Jak jeść więcej warzyw, owoców i ziaren?

Każdy z nas wie, że warzywa, owoce i ziarna są niezwykle ważnymi składnikami naszej diety. Badania dowodzą, że jedzenie 5-7 porcji warzyw i owoców dziennie znakomicie wpływa na nasze zdrowie oraz ogólny poziom szczęścia. Niestety większość z nas nie spożywa nawet połowy z tego. Jak zatem dostarczyć organizmowi jak najwięcej tych cennych produktów? Najlepszym sposobem jest dodawanie ich do produktów, które na co dzień spożywasz i które lubisz. Staraj się również trzymać zasady, że połowa talerza ma być wypełniona warzywami i owocami. Poniżej kilka pomysłów na dodanie warzyw, owoców i ziaren do wszystkich posiłków.
1
Śniadanie

Dodawaj więcej warzyw do jajecznicy i do omleta. Ważne, aby ich długo nie przysmażać - im bardziej surowe, tym lepiej. Do jajecznicy i omleta świetnie nadają się: papryka czerwona i zielona, cebula, czosnek, pomidory oraz szczypiorek. Jajka jedz również zawsze w towarzystwie zielonej sałaty, szpinaku, rukoli czy roszponki (jajka będą się pięknie prezentowały na zielonej pierzynce!).
Do płatków śniadaniowych, owsianki, jogurtu czy naleśników zawsze dodawaj drobno pokrojone owoce.
2
Drugie śniadanie / Lunch

Spraw, aby kanapki były bardzo kolorowe poprzez dodanie do nich różnych warzyw. Zamiast kanapek możesz zjeść na drugie śniadanie również zupę lub wypić sok z warzyw. Lubisz sałatkę z tuńczykiem lub kurczakiem? Dodaj do niej pokrojone jabłka, gruszki, rodzynki oraz inne suszone owoce. Do sałaty lub szpinaku możesz natomiast dodać czerwoną fasolę lub ciecierzycę.
3
Obiad

Do pełnoziarnistego makaronu lub brązowego ryżu dodaj gotowane na parze lub smażone metodą stir-fry warzywa. Do mięs z grilla zawsze podawaj zieloną, świeżą sałatkę oraz używaj płatków pełnoziarnistych do panierowania kurczaka i ryb. Następnym razem zamawiając pizzę zamień jeden składnik mięsny na warzywny.
4
Przekąski

Na przekąskę wybierz koktajl z zmiksowanych owoców wymieszanych z kefirem, tarte jabłka z cynamonem lub miseczkę pokrojonych owoców z hummusem lub masłem orzechowym. Staraj się również zamienić niezdrowe przekąski na suszone owoce lub popcorn (prażony bez tłuszczu z kukurydzy wolnej od GMO).
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Łączna ilość spożywanych dziennie warzyw i owoców powinna wynosić 0,5 kg.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

XXmałgosiaXX - 2014-01-12
Polecam używać sezamów , pestek słonecznika itp zamiast bułki tartej np schoabowych ;D

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub