Domowe sposoby na nadkwasotę żołądka strona 1 z 8

Z nadkwasotą żołądka boryka się bardzo wielu Polaków. Ulgę może przynieść skorzystanie ze sprawdzonych domowych sposobów niwelujących objawy nadkwaśności, a więc przede wszystkim zgagę czy mdłości. Musisz jednak zdawać sobie sprawę, że najważniejsza jest zmiana stylu życia, a przede wszystkim nawyków żywieniowych. Przy nawracających problemach z nadkwasotą koniecznie udaj się do lekarza. Zaprezentowane tutaj specyfiki najczęściej niwelują objawy, a nie przyczyny nadkwasoty żołądka.
Domowe sposoby na nadkwasotę żołądka
Udostępnij na FB
1
sposoby na nadkwasotę - 1
Ciepła woda z octem jabłkowym i miodem 

Zagotuj wodę, po czym odstaw ją do ostygnięcia. Woda nie może być zbyt gorąca, gdyż wówczas miód straci część swoich właściwości. Do szklanki ciepłej wody dodaj 1 łyżkę octu jabłkowego oraz 1 łyżkę miodu.
2
sposoby na nadkwasotę - 2
Sok z surowego ziemniaka 

Wiele osób zaleca picie soku z surowego ziemniaka. Przyrządzisz go bardzo łatwo, wystarczy tylko wybrać średniej wielkości ziemniaka, obrać go, a następnie zetrzeć na tarce. Do naczynia wlej potem trochę wody i wyciśnij do niego dokładnie cały sok z powstałej ziemniaczanej papki. Specyfik wypijaj raz lub dwa razy dziennie po ok. ½ szklanki.
3
sposoby na nadkwasotę - 3
Siemię lniane 

W walce z objawami nadkwasoty żołądka bardzo przydatne jest siemię lniane. Jedną łyżkę niemielonego siemienia zalej wrzątkiem, po czym przykryj talerzykiem na niecałą godzinę. Mieszanina wody i siemienia powinna przybrać po tym czasie konsystencję podobna do kisielu. Wypij na przynajmniej kwadrans przed śniadaniem. Jeśli nie masz rano zbyt wiele czasu, poprzedniego dnia wieczorem wsyp czubatą łyżkę do termosu, zalej ją wrzątkiem i pozostaw na całą noc - będzie jak znalazł na następny dzień.
4
sposoby na nadkwasotę - 4
Woda z sodą oczyszczoną 

Doraźnym środkiem jest też soda, jednak trzeba ją stosować z wyjątkowym umiarem. Ok. 1-2 łyżeczki sody rozpuść w szklance wody i wypij. Pamiętaj jednak, że długotrwałe korzystanie z tej metody jest niewskazane. Zwolennicy zwalczania nadkwasoty kwaśnymi sokami (o czym przeczytasz w dalszej części artykułu) nie zalecają tej metody.
5
sposoby na nadkwasotę - 5
Soki z kwaśnych owoców lub kiszonych warzyw 

Leczenie nadkwasoty kwaśnym w smaku sokiem może się na początku wydawać dziwne, jednak według najnowszej szkoły to właśnie one wyjątkowo dobrze radzą sobie z objawami związanymi z tą przypadłością. Mowa tu przede wszystkim o sokach cytrynowych, pomarańczowych czy porzeczkowych, a także tych z kiszonych ogórków lub kapusty. Jak zapewniają propagatorzy tejże metody, likwidują one uczucie pieczenia w przełyku i gardle.
6
sposoby na nadkwasotę - 6
Ziarno jałowca 

Żuj codziennie kilka ziaren jałowca. Kurację rozpocznij od żucia trzech ziaren. Każdego dnia zwiększaj ich ilość o jedno - aż do ośmiu. Po osiągnięciu tej ilości zmniejszaj liczbę znów o jedno, aby skończyć na trzech.
7
sposoby na nadkwasotę - 7
Roztwór goryczki żółtej i wody 

Potrzebne ci będą krople goryczkowe (dostępne w aptekach i sklepach zielarskich). Około 10 kropli rozpuść w szklance wody. Tak przygotowany roztwór wypijaj na ok. pół godziny przed każdym posiłkiem.
8
sposoby na nadkwasotę - 8
Świeży sok z imbiru 

Korzeń imbiru umyj, obierz, zetrzyj na tarce o drobnych oczkach i odciśnij. Ok. 1-2 łyżki soku z imbiru popij ciepłą wodą. Sok ten szczególnie pomocny jest wówczas, gdy nadkwasocie towarzyszą mdłości, a nawet wymioty.
9
sposoby na nadkwasotę - 9
Herbatka z prawoślazu lekarskiego 

Jedną czubatą łyżeczkę ziela prawoślazu wsyp do szklanki, zalej wrzącą wodą i przykryj spodkiem. Odstaw na kwadrans i pij dwa razy dziennie pomiędzy posiłkami.
10
sposoby na nadkwasotę - 10
Napar z kwiatu lipy 

Jedną łyżkę suszu ziołowego zalej szklanką wrzątku i przykryj spodkiem na przynajmniej kilka minut. Ciepłą herbatkę wypijaj najlepiej trzy razy dziennie na kilkanaście minut przed posiłkiem.
11
sposoby na nadkwasotę - 11
Migdały 

Zawsze miej pod ręką choć kilka sztuk migdałów. Przegryzienie ok. 3-4 z nich zobojętni na jakiś czas kwasy żołądkowe.
12
sposoby na nadkwasotę - 12
Gotowane nasiona gorczycy 

Jedną łyżkę nasion białej gorczycy zalej szklanką wody i gotuj przez ok. 3 minuty. Zjedzenie ugotowanych nasion gorczycy białej pomaga nie tylko przy nadkwaśności, ale także nieżycie jelit i żołądka czy wzdęciach.
13
sposoby na nadkwasotę - 13
Proszek z węgla drzewnego 

Przy objawach towarzyszących nadkwaśności żołądkowej, dobrze sprawdza się węgiel drzewny. Trzy razy dziennie pij miksturę przyrządzoną z łyżki proszku oraz szklanki wody.
  • Komentarze Tipy.pl (7)

belfegor - 2015-10-12
Wy naprawdę sądzicie, że będę klikał 14 razy w podstrony aby wam oglądalność zapewnić? Chujki głupie.
maryn - 2014-09-12
niszcząc kwas solny wpuszczasz helicobacter pyl, juz one roz....łoza ci kwas solny Dopiero będziesz " zdrowy" puszczając bąki i sr..jac co 1 h ze wzgledu na fatalne trawienie. bez kwasu solnego. Napij się aluminiowego mleczka Alzheimer gotowy pamiętaj 3 x dzienie a na starosć dom opieki dla alzheimerów
kinia - 2014-09-12
w nadkwasoty wyleczył mnie młody jęczmień bo jest silnie zasadowy i pomaga na takie problemy. Polecam fajny artykuł w sieci "Czas na młody jęczmień"
Bozena Cieslak - 2014-09-12
pierwszy raz loguje sie na tej stronie
sss - 2014-09-12
to nie nadkwasota a niedokwasota, mylona z nadkwasotą, bo ma podobne objawy. lecząc nadkwasotę jeszcze pogarszamy swój stan, bo zbyt mała ilość kwasu solnego powoduje, ze organizm nie radzi sobie z trawieniem, z niszczeniem drobnoustrojów i pasozytów...
boss - 2014-09-12
tylko dieta niskowęglowodanowa. wszystko inne to zwykłe bajki dla dzieci!!!
luck - 2014-09-12
jak najbardziej, sok z kiszonej kapuchy, sprawdzone w 100%
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub