Jak odblokować czakrę gardła?

Zdarzyło ci się kiedyś nie móc wykrztusić z siebie ani słowa? To nie stres był tego główną przyczyną. Za umiejętność wyrażania swoich emocji oraz komunikowania się z otoczeniem odpowiada czakra gardła. To piąty z siedmiu obszarów energetycznych, od których działania uzależniona jest twoja kondycja psychiczna i fizyczna. Czakra gardła jest ulokowana na wysokości jabłka Adama i ma przypisany kolor jasnoniebieski. Gdy jest otwarta, wyrażamy się jasno i zrozumiale, nie mamy też problemów w nawiązywaniu kontaktów z otoczeniem. Jednak gdy czakra gardła jest zablokowana, pojawiają się trudności w relacjach z innymi ludźmi, przeważać zaczyna chorobliwa nieśmiałość, aspołeczność, niemożność swobodnego wyrażania myśli. Istnieje jednak kilka prostych ćwiczeń, które pozwolą ci odblokować czakrę gardła. Poznasz je poniżej.
Jak odblokować czakrę gardła?
1
Ćwiczenie pierwsze – pozycja wielbłąda

To uproszczona wersja znanej z jogi pozycji wielbłąda. Ma na celu otwarcie górnej części ciała i zapewnienie dobrego przepływu krwi (i energii) przez gardło.
Uklęknij na podłodze, pośladki oprzyj na piętach. Jeżeli nazbyt obciąża to twoje stawy kolanowe, możesz ćwiczenie to wykonać na stojąco. Dłonie złącz z tyłu, za plecami. Weź wdech. Robiąc wydech powoli odchylaj głowę do tyłu jednocześnie odsuwając złączone dłonie od tułowia. Pozostań w tej pozycji nie dłużej, niż minutę (normalnie oddychając), a następnie wydychając powietrze uwolnij dłonie i powoli unieś głowę. Ćwiczenie powtórz 2-3 razy.
2
Ćwiczenie drugie – śpiew i medytacja

Śpiewanie i monotonne wibrowanie głosem pozytywnie wpływa na organizm. Ciągłe powtarzanie dźwięków „Om” i „Ah” stymuluje gardło, krtań i tarczycę. Tybetańska mantra jest więc najlepszym sposobem na otwarcie czakry gardła.
Usiądź na krześle, plecy wyprostowane. Weź głęboki wdech. Robiąc wydech powtarzaj dźwięk „Om” tak długo, jak tylko dasz radę. Ponownie weź wdech. Wydychając powietrze wydawaj tym razem dźwięk „Ah”. Na koniec powtórz to samo z dźwiękiem „Hang”. Pod koniec zamykaj usta, pozwalając wibracjom rozchodzić się po całym twoim ciele. Mantrę powtarzaj tak często jak będzie to potrzebne.
3
Ćwiczenie trzecie – pozycja lwa

To ćwiczenie również wykonamy w wersji uproszczonej. Uklęknij lub usiądź „po turecku” ze splecionymi nogami. Dłonie połóż na kolanach, palce rozpostarte szeroko. Robiąc wdech otwórz usta najszerzej jak się da, jednocześnie wystawiając na zewnątrz język. Wzrok skieruj do góry (dosłownie przewróć gałkami ocznymi) i przy wydechu nachyl się do przodu wydając z siebie dźwięk „aaaah” przypominający ryk lwa. Zamknij usta, zrób wdech nosem. Usiądź opierając pośladki na piętrach, dłonie rozluźnij. Powtórz ćwiczenie jeszcze dwa razy.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeśli po serii warczenia, charczenia i powtarzania mantry poczujesz ból gardła, przepłucz je ciepłą wodą z dodatkiem soli.
Przeczytaj teraz: Jak odblokować czakry?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dp - 2016-08-29
ale bzdury
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub