8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki strona 1 z 5

Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki
Udostępnij na FB
1
Owoce

Wkładanie owoców do mikrofalówki nigdy nie jest dobrym pomysłem. Przykładowo, winogrona wybuchną zaś rodzynki tak poobklejają ścianki mikrofali, że nie uda ci się już jej nigdy doczyścić.
2
Ostra papryczka

Ostra papryczka w szczególności suszona, jest bardzo niewdzięcznym warzywem do podgrzewania w mikrofalówce. Kapsaicyna, składnik, który odpowiada za ostrość papryczki paruje pod wpływem mikrofal a po otwarciu drzwiczek trafia prosto do naszych oczu, błon śluzowych nosa i gardła. Jest bardzo nieprzyjemne doświadczenie, którego lepiej jest unikać.
3
Jajka

Jajka można ugotować na twardo w mikrofalówce czy nawet zrobić z nich jajecznicę, jednak należy to robić w odpowiedni sposób. Jeśli włożysz zwykłe, surowe czy nawet ugotowane na twardo jajko do mikrofali, to jego środek zrobi się bardzo gorący, para nie będzie miała ujścia i jajko eksploduje. W ten sposób będziesz mieć zapewnione zajęcie na kilka godzin polegające na zeskrobywaniu żółtka i jajka z wnętrza urządzenia.
4
Metal

Mam nadzieję, że każdy jest świadom tego, że metalu nie należy absolutnie wkładać do mikrofalówki. Nawet jego mała ilość może spowodować wywołanie na jego powierzchni prądów wirowych, iskrzenia i zapalenia podgrzewanego produktu. To samo dotyczy folii aluminiowej, która szybko stanie w ogniu.
5
Woda

Nie próbuj zagotować wody w kubku w mikrofalówce. Woda stanie się bardzo gorąca, będzie nawet przekraczać temperaturę 100 stopni, jednak fizycznie, nie będzie się gotować i nie będzie bulgotać, gdyż będzie ogrzewana w całej objętości. Po wyciągnięciu jej i wrzuceniu do środka czegokolwiek, chociażby torebki herbaty wybuchnie oblewając wszystko dookoła, łącznie z twoją twarzą. Jeśli koniecznie chcesz podgrzać wodę, włóż do niej słomkę czy cokolwiek innego a zagotuje się tak jak zazwyczaj.
6
Chleb

Jeśli włożysz chleb do mikrofalówki, to mikrofalówce nic się złego nie stanie, ale chlebowi owszem. Już po około 10 sekundach, wilgoć z chleba odparuje co sprawi, że pieczywo będzie twarde i czerstwe. Jeśli chcesz odświeżyć chleb lepszym pomysłem jest włożenie go na kilka minut do piekarnika.
7
Plastik

Niektóre plastiki można podgrzewać w mikrofalówce zaś inne nie są do tego dostosowane. Jeśli plastik lub folia nie jest przeznaczona do używania w mikrofalówce, wówczas się po prostu roztopi a ty nigdy się jej nie doczyścisz.
8
Gąbki 

Prawdą jest, że po włożeniu gąbki na 30 sekund do mikrofalówki zginą wszystkie żyjące w niej bakterie, jednak jest jeden minus. Jaki? Smród, który opanuje twoją kuchnię będzie tak duży i trudny do wywietrzenia, że zdecydowanie lepiej kupić nową gąbkę.
  • Komentarze Tipy.pl (23)

Draxxx - 2017-04-06
Woda sie nie zagotuje albo wybuchnie?!?! Co to za bzdury?!? Nieraz gotuje wode w kubku w mikrofali i robie tak herbate ale do tej pory nic mi nie wybuchlo. Co wiecej wkladanie do niej slomki zeby zaraz napisac ze nie wolno wstawiac plastiku do mikrofali.. Rzetelny artykuł. Autorowi polecam wziac sie w zyciu za szorowanie mikrofali zamiast pisanie o nich.
Zuziaduzia - 2017-03-29
Dowiedzione naukowo , mikrofalówek w ogóle nie można używać - mikrofale zmieniają strukturę wody tak , że organizm wewnętrznie szaleje i nie rozpoznaje tego płynu , więc nie tworzy z niego krwi , ani go nie przyswaja.
Andy - 2017-03-01
Co do owoców to włożenie na 15 sekund cytryny do mikrofali spowoduje, że jej skórka zmięknie i da się z niej wycisnąć więcej soku.
Trader - 2016-03-29
Jedzenie jest "martwe" po włozeniu do mikrofalówki, o ile wiekszosc przetworzonego "jedzenia" i tak jest martwe to w zasadzie nic mu juz nie zaszkodzi. Wiadomo ze mikrofalówka niszczy w pył wszystkie enzymy i witaminy zostaja tylko minerały - te same jakie zostaną ze spalenia tej zywnosci na popiół.
rozweselony - 2015-12-29
Porady a'la Ferdek Kiepski. Nawet kopiuj wklej trzeba umieć !!!!
Kasia - 2014-07-28
bardzo często "odgrzewam" sobie kawę w mikrofali, i zawsze bulgocze. wiec nie wiem jak z ta woda.
Discordia - 2014-07-28
Co za "zdolniacha" to pisal? Od lat uzywam mikrofalowki, gotuje w niej wode (bez slomek), podgrzewam chleb, dezynfekuje gabki i zaden z tych "wypadkow" mnie nigdy nie dotyczyl. Zeby tak przegrzac wode trzeba ja grzac bite 10 minut. Kto tyle gotuje wode w mikrofali?
Marek - 2014-07-28
Poradnik dla idiotów
nik - 2014-07-28
a jakby włożyć do mikrofalówki mniejszą mikrofalówkę i włączyć ją jako pierwszą to która wygra?
iza - 2014-07-28
no jakoś nie wpadłabym, żeby wkładać owoce do mikrofali
jblokers - 2014-07-28
Słomka (plastik) w szklance wody w mikrofali, toż to doskonały pomysł, opisany kolejno w punkcie 8 ;D
brew - 2014-07-28
uff cale szczescie ze nie wspomnieli nic o kotach, podworkowe przysmaki!
DiDi - 2014-07-28
Nie godzin, tylko minut. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, bo w środku mikrofali jest emalia z której bardzo łatwo wszystko schodzi.
akaa - 2014-07-28
nie zgodzę się co do wody, bez problemu można ją zagotować w mikrofali i nic się nie dzieje, wrze 'bulgocąc' i nic nie wybucha.
Adi - 2014-07-28
Z tym chlebem to brednie! Wystarczy ustawić na małą moc mikrofalówke i podgrzać chleb. Ja zawsze w ten sposób rozmrażam i podgrzewam pieczywo. Co za mądry wkłada gąbkę do mikrofalówki, również można podać miliony rzeczy, które nie należy wkładać np. nocnik! Ten artykuł jest po części bez sensu.

Pozdrawiam!
pin - 2014-07-28
sciema z ta woda, ja czesto tak podgrzewam w kubku, i potem wrzucam cherbate cyz kawe
Kropka - 2014-07-28
Kiedyś przez pomyłkę zostawiłam w misce pełnej fasolki po bretońsku metalowy widelec. I nic się nie stało. Na szczęście.
bron100 - 2014-07-28
Kefir, jak każdy wyrób mleczny jest produtem łatwo psującym się. Z tego też względu zaleca się, aby był przechowywany w temperaturze 2 do 8 stopni C. Aby można go było spożyć bez ryzyka przeziębienia i infekcji przełyku, powinien być podgrzany do nieco wyższej temperatury. Na żadnym opakowaniu tego produktu, na ten temat ani słowa. Stąd pytanie: Czy można ten produkt podgrzać w mikrofalówce - co zwykle się czyni? Przecież po takim zabiegu mogą zginąć dodane tam przez producenta kultury bakterii i kefirowe drożdże. Dzwonię do jednego z bardziej popularnych producentów. Pani sekretarka prosi do telefonu głównego technologa.Na moje pytanie: Czy wasz kefir mogę podgrzać w mikrofalówce, bez ryzyka zabicia zawartych tam bakterii? - otrzymuję odpowiedź: "Panie kochany. Tam nie ma żadnych bakterii. Informacja na opakowaniu to zabieg marketingowy. Może pan grzać bez ryzyka." Prawdopodobnie ten pan obdarzony dosyć osobliwym poczuciem humoru, całą rozmowę usiłował zamienić w żart. Jednak to zasadnicze pytanie nie było w konwencji żartu. Na opakowaniu każdego produktu zawierającego żywe kultury bakterii, powinna być zamieszczona informacja o sposobie takiego przygotowania kefiru do spożycia, aby nie wywołać konsekwencji zdrowotnych u konsumenta; w szczególności o użyciu do tego celu mikrofalówki, tak powszechnie przecież stosowanej w naszych kuchniach.
Lescho - 2014-07-28
Do mikrofalowki nic nie nalezy wkladac, mikrofalowke nalezy natychmiast wyrzucic z domu !!!
mini - 2014-07-28
z ta woda to ściema juz wiele razy gotowałam wode w mikro i normalnie sie zagotowała bez jakiś numerów. a np owoce po co to wkładać do mikro??
amator - 2014-07-28
z chlebem bzdura o czym wy mowicie?? wlasnie w mikrofali chlebek robi sie bardzo miekki i delikatny wlasnie juz po nawet 10 sekundach.
danuta - 2014-07-28
Obecnie sa juz w sprzedazy folie alu do microfalowki. Dwa ja kazde potrawy przykrywam specjalnym plastykiem. Ruszt do grilla tez mozna kupic!
Cony - 2014-04-07
jeszcze nie wolno wkładać aluminiowych i metalowych przedmiotów bo iskrzą
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub