Jak robić okłady z kapusty na zapalnie piersi?

Liście kapusty są bardzo pomocne w leczeniu zapalenia piersi występującego najczęściej w pierwszych sześciu tygodni karmienia oraz w czasie odstawienia dziecka od piersi. Zdarza się ono dość często bo u prawie 10% karmiących matek. Liście kapusty łagodzą ból oraz zmniejszają obrzęk piersi, gdyż sok w nich zawarty ma działanie przeciwzapalne i ściągające.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kapusta głowiasta biała
1
Kapusta musi być zimna, zatem włóż ją do lodówki do czasu schłodzenia się liści. Musi to być kapusta głowiasta - nie pekińska, włoska czy jakakolwiek inna. Można użyć kapusty głowiastej czerwonej, jednak może ona zaplamić biustonosz.
2
Jak już kapusta będzie dobrze schłodzona wyciągnij ją z lodówki, oddziel zewnętrzne liście i je wyrzuć.
3
Oddziel kolejne liście i umyj je pod bieżącą wodą, aby pozbyć się ziemi i ewentualnych pestycydów.
4
Kładź kolejno liście na desce i krojenia i dobrze rozbij je tłuczkiem do mięsa, aby podeszły sokiem.
5
Obłóż liśćmi piersi omijając okolice brodawek a następnie obwiąż je bandażem lub załóż stanik, aby trzymały się na miejscu.
6
Trzymaj liście na piersiach około 20 minut, do czasu, aż się ogrzeją lub wyschną.
7
Powtarzaj do czasu, aż obrzęk i ból ustąpią. Na 15 minut przed karmieniem ściągnij z piersi liście.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub