Jak rozwiązać sudoku?

Sudoku jest to gra logiczna kształtująca i usprawniająca logiczne myślenie, kojarzenie oraz postrzeganie. Historia gry sudoku zapoczątkowana została w średniowiecznej Arabii. Poniżej przedstawiam instrukcję gry w Sudoku dla początkujących.
Jak rozwiązać sudoku?
1
Wszystkie pola należy wypełnić cyframi od 1 do 9 w taki sposób, aby cyfry nie powtarzały się w wierszu, kolumnie ani w kwadracie 3x3 oznaczonym grubszą linią.
2
Na początku wybierz planszę o poziomie trudności 1. Będzie to plansza 9x9 podzielona na 9 kwadratów (każdy kwadrat podzielony na kolejne 9 pól). Poziom trudności 1 zapewnia ci, że większość pól będzie od razu wypełnione.
3
Zacznij od wiersza, kolumny lub kwadrata, gdzie będzie wypełnionych większość pól. Zazwyczaj na poziomie 1 jest kilka obszarów (wierszy, kolumn i pól) gdzie brakuje wyłącznie 3 lub 4 cyfr. Zacznij właśnie od nich.
4
Najpierw sprawdź jakich cyfr brakuje w wierszu (kolumnie lub kwadracie). Teraz, w każdym wolnym polu staraj się sprawdzić czy brakująca liczba będzie pasować. Jeśli brakuje w rzędzie przykładowo 1, wówczas sprawdź czy cyfra ta pojawia się już w danej kolumnie oraz w kwadracie. W ten sposób określasz potencjalne miejsca w których cyfra ta może wystąpić. Szybko się jednak przekonasz, że większość brakujących liczb nie może wystąpić w każdym miejscu. Drogą eliminacji bardzo szybko wypełnisz określony rząd (kolumnę bądź kwadrat).
5
Czasami się zdarza, że w danej kolumnie (kwadracie czy rzędzie) nie uda ci się wypełnić pustych miejsc drogą eliminacji. Wówczas nie wolno "strzelać". Przenieś się w inne miejsce, w którym jest już wypełnionych wiele cyfr.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak zabić nudę?
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Bożenna - 2017-03-15
Rozwiązałam już tysiące Sudoku. Są jednak takie, które wszelkimi znanymi mi metodami nie daję rady rozwiązać. Przykłady które podajecie i metody należą do łatwiejszych, więc nic nowego się nie dowiedziałam. Może ktoś rozwiązuje Sudoku w Passie? Tam są bardzo trudne i nie daje im rady. Chętnie bym porozmawiała z tą osobą.:)
basia - 2016-03-11
Do tej pory rozwiązywałam większość Sudoku, ale były takie, których nie mogłam pokonać. Teraz już wiem, że to system i schemat. Wrócę do tych, których nie udało mi się rozwiązać i zobaczę jak mi pójdzie. Bardzo dobra nauka. Dziękuję.:)
matematyczka_świetna :-) - 2014-11-06
Bardzo mi się to przydało polecam i naprawdę pomogło mi to w nauce :-)
Karolinas - 2012-10-23
Dla osoby, która na hasło matematyka ma dreszcze nawet matematyczne gry są uciążliwe ... ale ten opis na pewno pomoże osobom, które chcą się nauczyć rozwiązywać sudoku :)
ZiomZiomCreeper - 2012-03-31
Dzięki za pomoc ;). Zawsze chciałem grać w Sudoku.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub