Jak zrobić zapiekane bagietki z jajkiem, kiełbasą i serem?

Te jajeczne łódeczki przygotujesz w mniej niż 5 minut. Wystarczy wydrążyć bagietki i wypełnić je jajkiem, kiełbasą i dużą ilością sera żółtego a następnie włożyć do piekarnika i piec, aż staną się gorące i mocno chrupiące. Takie bagietki będą najlepiej smakować ze słodką herbatą, kawą lub kakao. Idealne na weekendowe śniadanie! Poniższy przepis jest na 4-6 porcji.
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 bagietki, 20 dkg kiełbasy, 8 jajek, pół szklanki śmietanki, 20 dkg sera żółtego, pęczek zielonej cebulki, sól i pieprz do smaku
1
Rozgrzej piekarnik do 175° C.
2
Wzdłuż każdej bagietki zrób z wierzchu podłużne nacięcie a następnie je wydrąż pozostawiając około 1 cm grubości ścianek. Odłóż bagietki na bok.
3
Kiełbasę obierz, pokrój w plasterki i odłóż na bok.
4
W średniej wielkości miseczce delikatnie ubij jajka razem ze śmietanką.
5
Do wydrążonych bagietek wlej masę jajeczną oraz rozdziel pomiędzy nie plasterki kiełbasy i drobno posiekaną zieloną cebulkę. Posyp z wierzchu dużą ilością tartego sera żółtego.
6
Włóż bagietki do rozgrzanego piekarnika i piecz przez około 25-30 minut, lub do czasu, aż jajko się zetnie. Wyciągnij z piekarnika, odłóż na 10 minut do przestygnięcia i podawaj. Smacznego!
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

G_111 - 2014-03-28
niam niam... same pyszności... z taką bagietką pełnoziarnistą i pomidorami byłyby idealne :)
Irenka W. - 2014-03-26
Witam,
Wyśmienity pomysł, właśnie szukałam czegoś co mogłabym podać rodzinie na śniadanie. Jednak ja zamiast sera żółtego dodałabym ser pleśniowy.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub