Jak jeść więcej warzyw, owoców i ziaren?

Każdy z nas wie, że warzywa, owoce i ziarna są niezwykle ważnymi składnikami naszej diety. Badania dowodzą, że jedzenie 5-7 porcji warzyw i owoców dziennie znakomicie wpływa na nasze zdrowie oraz ogólny poziom szczęścia. Niestety większość z nas nie spożywa nawet połowy z tego. Jak zatem dostarczyć organizmowi jak najwięcej tych cennych produktów? Najlepszym sposobem jest dodawanie ich do produktów, które na co dzień spożywasz i które lubisz. Staraj się również trzymać zasady, że połowa talerza ma być wypełniona warzywami i owocami. Poniżej kilka pomysłów na dodanie warzyw, owoców i ziaren do wszystkich posiłków.
Jak jeść więcej warzyw, owoców i ziaren?
1
Śniadanie

Dodawaj więcej warzyw do jajecznicy i do omleta. Ważne, aby ich długo nie przysmażać - im bardziej surowe, tym lepiej. Do jajecznicy i omleta świetnie nadają się: papryka czerwona i zielona, cebula, czosnek, pomidory oraz szczypiorek. Jajka jedz również zawsze w towarzystwie zielonej sałaty, szpinaku, rukoli czy roszponki (jajka będą się pięknie prezentowały na zielonej pierzynce!).
Do płatków śniadaniowych, owsianki, jogurtu czy naleśników zawsze dodawaj drobno pokrojone owoce.
2
Drugie śniadanie / Lunch

Spraw, aby kanapki były bardzo kolorowe poprzez dodanie do nich różnych warzyw. Zamiast kanapek możesz zjeść na drugie śniadanie również zupę lub wypić sok z warzyw. Lubisz sałatkę z tuńczykiem lub kurczakiem? Dodaj do niej pokrojone jabłka, gruszki, rodzynki oraz inne suszone owoce. Do sałaty lub szpinaku możesz natomiast dodać czerwoną fasolę lub ciecierzycę.
3
Obiad

Do pełnoziarnistego makaronu lub brązowego ryżu dodaj gotowane na parze lub smażone metodą stir-fry warzywa. Do mięs z grilla zawsze podawaj zieloną, świeżą sałatkę oraz używaj płatków pełnoziarnistych do panierowania kurczaka i ryb. Następnym razem zamawiając pizzę zamień jeden składnik mięsny na warzywny.
4
Przekąski

Na przekąskę wybierz koktajl z zmiksowanych owoców wymieszanych z kefirem, tarte jabłka z cynamonem lub miseczkę pokrojonych owoców z hummusem lub masłem orzechowym. Staraj się również zamienić niezdrowe przekąski na suszone owoce lub popcorn (prażony bez tłuszczu z kukurydzy wolnej od GMO).
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Łączna ilość spożywanych dziennie warzyw i owoców powinna wynosić 0,5 kg.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nie będzie widoczny na stronie
 
XXmałgosiaXX - 2014-01-12
Polecam używać sezamów , pestek słonecznika itp zamiast bułki tartej np schoabowych ;D

Ciekawe porady

CV, czyli inaczej Curriculum Vitae to podstawowy dokument, który musisz mieć, jeśli zamierzasz ubiegać się dzisiaj o...

Jak napisać dobre CV?

CV, czyli inaczej Curriculum Vitae to podstawowy dokument, który musisz mieć, jeśli zamierzasz ubiegać się dzisiaj o...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub