Jak przycinać storczyki po przekwitnięciu?

Przycinanie storczyków zależy od ich gatunku. Niektórych storczyków się nie przycina, inne przycina się po przekwitnięciu, zaś jeszcze inne po całkowitym uschnięciu pędu. Dlatego właśnie w momencie zakupu warto dowiedzieć się jaki nabywamy gatunek storczyka i jak się nim odpowiednio zajmować.
1
Niektóre odmiany storczyka Paphiopedilum (np. Paphiopedilum liemianum czy Paphiopedilum Pinocchio) kwitną na tej samej łodydze przez wiele lat. Wówczas nie należy ich przycinać po przekwitnieniu, tylko zaczekać na nowe kwiaty. Na jednym pędzie może pojawić się nawet 12 kwiatów. Pęd należy przyciąć dopiero po jego całkowitym uschnięciu.
2
To samo dotyczy bardzo popularnego storczyka Phalaenopsis. Z ich zielonych pędów mogą wyrosnąć jeszcze kolejne łodyżki z kwiatami. Można je usunąć dopiero gdy zbrązowieją. Jeśli tego nie zrobimy to roślina sama zrzuci niepotrzebny i uschnięty pęd.
3
Jeśli Phalaenopsis bardzo długo nie kwitnie (zdarza się, że nawet kilka lat), wówczas należy na miesiąc obniżyć temperaturę w nocy do około 15 stopni a roślina powinna puścić pęd kwiatostanowy.
4
Istnieje pogląd, że storczyki należy przycinać ponad trzecim oczkiem. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż roślina sama wybiera oczko, z którego wypuści nowy pęd. Może to być równie dobrze pierwsze oczko jak i piąte. Trzymajmy się zasady, aby ucinać wyłącznie to, co samo uschło.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak dbać o storczyka?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub