19 oryginalnych mebli, które możesz zrobić ze starych przedmiotów strona 1 z 8

Meble z recyklingu to nie tylko modny, ale i praktyczny element wystroju wnętrz. Nikogo nie dziwi już widok kanapy z palety, czy stolika z maszyny do szycia. Poniżej znajdziesz 19 zaskakujących i zupełnie oryginalnych mebli „z odzysku”. Jedne są przebłyskiem geniuszu ich twórców, inne dość odważną wariacją na swój własny temat. Niezależnie od tego, co o nich pomyślisz, może staną się dla ciebie inspiracją dla stworzenia własnego dzieła.
19 oryginalnych mebli, które możesz zrobić ze starych przedmiotów
Udostępnij na FB
1
meble z recyklingu - ławka z krzeseł
Wymieniasz krzesła w jadalni? Nie wyrzucaj ich. W bardzo prosty sposób możesz zamienić je w romantyczną ławkę do ogrodu. Wystarczy usunąć siedziska, odciąć przednie nogi i skleić ze sobą obie ramy. Trochę farby i gąbki tapicerskiej to wszystko, czego potrzeba, by uzyskać efekt widoczny na samym dole zdjęcia obok.
2
meble z recyklingu - funkcjonalne biurko z łóżeczka
Tak, to prawda. Z dziecięcego łóżeczka prędzej, czy później każdy musi wyrosnąć. Ale czy to oznacza, że musimy się go pozbyć? Nie. Można na przykład przerobić je na bardzo funkcjonalne biurko. Pomysłowe, prawda?
3
meble z recyklingu - biurko z dziecięcego łóżeczka
A to kolejny pomysł na recykling dziecięcego łóżeczka, tym razem dla nieco młodszych domowników. Kredowy blat sprawi, że będzie to ulubione miejsce zabaw twojego malucha.
4
meble z recyklingu - kredens z telewizora i szafki
Takiego antyku pewnie próżno szukać w waszych domach, ale warto zainspirować się pomysłem autora. Zabytkowy telewizor wraz z obudową zamienił on w całkiem modny kredens.
5
meble z recyklingu - akwarium w telewizorze
To znacznie bardziej pracochłonny projekt, ale za to jak zjawiskowo wygląda! Przyjrzyj się jeszcze raz, to nie kolejny odcinek programu przyrodniczego z dubbingiem Krystyny Czubówny. To prawdziwe akwarium. W telewizorze.
6
meble z recyklingu - krzesło z wózka sklepowego
Czy na twoim osiedlu też można natrafić na zabłąkane sklepowe wózki, porzucone przez tych, którzy zbyt dosłownie zrozumieli, że można je wziąć „za złotówkę”? Może to dość odważny pomysł, ale wózek taki w prosty sposób możesz przekształcić w... fotel. Pamiętaj tylko o grubej gąbce tapicerskiej i dla swojego bezpieczeństwa wymontuj kółka!
7
meble z recyklingu - kuchnia dla dziecka
To dopiero prawdziwa kuchenna rewolucja. Stara szafka RTV magicznie zamieniona w funkcjonalną dziecięcą kuchnię. Wygląda o niebo lepiej, niż zabawki, które możesz kupić w sklepie za niemałe pieniądze. Instrukcję znajdziesz tutaj.
8
meble z recyklingu - sofa z wanny
Rozwiązanie idealne dla tych, którzy zbyt dosłownie rozumieją wylegiwanie się w wannie. Może mało praktyczne, niekoniecznie bardzo wygodne, ale z pewnością oryginalne!
9
meble z recyklingu - szafka z okiennic
A może stolik w stylu shabby chic? Ale nie zwykły stolik, tylko taki zrobiony ze starych okiennic. Odrapana farba idealnie pasuje do konwencji.
10
meble z recyklingu - lodówka do ogrodu
Lato to czas imprez na świeżym powietrzu. Ale nie oszukujmy się, kto cały czas chciałby biegać do domu po zimne piwo i lody? Rozwiązaniem może być ogrodowa lodówka. Wystarczy, że tę, której już nie używamy, obudujemy w sposób pokazany na zdjęciu.
11
meble z recyklingu - regał z pianina
Raczej nikt nie wyrzuca dobrego fortepianu, ale jeśli uda ci się znaleźć jakieś niedziałający, np. na targu staroci, możesz zainspirować się tym pomysłem i uczynić z niego oryginalny regał na książki. Pomysł nie tylko dla melomanów.
12
meble z recyklingu - fontanna z pianina
A oto kolejna wariacja na temat fortepianu. Fontanna z doniczką na kwiaty. Bardzo muzycznie, bardzo pałacowo.
13
meble z recyklingu - wieszak z drabiny
Ten pomysł jest łatwiej osiągalny od zaprezentowanego w kroku poprzednim. Kawałek papieru ściernego i puszka farby wystarczą, żeby w prosty sposób zrobić wieszak na ręczniki... z drabiny. Całkiem nieźle się prezentuje.
14
meble z recyklingu - szafka pod umywalkę z roweru
A oto pomysł idealny dla wszystkich fanów dwóch kółek. Myśleliście kiedyś, żeby wozić na ramie umywalkę? Ręczniki ładnie upakowane w zamocowanym do roweru koszyczku to kolejny ciekawy element tej koncepcji.
15
meble z recyklingu - garderoba z krzeseł
Jeśli dopiero wprowadziłeś się do nowego mieszkania, a pech chciał, że jest to ciasna i zupełnie nieurządzona kawalerka, pewnie przyjmiesz ten pomysł z zainteresowaniem. Krzesła przytwierdzone do ścian po rozłożeniu będą pełnić zarówno funkcję regału, jak i wieszaka na ubrania. A gdy przyjdą goście, zawsze można je zdjąć.
16
meble z recyklingu - biurko ze skrzyni
Mebel 2 w 1, czyli skrzynia i biurko. Dzięki odpowiednim przegródkom i przymocowanej od spodu wieka tablicy korkowej stanowi doskonałe miejsce do przechowywania dokumentów i notatek. A gdy potrzebne jest miejsce do siedzenia, wystarczy ją zamknąć i położyć na wierzch poduszki.
17
meble z recyklingu - pufa z gazet
Geniusz i prostota. Wszystkie stare magazyny, które z jakichś powodów żal ci wyrzucić, ułóż na drewnianym podeście jeden na drugim. Na wierzch połóż poduszkę, a całość przewiąż dwoma skórzanymi pasami. Zaoszczędzisz miejsce i gazety, a zyskasz nowy mebel.
18
meble z recyklingu - półka na drobiazgi
Taki organizer na gazety widział już każdy, a pewnie prawie każdy go ma. Wart rozważenia jest jednak pomysł zamocowania go poziomo do ściany. Wówczas może pełnić rolę półki na przydatne drobiazgi, jak telefon czy kluczyki.
19
meble z recyklingu - regał z książek
Jeśli masz kilka starych książek możesz zrobić z nich... półki na książki. Umieść kątowniki w taki sposób, żeby można było pomiędzy nie wsunąć po jednej książce. Dzięki temu na tak zrobionych półkach będzie można umieścić lekkie przedmioty, a same książki wysunąć, jeśli tylko zechcemy znów je przeczytać.
  • Komentarze Tipy.pl (5)

siwy - 2015-07-22
W/g mojego wyobrazenia ten gorny katownik powinien byc przykrecony odwrotnie, podobnie jak te dwa podtrzymujace ksiazke tak zeby ksiazka zaslonila sruby
Anna - 2015-07-22
To fortepian, a nie pianino.
Realista - 2015-07-22
Bardzo fajne pomysły ale... z praktycznością mają niewiele wspólnego. Coż, dla mnie przedmiot wart uwagi to przedmiot ładny, oryginalny i jednocześnie użytkowy... Tablica do rysowania kredą jako blat to zacieki i pył po kredzie, nawet pionową tablicę ciężko zmyć... Fortepian jako fontanna ekstra ale za pare miesięcy, gdy glony i wilgoć zadomowią się miedzy klawiszami proszę o zdjęcie porównawcze :)

Pomijam, że niektóre przeróbki do najtańszych nie należą.

Brawa dla autorów za pomysły, inwencję i wykonanie.
sf17 - 2015-06-09
FANTASTYCZNE!!!!!!
PinUp - 2014-05-28
Piękne... aż trudno wybrać ulubione zdjęcie... Ale fortepian przerobiony na fontannę jest wręcz bajeczny. Ja ostatnio przerobiłam starą komodę po babci, po prostu pomalowałam ja na biało :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub