Czym różni się woda toaletowa od perfum?

W drogeriach i sklepach możemy spotkać dwa rodzaje zapachów : EDP i EDT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się co to właściwie znaczy i czym różnią się te dwie opcje.
1
EDT to z języka francuskiego - Eau de Toilette. Jest to tak zwana woda toaletowa. Woda toaletowa zawiera w swoim składzie mniejszą ilość olejków eterycznych. Jest ich około 8-12%.
2
EDP to natomiast z francuskiego Eu de Parfum, czyli woda perfumowana. W tym pachnidle zawarta jest większa ilość olejków eterycznych, czyli aż około 15-43%.
3
Co zatem wybrać? Wodę perfumowaną, czy wodę toaletową? Duże znaczenie odgrywa oczywiście cena. Wody perfumowane są o wiele droższe od wód toaletowych. Wody toaletowe to zapachy, które utrzymują się krócej - plus minus 5 godzin. Warto więc stosować je w ciągu dnia. Nawet bardzo wyrazisty zapach wody toaletowej, jest jednocześnie "lekki". Na wieczory preferowane są zapachy intensywne, czyli wody perfumowane. Dzięki większemu stężeniu olejków utrzymują się znacznie dłużej.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Męskie hormony inaczej niż damskie reagują na olejki eteryczne. Dzięki temu mężczyźni pachną zawsze intensywniej od kobiet. Na dziale męskim w perfumerii często występuje więcej wód toaletowych, niż perfumowanych.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

MarcinMadej - 2015-12-23
Zastanawiałem się ostatnio na czym polega różnica w kwestii wody perfumowanej a esencji perfum i dzięki stronie www.esencjaperfum.pl odkryłem, że w wodzie perfumowanej jest najwyżej max 18% olejków zapachowych a w esencji perfum ponad 40% teraz już na pewno nie będę tracić pieniędzy na zwykłe wody tylko kupię esencję ponieważ dłużej i intensywniej pachną.
Agniesia2678 - 2013-12-26
Woda toaletowa jest najmniej trwała i najtańsza, a to dlatego, że ma najmniej substancji zapachowych. Woda perfumowana ma już tych substancji znacznie więcej, zapach utrzymuje się dłużej, a i cena też jest wyższa. No i prawdziwe perfumy jak już się można domyślić, mają najwięcej substancji zapachowych, są najdroższe, ale najdłużej utrzymuje się zapach.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub