Jak wyczyścić ruszt grilla?

Przypalony tłuszcz na ruszcie z grilla jest bardzo trudny do usunięcia. Nie wystarczy zwykły Ludwik czy inny płyn do naczyń. Takie zabrudzenia wymagają poza specjalnymi środkami również sporo pracy i wysiłku.
Jak wyczyścić ruszt grilla?
1
Zakup specjalny preparat do usuwania zaschniętego, przypalonego tłuszczu z grilla, rożna i piekarnika. Jest ich w sklepach duży wybór np. Remix GRILL, Clinex GRILL, HG Czysty Grill, Rożen I Piekarnik, Dr. Beckmann Środek do Usuwania Przypaleń Kuchennych itp.
2
Do czyszczenia rusztu możesz użyć również pasty zrobionej z sody oczyszczonej i wody utlenionej.
3
Niektórzy uważają, że do czyszczenia rusztów grilla najlepsze rezultaty daje ocet.
4
Do czyszczenia nie używaj zwykłej szmatki czy gąbeczki. Najlepszy do tego będzie specjalna druciana szczotka do grilla, zwykły druciak lub gruboziarnista sól (jeśli myjesz ruszt octem lub pastą z sody oczyszczonej).
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Aby uniknąć w przyszłości częstego czyszczenia rusztu grilla używaj regularnie aluminiowych tacek lub podziurkowanej folii do pieczenia.
  • Przed rozpaleniem grilla dokładnie posmaruj ruszt olejem. Dzięki temu jedzenie nie będzie do niego przywierało. Olejem smaruj również tacki aluminiowe.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Piotr - 2017-05-08
wystarczy odpalic grilla na kilka minut i pozwolic by ruszt sie nagrzal do gorąca...u mnie przelezał cala zime zawalony przepalonym tluszczem...pozniej wystarczy tylko przetrzeć recznikiem papierowym, by do czysta ruszt wyczyscic...jak sie zacznie szorować szczotka druciana to zciągniesz chromowana powierzchnie rusztu...( ja taki mam).
Monika - 2015-08-24
Po tym jak stary rusz przeleżał całą zimę i nie chciało mi się go szorować kupiłam nowy. Na razie ruszt ma z dwa m-ce i po skończonym grillu, kiedy nie jest całkiem pozasychany myję go gąbką z płynem do naczyń. Jak na razie bez problemu wszystko schodzi i kiedy chcemy zrobić grilla, czyściutki ruszt jest w gotowości.
łuki - 2015-07-28
Ja rozpalam brykiet palnkiem gazowym przy okazji opalam ruszta. Kiedyś myłem ale ....dziękuje nas..r...am. Palnik załatwia sprawe w 1 minute jednakże zawsze po skończonym grilu szczotką druciana obdrapuje ruszta jak jeszcze sa gorące
Wiktoria - 2015-05-08
Dla mnie nie ma lepszego środka do czyszczenia grilla niż spray Voigt. Przypalenia odchodzą w kilka sekund!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub