Jak kupić akcje? strona 1 z 2

Jeśli kiedykolwiek byłeś zainteresowany kupnem akcji, to ten artykuł jest dla ciebie. Akcje pozwalają wziąć część własności danej firmy i to bez kiwnięcia palcem. Innymi słowy, kupując akcje sprawiasz, że pieniądze same na ciebie pracują.
Jak kupić akcje?
1
Po pierwsze musisz wiedzieć, co to są akcje. Jest to kawałek papieru, mówiący o tym, że posiadasz na własność część danego przedsiębiorstwa. Mając akcje danej spółki, masz dostęp do jej aktywów i zysków. Uwaga – nie daje to jednak podstaw do podejmowania jakichkolwiek decyzji w spółce.
2
Teraz możesz zadać sobie pytanie: dlaczego dana spółka wypuszcza na rynek akcje? W niektórych przypadkach firma może po prostu potrzebować zwiększenia funduszy. Jeśli nie, firma najwyraźniej nie odniosła sukcesu. Poprzez wyprowadzenie firmy na sprzedaż (akcje), społeczeństwo może nabyć jej część, a firma zyskuje w zamian pieniądze.
3
Ludzie kupują i sprzedają akcje każdego dnia, jest to coś na zasadzie wymiany. Wymiana może odbywać się w specjalnych domach maklerskich lub za pośrednictwem Internetu. Domy maklerskie to miejsce, gdzie ludzie sprzedają i kupują akcje od siebie nawzajem.
4
Dlaczego cena akcji jest tak trudna do przewidzenia? Akcje nie powinny być przedmiotem obrotu z dnia na dzień. Jest to prawie niemożliwe do przewidzenia co się stanie na rynku akcji. Należy mieć zawsze długoterminowy plan obrotu akcjami (15 – 20 lat). Kurs akcji zależny jest od popytu i podaży. Jeśli dane akcje będą wydawać się dla ludzi korzystne, ich cena pójdzie w górę, bo ludzie będą je kupować. Z drugiej strony, jeśli dana firma nie przynosi dużych zysków, cena jej akcji pójdzie w dół, a ludzie zaczną je sprzedawać. Nigdy jednak nie sugeruj się wysokimi cenami akcji, nie musi być to jednoznaczne z dużymi zyskami firmy. Wartość firmy określa się na podstawie kapitalizacji i zysków.
Udostępnij na FB
5
Kapitalizacja to wartość aktualnego kursu akcji pomnożona przez liczbę akcji spółki, które znajdują się w obrocie. Zyski to dochody, jakie firma może mieć. Jeśli jesteś właścicielem części akcji w spółce, otrzymasz część tych dochodów (dywidenda).
6
Jeśli jesteś nowym inwestorem, skorzystaj z internetowych firm maklerskich, dzięki którym będziesz mógł kupić akcje. Możesz udać się także do najbliższego biura maklerskiego.
7
Po wybraniu odpowiedniego biura maklerskiego, znajdź akcje, które cię interesują. Spójrz na współczynnik P/E (obecny i przyszły). Dobra wartość P/E to około 15. Jego wysoka przyszła wartość jest dobrą zapowiedzią dla inwestorów. Należy zwrócić uwagę także na ROE danej firmy. Oznacza on zwrot z kapitału własnego, jak wiele zysku udało się wygospodarować firmie z kapitałów własnych. Innymi słowy, dobry ROE (15-20 %) oznacza, że inwestor otrzymał maksimum zwrotu ze swoich udziałów. Wszystko poniżej wartości 15 należy uznać za ryzykowne. Liczba ta zasadniczo wskazuje jak rentowna jest spółka.
8
Podsumowując, przy zakupie akcji zwróć uwagę na kapitalizacje, pozytywne dochody, stały wzrost zysków w ciągu 10 lat, (jeśli to możliwe), wskaźnik P/E około 15, wysoki przyszły wskaźnik P/E (ale nie za wysoki) oraz ROE w granicach 15 – 20 %. Czyniąc to i zakładając długoterminowy plan, zapewnisz sobie bezpieczną przyszłość.
  • Komentarze Tipy.pl (16)

joannawitt90 - 2015-06-28
Też zaczynałam od domo na mforexie.pl, teraz inwestuję, głównie w waluty. Z ostatnich analiz wychodzi rubel w opcji długoterminowej, co o tym myśłicie?
apaw_paw - 2015-06-27
ja już trochę inwestuję na forexie, ale ostatnio zaczęła uczyć się na demo na mforexie.pl moja młodsza siostra - studentka, ale ma zacięcie
moroewula - 2015-05-24
sama gram od niedawna na forexie, też zaczęłam inwestować na platformie mforex.pl, i jest tam wersja demo
moroewula - 2015-05-24
Wpisz komentarz
zofiamarek74 - 2015-05-23
Chciałabym też zacząć grać na forexie. Ostatnio na forach dużo się pisze o mforexie.pl i o tym modelu ECN. A czy jest też wersja demo, żeby poćwiczyć zanim zacznę tracić finanse?
adam_zago - 2015-05-21
Kupuję akcje na forexie, najlepiej na mforex.pl, mają fajne procentowe bonusy do depozytów początkowych jak i powtórnych
ja_kowa - 2015-05-19
Ja poprzez mforex.pl inwestuję w waluty, jestem do przodu na przestrzeni pół roku o 9% więc chyba nieźle
joseffff - 2015-03-30
widzę, że ostatnio dużo się pisze o platformie mforex.pl. Sam z niej korzystam z uwagi na super analizy rynków, też polecam
marek_mare - 2015-03-03
mało wiesz, jak inwestujesz na aplikacji mforex.pl to musisz znać podstawową różnicę właśnie tej aplikacji od innych - model ECN to bezpośredni kontakt z rynkami międzybankowymi - sam kupujesz, sam sprzedajesz, o wszystkim decydujesz, a model Market Maker - to transakcje przez brokera, który musi na tobie zarobić i to on decyduj jakie transakcje są korzystniejsze na których więcej zarobisz - sama zdecyduj co wybierasz
apaw_paw - 2015-03-03
nawet nie wiedziałam że są jakieś modele ECN czy MM, ale też korzystam ze strony www.mforex.pl i kupuje akcje. Jestem poczatkująca ale jakoś mi to wychodzi, jeszcze nic nie straciłam, ale kupuję dopiero od trzech miesiecy
moroewula - 2015-03-02
ostatnio wiele dowiedziałam się na temat platformy ECN, wydaje mi się lepsza od Market Makera, dlatego dla początkujacych poleciłabym spróbować na tej platformie, w prosty sposób można kupić i sprzedać akcje na mforex.pl która właśnie dziala w modelu ECN
Antychryst - 2015-02-28
A.H. 18
cop35 - 2013-11-12
buahahaha inwestor ktory nie ma pojecia jak kupowac akcje. Poza tym nie pisz ze tekst pisal 10-latek skoro sam zachowujesz sie jak smarkacz. Zmien nick, bo obrazasz slowo inwestor frajerze! Kazdy nawet poczatkujacy wie doskonale jak i gdzie kupowac po cenie najlepiej emisyjnej a potem sprzedawac potem na rynku wtornym wiadomo w jakim celu.
Inwestor - 2011-09-27
3

Najbardziej podoba mi się to:
"
Ludzie kupują i sprzedają akcje każdego dnia, jest to coś na zasadzie wymiany. Wymiana może odbywać się w specjalnych domach maklerskich lub za pośrednictwem Internetu. Domy maklerskie to miejsce, gdzie ludzie sprzedają i kupują akcje od siebie nawzajem."

Jak widać artykuł pisany jest przez 10-cio latka
to - 2011-07-04

bo jesteś tępy

inwestor - 2010-05-17
Zupełnie nie na temat!!!
Ja po przeczytaniu nadal nie wiem jak kupić akcje.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub