Jak kupić auto w Niemczech?

Możesz kupić używane auto w Niemczech od prywatnego właściciela lub od dilera. Od prywatnego właściciela możesz kupić taniej jednak gwarancję dostaniesz tylko u dilera. Liderzy również mogą zaproponować rozłożenie zakupu na raty. Pamiętaj jednak, że podczas zakupu auta w Niemczech wszystkie dokumenty będą napisane w języku niemieckim. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak kupić samochód w Niemczech.
Jak kupić auto w Niemczech?
1
Zdecyduj czy chcesz kupić auto od dilera czy od prywatnej osoby. Jeżeli decydujesz się na kupno od dilera poszukaj ofert w internecie (np. AutoScout24.com). Na internecie możesz również wyszukać ofert prywatnych właścicieli, najbardziej wiarygodne są te zamieszczane w lokalnych gazetach (np. Frankfurter Rundschau.)
2
Przygotuj gotówkę, jaką chcesz wydać na używany samochód. Wybieraj samochody nie za stare, w dobrej, rozsądnej cenie i z możliwie jak najmniejszym przebiegiem. Niektórzy dilerzy mogą zaproponować ci rozłożenie spłaty samochodu na raty, pamiętaj jednak, że taniej wyjdzie ci zakup za gotówkę.
3
Wypytaj dilera o samochody próbne. Są to tzw. samochody roczne używane zwykle przez pracowników salonów samochodowych lub samochody testowe wypożyczane na jazdy próbne. Zwykle te właśnie typy samochodów można kupić w bardzo dobrych cenach.
4
Sprawdź i zweryfikuj detale samochodu, którym jesteś zainteresowany i chciałbyś kupić. Bardzo ważną informacją jest ilu właścicieli miało auto, przejechane kilometry, data pierwszej rejestracji samochodu, datę produkcji i datę następnego przeglądu. Zwróć na to szczególną uwagę, jeżeli kupujesz samochód od prywatnego właściciela.
5
Do zakupu będzie ci potrzebny także numer ubezpieczenia. Jeżeli kupujesz samochód od dilera musisz posiadać numer ubezpieczenia z aktualnej polisy, lub przedstawić polisę i prawo jazdy, aby móc otrzymać dowód rejestracji i tablice rejestracyjne. Możesz także podpisać polisę z dilerem. Jeżeli kupujesz od prywatnego właściciela weź legitymację ubezpieczeniową i umowę kupna – sprzedaży podpisaną przez właściciela auta i siebie do najbliższego urzędu komunikacji, tam wydadzą ci dowód rejestracji i tablice.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Adam - 2011-03-07

Koszt rejestracji (wszystkie dokumenty, nalepki kontrolne i legalizacyjne, tablice i dowód) to ok. 170 zł. Dodatkowo 75 zł, kiedy nie mamy karty pojazdu. Ubezpieczenie zależy od samochodu - najlepiej sprawdzić to kalkulatorem OC i AC.

siwy - 2011-03-07
Witam mam pytanie Pare tygodni kupiłem auto w niemczech w salonie mercedesa oczywiście na raty mi dali bo jeste zameldowany tu taj bo pracuje chodzi o to ze za rok splace auto i bede chcial je zarejestrowac i ubespieczyc w polsce auto jest z rocznika 2008 pojemność silnika 2.8 diesel prosze o porade ile bedzie mnie to kosztowalo wszystko z góry dziekuje

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub