Jak szybko przybrać na masie?

Nie ma nic bardziej frustrującego niż spędzanie na siłowni wielu godzin i braku jakichkolwiek efektów. Nawet, jeżeli robisz się coraz silniejszy i możesz podnosić większe ciężary nie zauważasz żadnej różnicy w wyglądzie twojego ciała. Jeżeli masz problemy z przyrostem masy mięśniowej a dużo pracujesz na siłowni jest dla ciebie rozwiązanie, a mianowicie musisz więcej jeść.
Jak szybko przybrać na masie?
1
Oblicz ile kalorii potrzebujesz, aby utrzymywać twoją obecną wagę. Musisz zacząć zjadać więcej kalorii niż spalasz w ciągu dnia.
2
Bardzo skutecznym sposobem, aby przybrać na wadze i pozostać zdrowym jest przestrzeganie reguły 40-40-20. Reguła ta opiera się na założeniu, że 40 % dostarczanych kalorii powinno pochodzić z węglowodanów, 40% z białek i 20% z tłuszczy. Należy przy tym pamiętać, że zarówno gram węglowodanów jak i gram białka zawierają 4 kalorie, natomiast gram tłuszczu zawiera 9 kalorii.
3
Załóżmy, że mamy do czynienia z kimś, kto waży 80 kg, aby utrzymać tą wagę powinien on jeść około 2000 kalorii dziennie. Ta porcja kalorii rozbija się na 800 kalorii z węglowodanów, 800 z białek i 400 pochodzących z tłuszczu, daje to po 200 gram węglowodanów i białek i 44 gramów tłuszczu.
4
Ponieważ, aby nabrać masy masz jeść więcej niż konieczne minimum, a jednocześnie spalasz kalorie podczas ćwiczeń na siłowni musisz dodać znaczną ilość kalorii do tych wcześniej spożywanych. Zacznij powoli, najpierw przez tydzień dodawaj po 100 kalorii każdego dnia, w następnym tygodniu dodawaj codziennie po 200 kalorii. Stopniowo zwiększaj ilość kalorii, aż zauważysz reakcję organizmu i przybierzesz na wadze.
5
Najbardziej efektywne będzie obliczanie kalorii dla wszystkich posiłków w ciągu dnia razem. Zamiast trzech posiłków dziennie jedz sześć, każdy zgodnie z regułą 40-40-20. To powinno spowodować, że dodatkowa masa nie odłoży się w postaci tłuszczu, a spowoduje szybszy przyrost mięśni.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Podczas budowania masy mięśniowej poleca się stosować wysokiej jakości białko serwatkowe (polecam to). Przyspiesza ono rozwój masy mięśniowej.
Przeczytaj teraz: Jak szybko przytyć?
  • Komentarze Tipy.pl (4)

gls77 - 2015-12-19
Tutaj macie wszystko fajnie opisane jak przybrać na masie mięśniowej:
http://super-brzuch.pl/jak-przybrac-na-masie-miesniowej/
Bendzi - 2013-02-04
Np. Ja probowalem duzo roznych diet I liczylem kalorie I nadal nic, nie Wiem co juz mam zrobic nie mam narazie dostepu do siliwni. Ale moge zastopic ja domowymi zeczami bez problemu , problem prolega jednak na tym ze mam bardzo szybko przemiane materi I ledwo z nia nadazam, jak by byl w stanie mi cos poradzic to podaje email ; skywalker.aus@gmail.com wiek 21 waga 65 wzrost 176 od kilku lat wagi nie moge podniesc caly czas jest stala. Dzieki za odpowiedz
Łukasz - 2013-01-15
Ten kto napisał ten artykuł, nie ma pojęcia o czym mówi i robi ludziom wodę z mózgu. Na 1 gram białka powinny przypadać 4 gramy węglowodanów złożonych, a spożycie białka winno odpowiadać 1,5 - 4 gr/kg masy ciała. Polecam stronę trener ok, tam można się naprawdę wiele dowiedzieć o kulturystyce a nie tu...
annonymous - 2012-08-30
200 g białka przy 2000 kcal? A po miesiącu wątroba wysiada i oczy żółte jak masło... Zastanowcie się co piszecie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub