Domowe sposoby na nadmiar wody w organizmie strona 1 z 6

Często czujesz się ociężała i opuchnięta? Masz problem z założeniem pierścionka lub ulubionych butów? Możliwe, że cierpisz na zatrzymanie wody w organizmie. Zazwyczaj gromadzi się ona w tkankach stóp i nóg, ale problem ten może również dotyczyć innych partii ciała. Nadmierne gromadzenie się wody może być związane ze zbyt dużym spożyciem soli, problemami z krążeniem, brakiem ruchu, niedoborem witamin, niewydolnością żylną, stresem, ciążą, menstruacją, upalną pogodą, przebywaniem wysoko nad poziomem morza, alergią, nadciśnieniem, chorobą serca, niewydolnością nerek, przewlekłym zapaleniem płuc, zaburzeniami ze strony tarczycy lub wątroby, czy zażywaniem niektórych leków (między innymi doustnych środków antykoncepcyjnych). Głównym objawem tej dolegliwości jest opuchlizna, ale może się również pojawić sztywność stawów, wzrost masy ciała, uczucie ciężkości, zwiększone ciśnienie krwi i przyspieszony puls. Poniżej znajdziesz 10 naturalnych sposobów, które pozwolą ci pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.
Domowe sposoby na nadmiar wody w organizmie
Udostępnij na FB
1
mniszek lekarski
Mniszek lekarski

Badania dowodzą, że mniszek lekarski ma właściwości moczopędne. Czyni go to doskonałym naturalnym środkiem na nadmiar wody w organizmie. Co więcej, roślina ta jest bogatym źródłem potasu, który pomaga zmniejszyć ilość sodu w organizmie. Zawarty w niej magnez jest natomiast doskonałym rozwiązaniem na pojawiającą się przed menstruacją opuchliznę i uczucie ciężkości.

Zalej 1 łyżeczkę suszonego mniszka lekarskiego szklanką gorącej wody. Zaparzaj przez 10 minut i przecedź. Pij napar maksymalnie 3 razy dziennie.
Możesz również przyjmować suplementy diety z mniszkiem lekarskim (500 mg 1-3 razy na dobę).

Zanim zaczniesz przyjmować jakiekolwiek zioła (w tym mniszek lekarski), zawsze skonsultuj się z lekarzem, ponieważ mogą one wchodzić w reakcję z lekami, które obecnie zażywasz.
2
pietruszka
Pietruszka

Pietruszka, podobnie jak mniszek lekarski, również ma doskonałe właściwości moczopędne.

Przygotuj herbatkę z pietruszki zalewając 2 łyżeczki suszonej natki pietruszki szklanką wrzącej wody. Pozostaw na 10 minut do zaparzenia. Pij do 3 razy dziennie.
Możesz również pić świeży sok z pietruszki zmieszany z sokiem z cytryny.
3
sól epsom
Sól Epsom

Kąpiel z dodatkiem soli Epsom pomoże ci usunąć nadmiar wody z organizmu i pozbyć się wzdętego brzuszka. Dzieje się tak dzięki zjawisku odwróconej osmozy. Rozcieńczona sól Epsom „wyciąga” z organizmu zgromadzoną w nim wodę i usuwa toksyny. Przy okazji działa rozluźniająco na mięśnie i koi skołatane nerwy.

Do wanny wypełnionej ciepłą wodą dodaj dwie szklanki soli Epsom. Weź 15 minutową kąpiel. Powtarzaj czynność maksymalnie 3 razy w tygodniu.
4
cytryna
Sok z cytryny

Sok z cytryny pomaga usunąć z organizmu zarówno toksyny, jak i zgromadzoną w nim wodę.

Do szklanki ciepłej wody dodaj 2 łyżki soku z cytryny. Jeśli chcesz, posłodź napój miodem. Pij go raz dziennie przez kilka dni lub do czasu, aż zauważysz, że objawy znikną.
5
nasiona kopru włoskiego
Nasiona kopru włoskiego

Badania dowodzą, że koper włoski działa moczopędnie i pomaga nerkom wydalić z organizmu nadmiar sodu i wody. Zapobiega również odkładaniu się toksyn w organizmie, poprawia trawienie i uwalnia od gazów.

Jedną łyżeczkę nasion kopru włoskiego zalej szklanką wrzątku. Przykryj i pozostaw na 10 minut. Odcedź nasiona, a napar pij 3 razy dziennie do czasu zauważenia poprawy.
6
pokrzywa
Pokrzywa zwyczajna

Kolejny naturalny diuretyk. Zapobiega gromadzeniu się wody w organizmie i skutecznie usuwa jej nadmiar.

Do szklanki wody dodaj 1 łyżeczkę sproszkowanego korzenia pokrzywy i doprowadź całość do wrzenia. Pozostaw na 10 minut. Pij tak przygotowaną herbatkę 3 razy dziennie do czasu, aż zauważysz poprawę.
7
sok żurawinowy
Sok żurawinowy

To kolejny domowy sposób na zatrzymanie wody w organizmie. Sok z żurawiny ma właściwości moczopędne, jest bogaty w magnez, potas i wapń, które przyczyniają się do prawidłowej równowagi płynów w organizmie.

Codziennie pij szklankę niesłodzonego soku z żurawiny. Możesz również przyjmować suplementy diety z tym owocem.
8
aromaterapia
Aromaterapia

Co zaskakujące, również aromaterapia może przyczynić się do usunięcia z organizmu nadmiaru wody. Stymuluje ona układ limfatyczny i pobudza drenaż płynów.

Do ciepłej kąpieli dodaj po 20 kropel olejku eterycznego z geranium, cyprysowego i jałowcowego. Pozostań w wodzie przez minimum 10 minut. Zabieg powtarzaj trzy razy w tygodniu.
9
ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy pomaga usunąć nadmiar wody uzupełniając zasoby potasu redukującego ilości sodu w organizmie.

Rozcieńcz 1 łyżeczkę octu jabłkowego w szklance wody. Pij napój dwa razy dziennie. W razie potrzeby możesz zwiększyć ilość octu do dwóch łyżeczek na szklankę.

Jeżeli woda gromadzi się głównie w twoich nogach i/lub stopach, przygotuj im kąpiel z równych porcji octu jabłkowego i ciepłej wody. Namaczaj nogi przez około 10 minut. Taka kąpiel pozwoli również pozbyć się nieprzyjemnego zapachu stóp.
10
cebula
Cebula

Cebula ma właściwości moczopędne i oczyszczające krew. Zapobiega również tworzeniu się kamieni nerkowych.

Wlej do rondla 4 szklanki wody i zagotuj w niej kilka surowych cebul. Dodaj sól do smaku i odcedź warzywa. Pij 2-3 szklanki tego wywaru przez kilka dni.

Dodatkowo możesz również włączyć do swojej diety inne warzywa i owoce o działaniu moczopędnym, takie jak cebula, ogórki, seler, banany, ananas, arbuz, czy rzeżucha. Pij również duże ilości wody, zmniejsz spożycie soli i alkoholu oraz pamiętaj o regularnym wysiłku fizycznym.
  • Komentarze Tipy.pl (5)

abc - 2016-08-08
Mniszek lekarski...? Tzn korzen? lisc? kwiat?
r - 2016-05-09
Super artykuł. Dzięki.
Sok z cytryny - 2016-03-03
SOK Z CYTRYNY??? Sok z cytryny jak każde kwaśne jedzenie zatrzymuje wodę! Ponadto chemia używana do konserwowania cytryn w długiej drodze z plantacji może wam tylko zaszkodzić. Kolejna sprawa to połączenie cytryny z herbatą. Tak się nie robi!
lol - 2015-01-09
to samo zrobi gruba sol spożywcza,kłodawska,czy inna
monika - 2015-01-09
a ile czasu gotować tą cebulę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub