Jak uniknąć odbycia zarządzonej kary pozbawienia wolności? strona 1 z 2

Aby sąd warunkowo zawiesił wykonanie kary pozbawienia wolności trzeba spełnić kilka warunków. Warunkowe zawieszenie wykonania kary może nastąpić jedynie wówczas gdy odroczenie wykonania kary trwało minimum 1 rok i dotyczy kary nieprzekraczającej 2 lat pozbawienia wolności. Aby sąd odroczył wykonanie kary skazany musi udowodnić, że jej natychmiastowe wykonanie mogłoby spowodować zbyt ciężkie skutki dla niego lub jego rodziny (np. skazany jest ciężko chory fizycznie lub psychicznie, zakład karny w którym skazany ma odbywać karę jest przeludniony, skazany jest jedynym żywicielem rodziny, musi on pomóc w prowadzeniu gospodarstwa rolnego, musi ukończyć szkołę). Sąd może udzielić odroczenie kilkakrotnie, jednak łączny okres odroczenia nie może być dłuższy niż rok, chyba że sprawa dotyczy ciężarnej kobiety lub kobiety w okresie 3 lat po urodzeniu dziecka i sprawowania nad nim opieki.
Jak uniknąć odbycia zarządzonej kary pozbawienia wolności?
1
Ważne! O odroczenie można się starać tylko w wówczas jeżeli kara wyroku nie jest większa niż 2 lata. Otóż odroczenie wykonania kary można uzyskać 2 razy na okres sześciu miesięcy. Jest to warunkiem do złożenia wniosku o ponowne zawieszenie kary i uniknięcia jej odsiadki.
2
Najważniejszym warunkiem jest w przypadku odroczenia wykonania kary nienaganna opinia kuratora (gdyż 99% wyroków w zawieszeniu jest objęte dozorem kuratorskim).
3
Wniosek nasz musi mieć solidne argumenty przemawiające za tym, iż odbycie kary poniosło by dla nas zbyt poważne konsekwencje (lub dla naszej rodziny). Można się powołać dosłownie na wszystko... Na to np: że jesteśmy jedynym żywicielem rodziny, że wynajmujemy mieszkanie i po naszym "zamknięciu" je stracimy itp.
4
Nie może się oczywiście toczyć przeciwko nam żadne postępowanie na policji czy prokuraturze. Sąd to też sprawdza (wysyła zlecenie do dzielnicowego o przeprowadzenie wywiadu w miejscu zamieszkania który polega głównie na opinii sąsiadów czy nie nadużywamy alkoholu, narkotyków itd).
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Trzeba pamiętać jednak, że sąd może zawiesić karę pozbawienia wolności, jednak nie ma takiego obowiązku.
Wskazówki
Do takiego wniosku należny uiścić opłatę skarbową w kwocie 80 zł lub wystąpić o zwolnienie z opłaty sadowej.
5
Następnie piszemy w formie wniosku do sądu o odroczenie wykonania kary i w uzasadnieniu ujmujemy wszystkie nasze argumenty. Sąd ma miesiąc czasu na wyznaczenie terminu posiedzenia, na którym stawiennictwo jest obowiązkowe.
6
Jeżeli sąd odroczy nam na okres 6 miesięcy lub krócej to minimum miesiąc przed końcem pierwszego odroczenia powtarzamy całą procedurę i piszemy znowu o dorocznie (warunkiem do ponownego zawieszenia są 2 odroczenia wykonania kary).
7
Zakładając, że sąd ponownie nam odroczy wykonanie kary ponownie minimum miesiąc przed końcem drugiego odroczenia kierujemy do sądu wniosek o ponowne zawieszenie kary. WNIOSEK O PONOWNE ZAWIESZENIE KARY NIE PODLEGA JUŻ OPŁACIE SADOWEJ! I jeżeli nasze zachowanie nie wzbudziło zastrzeżeń w ocenie sądu to na 95% takie ponowne zawieszenie uzyskamy. W taki oto sposób unikniemy zostawiania rodziny i pobytu w zakładzie karnym co bardzo nam mogłoby popsuć wizerunek oraz reputację.
Wskazówki
Ostrzeżenia
  • Komentarze Tipy.pl (4)

smutny1976 - 2016-10-10
a jesli wyrok przekracza 2 lata i jest się ciężko chorym na serce
Bandit368 - 2016-08-10
Dostałem 1.5 roku do odsiadki i wyjebane mam tam iść
Teraz jestem w holandi jak długo moge tutaj przebwać i nie grozi mi extradycja
Istnieje coś takiego jak przedawnienie
klama - 2015-06-12
Nie do końca warto probować jeżeli wyrok nie przekracza 2 lat odraczasz sie raz na 6 miesiecy drugi raz tak samo tylko musisz pilnowac terminow odroczenia bo jeśli nie zdażysz pomimo napisania kolejnego odroczenia trafisz do zk i wniosek o odroczenie zostanie uwzgledniony jako wniosek o przerwe w odbywaniu kary zdecydowanie jest miejsze prawdopodobieństwo aby sąd udzielił przerwy w karze aczkolwiek są takie przypadki ,najlepiej to pilnować sie i racjonalnie myśleć bo szkoda czasu .
darecki1204 - 2014-09-06
lepiej od razu iść od leżeć i spokój bo i tak to tylko rok na wolności
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub