duże wcześniej. Miasta zostają oklejone plakatami i ulotkami przypominającymi o tymże święcie.
Ciekawostką jest, że w tym dniu również Panie wręczają sobie wzajemnie podarki - swoim siostrom, koleżankom, matkom, znajomym.
4
Dla Wietnamczyków jeden Dzień Kobiet to stanowczo za mało. W tym kraju obchodzony jest on aż dwukrotnie! Przypada na dni 8 marca i 20 października. Popularnym prezentem w Wietnamie są goździki.
5
W Chinach Dzień Kobiet obchodzi się w specyficzny sposób. Wszyscy wiemy, że to naród bardzo zapracowany, więc z okazji tego święta wszystkim Paniom należy się pół dnia wolnego od pracy. W wielu sklepach możemy w tym dniu skorzystać ze specjalnych zniżek.
6
W Portugalii i Rumunii Panie decydują się na świętowanie jedynie w kobiecym gronie. Gromadzą się wtedy na obiadach i przyjęciach, na które wstęp mają wyłącznie kobiety.
7
Najdłuższy Dzień Kobiet przypada chyba mieszkankom Armenii. Jest to właściwie nie dzień, a cały miesiąc kobiet! Po upadku Związku Radzieckiego przestano świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet. W zamian tego ustanowiono święto Piękna i Macierzyństwa na dzień 7 kwietnia. Z powodu sporu panującego w temacie dwóch dni kobiet postanowiono czcić płeć piękną od 8 marca do 7 kwietnia.
8
Gałązki Akacji srebrzystej są bardzo popularnym prezentem wręczanym kobietom w czasie ich święta. Najczęściej obdarowuje się w ten sposób Rosjanki ale to prezent popularny również we Włoszech.
9
W Tunezji Święto Kobiet nie jest obchodzone 8 marca a 13 sierpnia.
10
Świętowanie Dnia Kobiet jest zabronione natomiast w Iranie. Irańska policja pobiła i przesłuchiwała około 100 osób, które zaplanowały na ten dzień uroczystość.
Wskazówki
Ostrzeżenia
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Patt - 2015-03-06
Mała powtórka z historii Polski :w roku 1933 nie było PRL-u :d
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub