Jak zrobić samolot z pudełka? strona 1 z 8

Dobra zabawa wcale nie musi być kosztowna. Najlepszym tego przykładem jest samolot pokazany na zdjęciu obok. Do jego wykonania potrzebujesz jedynie kartonowego pudełka i kawałka szerokiej taśmy samoprzylepnej. Podaruj tę zabawkę maluchowi na Dzień Dziecka, a przekonasz się jak wielką frajdę sprawia mu rola awiatora.
Jak zrobić samolot z pudełka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
duże kartonowe pudełko (tutaj o wymiarach 30 cm x 40 cm x 25 cm), marker permanentny z ostrą końcówką, nożyczki i nożyk do papieru, szeroka taśma samoprzylepna lub taśma pakowa
Udostępnij na FB
1
samolot z kartonu - krok 1
Przygotuj kartonowe pudełko na tyle duże, żeby dziecko mogło zmieścić się w środku. Pudło użyte w tym projekcie ma wymiary 30 x 40 x 25 cm.
2
samolot z kartonu - krok 2
Odetnij 4 klapy tworzące wieczko pudełka.
3
samolot z kartonu - krok 3
W dłuższych bokach pudełka zrób nacięcia w kształcie niewielkiego łuku.
4
samolot z kartonu - krok 4
Zanim oderwiesz nacięty karton, zrób wzdłuż niego markerem obwódkę.
5
samolot z kartonu - krok 5
Na odciętych w poprzednim kroku kawałkach narysuj kształt łopatek śmigła. Spójrz na zdjęcie, żeby zobaczyć jak powinno to wyglądać.
6
samolot z kartonu - krok 6
Do wykonania śmigła będziesz potrzebować dwóch takich łopatek – jednej zaokrąglonej u góry, a drugiej u dołu.
7
samolot z kartonu - krok 7
Z dwóch dłuższych odciętych w kroku 1. klap zrób skrzydła samolotu. Wystarczy, że zaokrąglisz je na krawędziach. Z mniejszych klap zrób ster znajdujący się z tyłu samolotu. Jedną pozostaw w pierwotnej postaci, a drugą przytnij w kształt paraboli (patrz zdjęcie obok).
8
samolot z kartonu - krok 8
Nożykiem do papieru zrób nacięcia w dłuższych bokach samolotu, około 5 cm od górnej krawędzi. Szerokość nacięć powinna odpowiadać szerokości nasady skrzydeł. Wsuń skrzydła w tak przygotowane szczeliny.
9
samolot z kartonu - krok 9
Zrób nacięcie w dłuższym boku prostokątnego kawałka steru. Powinno sięgać mniej więcej do połowy jego szerokości. Nałóż ten kawałek na element o krawędzi w kształcie paraboli. Tak przygotowany ster przyklej z tyłu samolotu za pomocą szerokiej taśmy samoprzylepnej lub pistoletu z klejem.
10
samolot z kartonu - krok 10
Z kawałka kartonu wytnij dwa koła. Zamaluj jedno z nich czarnym markerem. Zrób obwódkę dookoła łopatek śmigła, udekoruj również skrzydła samolotu, np. rysując na nich dwa szerokie pasy.
11
samolot z kartonu - krok 11
Umieść łopatki śmigła jedna obok drugiej. Połącz je ze sobą naklejając z tyłu niepomalowane koło. Użyj szerokiej taśmy samoprzylepnej.
12
samolot z kartonu - krok 12
Pokolorowane na czarno koło przyklej zaś z przodu – dokładnie na środku śmigła. Samo śmigło zamocuj z przodu samolotu.
13
samolot z kartonu - krok 13
Tak wygląda gotowa zabawka. To najbardziej ekologiczny samolot w historii lotnictwa.
14
samolot z kartonu - krok 14
Wystarczy spojrzeć na twarz małego pilota. Sama radość.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kinia88 - 2014-05-30
Cudowny pomysł, w tamtym roku na wakacjach zrobiliśmy z mężem zamek właśnie z kartonowych pudełek, kawałek dalej postawiliśmy nadmuchiwany basenik dla dzieci i rozsypaliśmy odrobinę piasku żeby maluchy poczuły się jak na plaży. Obok robiliśmy grilla ze znajomymi, a dzieci doskonale się bawiły. Warto włożyć w to trochę wysiłku, bo faktycznie uśmiech dziecka jest bezcenny. Taka moja mała wskazówka, proponuję wstawienie firanek do zamku (np. ze szmatek) jeszcze więcej radości, przynajmniej w przypadku naszych dzieciaków.
Eliza_657AA - 2014-05-28
Genialne :D jak niewiele trzeba żeby wywołać uśmiech na twarzy dziecka :) my robiliśmy domki z pudełek, ale to nie to samo. Dzięki za pomysł!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub