Impreza w stylu lat 20. - jaki strój dla kobiety? strona 1 z 5

„Lata dwudzieste, lata trzydzieste kiedyś do wzruszeń będą pretekstem” śpiewała przed laty Lidia Warzecha. I miała rację, lata te są zresztą nie tylko pretekstem do wzruszeń, ale inspirują także projektantów mody oraz… organizatorów tematycznych imprez. Jeśli i ty wybierasz się na takie przyjęcie, musisz dowiedzieć się, jakie kobiece ubranie będzie na nim mile widziane. Poczuj się przez jeden wieczór jak Greta Garbo, Hanka Ordonówna lub Pola Negri.
Impreza w stylu lat 20. - jaki strój dla kobiety?
Rzeczy, których potrzebujesz:
sukienka z obniżonym stanem, długi sznur pereł, boa ze strusich piór, długie satynowe rękawiczki, cygaretka, toczek lub woalka, mała torebka, kosmetyki do makijażu - wszystko to znajdziesz na przykład tutaj
Udostępnij na FB
1
Sukienka

W latach 20. w kobiecej modzie dokonała się ogromna rewolucja. Do lamusa odeszły długie suknie oraz ciasne gorsety. Bunt przeciwko gorsetom poskutkował tym, że postawiono na zupełne zamaskowanie talii. Najmodniejsze damy chodziły w sukienkach z obniżonym stanem, sięgających przed kolano. Ubrania te nie tylko maskowały talię, ale niezbyt podkreślały też biust i biodra. Nic dziwnego, królowała wówczas chłopięca sylwetka. Na balach bardzo często pojawiały się sukienki zrobione z połyskujących materiałów, czasem zdobione cekinami lub frędzlami. Na innych można było dostrzec geometryczne wzory, tak charakterystyczne dla świecącego wówczas triumfy stylu Art Deco. Sukienki przypominające te z lat 20. ma w swojej ofercie wiele sklepów. Wiąże się to z tym, że ubrania nawiązujące do tego stylu stają się coraz bardziej popularne. Taka sukienka nie będzie więc tylko jednorazowym przebraniem, bez problemu możesz założyć ją na wesele czy inną rodzinną uroczystość.
2
Fryzura

Rewolucja nie objęła jedynie kroju kobiecych sukienek, ale również to, co ówczesne damy miały na głowie. Zgodnie z chłopięcym trendem, modne dziewczyny ścinały tak modne jeszcze kilka sezonów wcześniej bajeczne pukle włosów. Zamiast tego przechadzały się po ulicach w krótkich chłopięcych fryzurkach – „bobach” (znanych nam zresztą i dzisiaj). Włosy były przylizane i posiadały dość mocno zaznaczony przedziałek. Kobiety, którym nie odpowiadała aż tak krótka fryzura, decydowały się na sztywne fale otaczające twarz. Tę fryzurę przypomniała już kilka sezonów temu np. Charlize Theron. Oczywiście nie wszystkie damy obcinały włosy. Aby tego uniknąć, a jednocześnie być na topie, wystarczyło je związać w ciasny kok i mocno przylizać, co również miało podkreślać wyzwolenie i emancypację. Jak widać, wbrew pozorom, masz tu duże pole do popisu. Niezależnie od tego, czy masz włosy krótkie, półdługie czy takie sięgające pasa, będziesz w stanie wystylizować je tak, że idealnie wpasują się w międzywojenny klimat przyjęcia.
3
Dodatki

W kobiecym stroju, niezależnie zresztą od epoki, kluczową rolę pełniły (i pełnią nadal) dodatki. Co dobierano do strojów w latach dwudziestych? Jeśli przyjrzysz się starym filmom czy fotografiom, na pewno zwrócisz uwagę na długie sznury białych pereł (ta moda zresztą ostatnio powróciła). Bardziej odważne damy paradowały też w zapierających dech w piersiach boa z prawdziwych strusich piór. To właśnie takie boa było znakiem rozpoznawczym jednej z największych gwiazd dwudziestolecia międzywojennego w Polsce, Hanki Ordonówny. Na głowach dziewczyn żyjących w latach 20. można było zobaczyć gustowne toczki, woalki czy też opaski (czasem również z wetkniętym w nie barwionym strusim piórem). Torebki wybierano wówczas raczej niewielkie, czyli takie, w których w sam raz zmieści się szminka, chusteczka, puderniczka z lusterkiem i… papierośnica. Panie chcące uchodzić za femme fatale nie wypuszczały z okrytych eleganckimi długimi rękawiczkami rąk charakterystycznej cygaretki. Takie akcesoria bez problemu znajdziesz w wielu sklepach, w końcu moda na lata dwudzieste właśnie powraca. Jeśli chodzi o buty, najlepiej za bardzo nie kombinować i postawić po prostu na klasyczne szpilki, które ma w swojej szafie każda kobieta.
4
Makijaż
Makijaż w stylu lat 20. to mocno podkreślone zarówno oczy, jak i usta. Te ostatnie były malowane szminką w ciemnym, mocnym kolorze i miały wyglądać na… mniejsze niż w rzeczywistości. Całkiem inaczej niż dziś, prawda? Przydymione oczy z mocno podkreślonymi rzęsami i brwiami to również bardzo charakterystyczny element przedwojennego makijażu. Jeśli chodzi o paletę barw cieni do powiek, postaw na szarości, beże, brązy, a nawet czernie. Możesz też zaszaleć i doczepić sobie sztuczne rzęsy. Nawet jeśli efekt będzie sprawiał wrażenie przerysowanego, nie przejmuj się, w końcu to party, a nie niedzielny obiadek u cioci.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub