Jak wygląda badanie audiometryczne?

Wydaje ci się, że gorzej słyszysz? Często prosisz ludzi, by powtórzyli co do ciebie powiedzieli i wyraźnie bardziej musisz się koncentrować słuchając radia, czy telewizji? Mogą to być pierwsze objawy postępującego niedosłuchu. Nie czekaj, aż problem zacznie narastać. Już teraz zrób badanie słuchu, tzw. audiometrię. Na czym ona polega? Tego dowiesz się poniżej.
Jak wygląda badanie audiometryczne?
1
Badanie audiometryczne umożliwia określenie stopnia utraty słuchu i jego ewentualnych ubytków. Jest proste i bezbolesne. Wykonuje się je za pomocą audiometru, czyli urządzenia badającego próg słyszenia konkretnych częstotliwości dźwięku.
2
Badany siedzi w wyciszonej kabinie, w słuchawkach, przez które słyszy różne tony, od głębokich, niskich basów po wysokie, cienkie piski. Kiedy usłyszy dany dźwięk, potwierdza to podniesieniem ręki lub naciśnięciem przycisku. Lekarz zmniejsza głośność, by określić moment, w którym dźwięk trudno usłyszeć w słuchawkach. Jest to tzw. próg słyszenia.
3
Wyniki badania audiometrycznego przedstawia się w formie wykresów dla poszczególnych dźwięków. Oddzielnie bada się ucho lewe i prawe.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak zbadać słuch?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub