Jak zrobić własną listę marzeń do spełnienia? strona 1 z 3

Każdy z nas ma jakieś marzenia, które obiecuje sobie spełnić, ale ich realizacja często odwleka się w nieskończoność i w końcu nie następuje. Możesz temu zapobiec, sporządzając dokładną check-listę. Dzięki niej zdasz sobie dokładnie sprawę z tego, czego naprawdę pragniesz i zyskasz nową mobilizację, by to zrobić!
Jak zrobić własną listę marzeń do spełnienia?
Rzeczy, których potrzebujesz:
duży ozdobny arkusz papieru, długopis lub pióro z ładnym atramentem, ramka (opcjonalnie)
1
Żeby traktować listę marzeń poważnie, trzeba sporządzić ją z dużą starannością. Nie zapisuj swoich pragnień na pogniecionej, wyrwanej z zeszytu kartce, bo będziesz je później postrzegać tak samo, jak tę kartkę. Twoja lista powinna być zapisana eleganckim atramentem na sztywnym, ozdobnym arkuszu i ustawiona w widocznym miejscu, abyś stale na nią spoglądał (chyba, że jest to sekretna lista). Dobrze jest oprawić ją w ramkę i powiesić nad łóżkiem lub biurkiem. Patrząc na nią będziesz sobie stale przypominał, czego chcesz dokonać i nigdy nie zwątpisz w to, że twoje życie ma sens.
2
Tworząc listę marzeń do spełnienia dobrze jest wyznaczyć górną granicę czasu na ich realizację. Niech będzie to na przykład dzień twoich 30 albo 40 urodzin, koniec roku (w przypadku "niewielkich", niezbyt wymagających pragnień) czy dzień, w którym minie 10 lat od momentu sporządzenia listy. Wyznaczenie daty dodatkowo cię zmobilizuje, bo zaczniesz ścigać się sam ze sobą, by zdążyć spełnić jak najwięcej życzeń.
Udostępnij na FB
Wskazówki
Jeżeli chcesz mieć większą motywację do spełniania swoich marzeń, znajdź osobę, która spełni je razem z tobą! Namów przyjaciela lub dziewczynę na sporządzenie wspólnej listy pragnień i razem planujcie, jak zrealizować kolejne z nich! Jest to skuteczne zwłaszcza wtedy, gdy marzysz o podróżowaniu i odwiedzeniu konkretnych miejsc. Przy okazji będziecie się świetnie bawić i nigdy nie ogarnie was znudzenie. Motywujące może być również upublicznienie swojej listy. Pokaż ją znajomym lub opublikuj na blogu - wówczas na pewno znajdą się osoby, które będą kibicować ci w skreślaniu kolejnych pozycji z listy! Może nawet znajdziesz kogoś, kto wspomoże finansowo twoje dążenia lub będzie je relacjonować?
3
Czas na wybranie marzeń do twojej listy! Dobrze zastanów się nad tym, czego chciałbyś w życiu spróbować, co pragniesz osiągnąć, stworzyć czy zobaczyć. Zwróć uwagę na to, by pragnienia, które spisujesz były możliwe do spełnienia (nawet jeśli będzie to kosztowało sporo wysiłku) i by cię nie przerosły (zakładanie, że polecisz w kosmos albo pobijesz rekord Guinnessa w staniu na głowie na linie nad przepaścią może okazać się zgubne). Jeżeli bowiem okaże się, że nie jesteś w stanie w żaden sposób zrealizować swoich celów, poczujesz się sfrustrowany i bezradny, co zniechęci cię do działania. Z podobnych względów należy także ograniczyć liczbę marzeń - proponuję, by lista zamykała się na numerze 100.
4
Dokładnie przemyśl swoje zamiary i spisz je, numerując każdy z nich i wyraźnie wyodrębniając na kartce. Jeżeli nie jesteś w stanie spisać od razu wszystkich swoich pomysłów, po prostu powieś częściowo zapełniony arkusz na ścianie i dopisuj kolejne punkty w miarę upływu czasu. Pamiętaj, aby po zrealizowaniu zadania odkreślić je na liście. Przekonasz się, jak wielką sprawi ci to frajdę!
5
Jeżeli nie do końca zdajesz sobie sprawę z własnych pragnień, poszukaj inspiracji. Przyjrzyj się temu, co robią ludzie, którzy ci imponują. Zastanów się: czym zajmują się twoi idole? Jak osiągnęli swoje cele? Zwróć uwagę, że czasami małe dążenia stanowią odcinek na trasie do osiągania większych, duże wyzwania rozbijaj więc na mniejsze kroczki i uporządkuj je na liście w odpowiedniej kolejności. Dobrym pomysłem jest także podzielenie marzeń na kategorie, takie jak: "kariera", "podróże", "sporty ekstremalne", "rodzina", "dom" etc.
6
Jeżeli nadal nie wiesz, co mógłbyś zapisać na swojej liście, skorzystaj z przykładowych pomysłów. Oto moje podpowiedzi: pływanie z delfinami, skok ze spadochronem, skok na bungee, jazda bobslejem, przebiegnięcie maratonu, nauka jazdy konnej, wzięcie udziału w bitwie na pomidory, zdobycie wybranych szczytów górskich, odwiedzenie kawiarni z ulubionego filmu, zjazd z pagórka w zorbingowej kuli, taniec w ulewnym deszczu, udział w "szybkich randkach", adoptowanie psa ze schroniska, namalowanie obrazu, napisanie książki, udział we flash mobie, zrobienie drzewa genealogicznego, podróż na Karaiby, samodzielne uszycie ubrania, skok z klifu, powiedzenie czegoś ważnego osobie, której baliśmy się to powiedzieć, udział w pielgrzymce, gra w paintball, gra w kasynie w Las Vegas, jazda na słoniu. Powodzenia!
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak palić fajkę?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub