7 oznak, że cierpisz na niedobór witaminy D strona 1 z 8

Prawdopodobieństwo, że masz niedobór witaminy D jest bardzo duże, gdyż według badań, cierpi na nie 9 na 10 Polaków. Z deficytem tej witaminy wiąże się większe ryzyko rozwoju cukrzycy, reumatoidalnego zapalenia stawów, depresji, nadciśnienia tętniczego, osteoporozy czy nawet niektórych nowotworów. Aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość witaminy D wystarczy codziennie wystawiać się na około kwadrans na słońce, jednak niestety obecny tryb życia sprawia, że jest to niemal niemożliwe. Dlatego właśnie należy uzupełnić niedobory poprzez suplementację. Jak rozpoznać, że cierpimy na niedobór witaminy D?
7 oznak, że cierpisz na niedobór witaminy D
Udostępnij na FB
1
objawy niedoboru witaminy D - krok 1
Bolą cię kości 

Ból kości daje się we znaki najbardziej zimą, jesienią a nawet wiosną, kiedy kąt padania słońca uniemożliwia syntezę witaminy D. Wówczas mogą boleć nas kości i mięśnie, zaś stawy po przebudzeniu są sztywne.
2
objawy niedoboru witaminy D - krok 2
Masz depresję

Witamina D wpływa na produkcję i funkcjonowanie neuroprzekaźnika - serotoniny, który ma duży wpływ na nasze samopoczucie i nastrój. Osoby z niedoborem tej witaminy są dwa razy bardziej narażone na wystąpienie depresji.
3
objawy niedoboru witaminy D - krok 3
Masz 50 lat lub więcej

Im organizm jest starszy tym mniej syntezuje on witaminę D pod wpływem światła słonecznego.
4
objawy niedoboru witaminy D - krok 4
Masz nadwagę

Nie ma różnicy w syntezie witaminy D przez osoby otyłe, jednak ze względu na masę ciała jej koncentracja we krwi może być znacznie mniejsza. Osoby otyłe lub z nadwagą potrzebują większej dawki witaminy D, niż osoby o prawidłowej wadze ciała. Poza tym niedobór witaminy D powoduje gromadzenie się większej ilości tkanki tłuszczowej wokół talii i szybsze tycie oraz niemożność utraty zbędnych kilogramów pomimo diety i ćwiczeń.
5
objawy niedoboru witaminy D - krok 5
Masz ciemną skórę lub używasz wysokich filtrów UV

Badania dowodzą, że ciemny kolor skóry działa w taki sam sposób, jak kremy z wysokim filtrem UV. Im ciemniejsza skóra, tym więcej trzeba spędzić czasu na słońcu, aby zsyntezować odpowiednią ilość witaminy D.
6
objawy niedoboru witaminy D - krok 6
Twoje kości są kruche

Witamina D odpowiada za prawidłowe wchłanianie wapnia i fosforu, które są konieczne do budowy mocnych kości i zębów. Brak witaminy D powoduje, że wapń z fosforem się nie wchłaniają, zaś kości stają się kruche i podatne na złamania, pęknięcia oraz inne urazy.
7
objawy niedoboru witaminy D - krok 7
Masz nadciśnienie

Niedobór witaminy D powoduje wzrost ryzyka nadciśnienia tętniczego. Badania dowodzą, że wzrost stężenia witaminy D o zaledwie 10% powoduje spadek ryzyka rozwoju nadciśnienia o 8,1%.
  • Komentarze Tipy.pl (14)

Nie będzie widoczny na stronie
 
TakToJa - 2015-11-27
Ponoć witaminę D ciężko "przedobrzyć" a zalecana dzienna dawka to 2000 jednostek. A słońce u nas jest trzy miesiące w roku, więc suplementacja jest konieczna. Biorę Gold Vit D Max najlepiej się wchłania ze wszystkich jakie próbowałam, jakością też je przewyższa.
miśka - 2015-06-05
nie no - faktycznie w dzisiejszych czasach 15minut na słońcu to nie lada wyczyn :))))) żarty jakieś...trudno żeby nie cierpieć z powodu niedoboru witamin, gromadzenia się tkanki tłuszczowej itd... jak się nawet w niedzielę, do kościoła, który stoi przecznicę dalej jedzie autem, żeby sąsiadowi gul wyskoczył... co do suplementacji - potwierdzam, że to bardzo korzystne, ale trzeba czytać etykiety, żeby nie przedobrzyć ;)
miśka - 2015-06-05
nie no - faktycznie w dzisiejszych czasach 15minut na słońcu to nie lada wyczyn :))))) żarty jakieś...trudno żeby nie cierpieć z powodu niedoboru witamin, gromadzenia się tkanki tłuszczowej itd... jak się nawet w niedzielę, do kościoła, który stoi przecznicę dalej jedzie autem, żeby sąsiadowi gul wyskoczył... co do suplementacji - potwierdzam, że to bardzo korzystne, ale trzeba czytać etykiety, żeby nie przedobrzyć ;)
maic - 2015-06-05
po 60-ciu dniach polykania 10 tys. jednostek codziennie, wynik krwi byl 23ng/ml, a wiec nic to nie dalo, dalej ponizej normy (30ng/ml - 75ng/ml). Przeczytalem ksiazke dr. von Helden o dawce uderzeniowej z vitamina D i dawce podtrzymujacej, o jego matematycznych obliczeniach, ktorymi prawie precyzyjnie sam mozesz obliczyc ile wziasc by miec w organizie wysoko witamine D- zastosowalem to.
Przez pierwsze piec dni bralem po 100 tys. jednostek, a teraz biore 3 razy w miesiacu po 50tys. jednostek az do jesieni, potem zrobie mala przerwe i znow krew do laboratorium. Tajemnica metody dr. von Helden jest to, ze musi byc dawka uderzeniowa, ktora uzupelni wyczerpane rezerwy, w innym przypadku nawet dawki po 5tys jednostek nie wystarczaja na codzienne zapotrzebowanie i nawet przez lato nie zrobisz rezerw na zime. Aha latem musisz byc na sloncu od 10-14 godziny w tedy najwiecej V3 jest aktywowanej, oczywiscie bez tapety i kremow - na pytanie czy nie bedzie to szkodliwe i nie grozi im tzn. ludziom czerniak, odpowiadal ze vitamina D walczy z rakiem i jako porownanie podawal - czy lepiej jest jesli 50 kobiet umrze na raka piersi, czy tylko 1 na czerniaka
ewfw3 - 2015-06-05
niedobor witaminy d, łaczy się z wieloma poważnymi dolegliwościami, od zaburzeń odporności, przez alergię, astmę, choroby tarczycy, choroby układu kostnego, stawów. Tran to może być trochę mało. W naszym klimacie witaminę d powinien zażywać każdy, przynajmniej 200o jednostek dziennie.
x - 2015-06-05
Wiek jest oznaką niedoboru witaminy D?
Może od razu objawem?
To tak, jakby napisać, że śmierć jest objawem niedoboru krążenia.
ten co uzupelnial njiedobor - 2015-06-05
Uzupelnialem niedobor tej witaminy. Nie łykajcie samej wit D. Róbcie to zawsze z wit K2(najlepiej) i/lub magnezem. najgorsze jest przyjmowanie wit d z wapnem bo wtedy jest duze ryzyko odkladania sie wapnia w tetnicach i zylach.
Zaczynalem od dawki 6000 jm/dobe(2000 co 8 godzin), teraz 2000jm. Skonczyly sie przeziebienia, katarki, kaszle, ktore mialem co chwile
Alicja - 2015-06-05
Nie wiedziałam, że wiek i kolor skóry to oznaki niedoboru tej witaminy
Stefan - 2015-06-05
Za tycie najbardziej odpowiada jedzenie pszenicy, najczęściej powstaje tzw. pszenny brzuch.
tiaaa - 2015-06-05
Oznaką jest to, że ma się 50 lat? Czyli suplementacja zmniejszy do 30?
ja - 2015-06-05
dodałabym tylko 1 informację: brak witaminy D powoduje, że wapń się nie wchłania, ale brak wit K2 powoduje, że ten wapń trafia nie tam gdzie trzeba, czyli zamiast trafić do kości i zębów osadza się w tętnicach, suplementacja witaminy D i K2 (najlepiej nie GMO) powinny zawsze iść w parze
bolek - 2015-06-05
Mam gdzieś artykuły po 5 linijek na kilkunastu stronach - a wy?
janka - 2014-05-19
Gajaaaa, warto zażywać codziennie rożne witaminy, ja zaczęłam uzupełniać jakieś 2 miesiące temu i czuję się dużo lepiej (i wyglądam dużo lepiej ;))
Gajaaaa - 2014-05-17
hmmm... nie wiedziałam, ze jej niedobór powoduje gromadzenie sie tkanki tluszczowej.. moze to jest przyczyna moich problemów z nadwaga :(
Depresja to jedna za najpopularniejszych chorób naszej cywilizacji. Ten globalny już dziś problem, dotyczy ponad 350...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub