Jak kisić ogórki?

Sezon ogórkowy w pełni, a ty zastanawiasz się jaki przepis wybrać, aby ogórki były twarde i utrzymały się przez całą zimę? Jest wiele sposobów na ich kiszenie, ja proponuję ten według mnie najłatwiejszy i najszybszy. Poniżej znajdziesz instrukcję.
Jak kisić ogórki?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ogórki najlepiej jednej wielkości, Słoiki najlepiej litrowe, Nakrętki, Koper, Czosnek, Woda, Sól, Chrzan - korzeń.
1
Do zlewu nalej wody i umyj w niej dokładnie ogórki.
2
Ustaw słoiki na stole i powkładaj do każdego słoika po gałązce kopru.
3
Następnie wkładaj ogórki do każdego słoika po kolei. Staraj się układać je w słojach pionowo. Jeśli ogórki są małe, w litrowym słoiku powinno udać ci się ułożyć dwa rzędy.
4
Teraz obierz czosnek, wrzucaj do każdego słoika po 1-3 ząbki, w zależności od ich wielkości. Następnie obierz chrzan, pokrój na słupki mniej więcej wielkości małego palca u ręki i wkładaj do słoików po 2 sztuki ( w zależności od tego, jak ostre ogórki chcesz otrzymać). Im więcej dasz czosnku i chrzanu, tym ostrzejsze ogórki otrzymasz.
5
Przygotuj zalewę. Na jeden litr wody (zimna lub gorąca) daj 1 czubatą łyżkę soli. Mieszaj, aż sól się rozpuści.
6
Jeden litr zalewy powinien wystarczyć na około 3 słoiki, ale zależy to również od stopnia napełnienia słoika ogórkami.
7
Zalewa powinna przykrywać w pełni wszystkie ogórki w słoiku. Następnie zakręć słoiki i wynieś je do piwnicy/spiżarni. Nie musisz ich pasteryzować. Twoje ogórki bez problemu przetrwają zimę.
8
Po dwóch dniach możesz sprawdzić stan ogórków, jeśli "syczą", oznacza to, że słoik nie zamknął się dobrze. Winę za to ponosi najprawdopodobniej zniszczona nakrętka. Wymień ją na nową wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Do kiszonych ogórków można dodać: chrzan, gorczycę, liście dębu, liście porzeczki lub liście wiśni, świeży estragon, paprykę (słodka lub ostra), liście laurowe, pieprz, ziele angielskie.
  • Wypróbuj również kiszone ogórki w zalewie musztardowej (zalewa: woda, ocet, cukier, sól, musztarda).
  • Komentarze Tipy.pl (15)

Danuta - 2016-10-19
Kisząc ogórki, dobrze jest przed zakręceniem nakrętki położyć na wierzch słoików f o l i ę. Pozwoli ona dobrze słoik uszczelnić i zabezpieczy przed działaniem i gazów i soli.
Smakosz - 2016-06-20
Ja dodaje jeszcze koperek
niunia - 2015-08-24
Do zalewu XD może od razu na żary pojedźmy XD
jan - 2015-08-19
kicia - dokładnie jak piszesz , a najlepiej trzymać w głębokiej studni - nie ma lepszych ogórków koszonych
kicia - 2015-08-17
podobno najlepiej ukisza sie w plastikowych 5 l butelkach po wodzie mineralnej. ogórki zalac woda z kranu +przyprawy +sól niejodowaną , zakrecic zakretka i do zimnej piwnicy.Kumpela tak robi od lat i sa pycha.
Sybilla - 2015-08-04
Mieszkam w kraju gdzie tzw polskie ogorki sa nieznane.
Nie mam tez przypraw, czasami ktos mi podrzuci mala torebke z Polski ale te torebeczki to polski rozmiar nie amerykanski wiec nie wysarczaja na dlugo.
kisze w ten sposob, ze miejscowe ogorki kroje na kawalki 10cio cenymerowe, zalewam goraca woda z sola, zwykla sola, okolo 1 lyzki na lir, dodaje zwykle kilka zabkow czosnku, listek laurowy i angielskie ziele i ewenualnie lyzke przyprawy do ogorkow.
Zakrecam sloj i po tygodniu mam malosolne a pozniej pyszne kwasne ogorasy.
Nie robia sie kapcie, sa jedrne.
Kiedys zakisilam tylko z czosnkiem i tez wyszly wspaniale.
Dtvc - 2015-07-21
To normalne że sycza. Lepiej żeby syczaly niż mają rozsadzic ogórki i zrobią się purchawki. Kiszonka to żywy materiał wiec nic dziwnego że pracuje
Qrczak - 2014-08-07
Warto dodać, że do kiszenia ogórków używamy soli kamiennej NIEJODOWANEJ !!!!!!!
MamaOli - 2012-08-31
@wizzairlukas5: tak, woda powinna być przegotowana. Można zalać zimną wodą jak w przepisie, ale ja zawsze zalewam wodą gorącą - wówczas ogórki kiszą się szybciej. Jeśli chodzi o sól to jedna łyżeczka na litr wody jest w sam raz.
wizzairlukas5 - 2012-08-31
mam pytanie,czy woda do ogorkow musi byc przegotowana?...prosze o odpowiedz.
:) - 2012-08-29
2 czubate łyżki soli na 1 litr to za dużo, będą przesolone!
Maargot - 2012-07-15
A ja jeszcze dokładam po 1 listku czarnej porzeczki, winogrona i odrobinę cząbru. Jak otwieram słoik to zapach w kuchni ach.
Damiano0092 - 2011-01-22
ja to se lubie zjeść ogórka kiszonego, ale nie taki pizdryk mały ze sklepu, tylko taki domowy dryblas taki Arghhh taki chrupiący, twardy !
Baska123 - 2010-07-30
Najbardziej lubię takie ogóreczki twarde i chrupiące. Niestety zwykle mi się rozłażą i robią się dziamowate :/
jasia1527 - 2010-05-14
ja robie tak samo i psą twarde ogórki i wytrzymują do wiosny..pycha..
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub