Jak pielęgnować buty?

Czyszczenie skórzanych butów nie jest problemem. Obecnie na rynku dostępnych jest mnóstwo modeli butów z różnego typu materiałów zarówno naturalnych jak i syntetycznych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je czyścić i pielęgnować by długo wyglądały jak nowe.
Jak pielęgnować buty?
1
Jeśli chcesz oczyścić lakierki, przetrzyj je mlekiem, aby usunąć plamy - białym octem, aby je zmiękczyć - oliwą z oliwek lub wazeliną. Jeśli nie planujesz używać lakierków przez dłuższy czas, natłuść je i owiń - każdy but oddzielnie - w papier welinowy, by się nie porysowały.
2
Aby wyczyścić nubuk równomiernie przetrzyj go miękką gumką do ołówków i strzepnij resztki gumki.
3
Plastik myj wodą z mydłem, po czym białe buty posyp talkiem kosmetycznym, a kolorowe posmaruj cienką warstwą wazeliny lub kremu tłustego.
4
Płótno przeczyść szczotką, a ewentualne plamy usuń za pomocą wody z mydłem.
5
Satynę delikatnie i równomiernie przecieraj alkoholem.
6
Zamsz wyczyścisz specjalną szczoteczką, posyp go następnie proszkiem do zamszu w odpowiednim kolorze i przetrzyj lekko zmiętym papierem welinowym, a na koniec drobnoziarnistym papierem ściernym lub kartonowym pilniczkiem do paznokci.
7
Tenisówki pierz w pralce w niskiej temperaturze (maksymalnie 30°) w proszku do tkanin delikatnych. Plamy usuwaj benzyną.
8
Dziką skórę oczyść miękką gumką do ołówków, miękką szczotką strzepnij resztki gumki i wypoleruj lnianą szmatką.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Michał - 2016-03-17
Andrzej, wybacz ale jak dla mnie to czyste lenistwo. Nie jestem może jakimś pedantem ale zawsze sam czyszczę swoje buty, właśnie dotarła paczka z merg pl z nowymi półbutami i już je zapastowałem i wypolerowałam, to tak jaj z myciem rąk wracasz do domu i je myjesz.
Andrzej - 2012-08-27
bez sensu jest pucowanie butów w ręku - zawsze rano pobrudzone dłonie albo mankiety w koszuli - lepiej polerować i czyścić obuwie maszyną - w firmie wynajmujemy taka maszynę i wszyscy rano chętnie z niej korzystają
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub