6 pomysłów na baldachim nad łóżkiem strona 1 z 7

Jesteście oryginalni i chcecie tchnąć odrobinę magii do wystroju waszej sypialni? W takim razie ten artykuł jest właśnie dla was. Baldachim jest marzeniem każdej małej dziewczynki, która marzy o byciu księżniczką, ale niejedna kobieta chciałaby mieć go nad łóżkiem. Wybór jest naprawdę szeroki i wbrew pozorom nie trzeba wydać dużo pieniążków, by cieszyć się romantyczną atmosferą. Poniżej znajdziecie niebanalne pomysły, które ożywią waszą sypialnię.
6 pomysłów na baldachim nad łóżkiem
Udostępnij na FB
1
baldachim tradycyjny
Powieszenie zasłon z draperią i umocowanie na pręcie w kształcie litery – L, który został zamontowany w suficie stanowi doskonały pomysł dla tradycjonalistów. Jest to jeden z najprostszych sposobów na zrobienie baldachimu. W tym przypadku zasłony nie spływają falami na łóżko i nie da się ich przesuwać, ale budują romantyczną atmosferę i pięknie się prezentują. Jeśli pomalujemy sufit w kolorze zasłon (np. na kremowo jak na zdjęciu), a reszta pokoju jest w zupełnie innym kolorze powstaje coś w rodzaju złudzenia optycznego, gdzie sufit nad łóżkiem jest częścią baldachimu.
2
baldachim z przesuwaną zasłoną
Kolejna wariacja na ten temat polega na zamontowaniu prętów po przeciwnych stronach łóżka (równolegle), dzięki czemu możemy swobodnie przesuwać zasłony. Jest to świetna alternatywa dla osób, które nie mają pieniędzy na łóżko z baldachimem w komplecie. Ten sposób jest nieco bardziej funkcjonalny od poprzedniego, choć nadal ma bardzo dekoracyjny charakter.
3
nowoczesny baldachim
Istnieje również możliwość zawieszenia firany jedynie nad zagłówkiem. W tym przypadku zasłona musi zostać zamontowana na pręcie w kształcie litery – U. Propozycja po lewej skierowana jest do osób, które lubią nowoczesne i wnętrza. Z kolei na zdjęciu obok konstrukcja baldachimu jest nieco bardziej skomplikowana, a sama firana sprawia wrażenie ciężkiej, bogatej i eleganckiej.
4
baldachim w stylu prowansalskim
Bardzo łatwym sposobem jest także zamontowanie dwóch krótkich karniszy na suficie równolegle do siebie. Jeden długi kawałek delikatnej tkaniny lub firanki wystarczy przeciągnąć z jednego końca karnisza na drugi. Jest to wspaniały pomysł dla osób, które urządzają sypialnie w stylu prowansalskim.
5
baldachim na owalnym karniszu
Zamontowanie nad łóżkiem owalnego karnisza pozwala osiągnąć zaskakujący efekt. Spływająca z sufitu tkanina ułożona po przeciwnych stronach sprawdza się najlepiej, kiedy nasze łóżko równolegle przylega do ściany.
6
baldachim do minimalistycznego wnętrza
Jeśli macie mały pokój, w którym mieści się jedynie łóżko, a nie możecie pozwolić sobie na przytłaczające dekoracje i chcecie go jakoś ożywić nie martwcie się. W tej sytuacji duży kawałek tkaniny zawieszony nad łóżkiem jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Możecie to zrobić przy pomocy haków zamontowanych na rogach łóżka, przez które przeciągnięty jest sznurek utrzymujący materiał. W przypadku minimalistycznych wnętrz w jasnych kolorach można pozwolić sobie na pop – artowy materiał w odważnych kolorach.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub