Jak założyć e-konto w ZUS-ie?

Wiele spraw zusowskich załatwisz teraz szybko przez internet. Stały kontakt z ZUS-em uzyskasz przez konto elektroniczne. Oto szczegóły. Aby o każdej porze dnia i nocy mieć dostęp do swojego konta w ZUS-ie, trzeba zarejestrować się na tzw. platformie usług elektronicznych ZUS. Rejestrujesz się jednorazowo i bezpłatnie. Potrzebny jest tylko komputer z dostępem do internetu. Podpowiadamy, krok po kroku, jak się zarejestrować.
Jak założyć e-konto w ZUS-ie?
1
Instrukcja zakładania konta

1. Wejdź na stronę www.pue.zus.pl. Po lewej stronie, w panelu „Logowanie”, wybierz przycisk: „Zarejestruj profil”! Kliknij.

Pojawi się regulamin portalu. Zapoznaj się z nim i zaakceptuj – to konieczne do założenia konta.

Wybierz: „Załóż profil”.

2. Zarejestruj profil, np. z pomocą podpisu elektronicznego lub tzw. zaufanego profilu – jeśli je posiadasz. Ale jeżeli ich nie masz, wybierz wariant: „Rejestruj profil niezaufany”.

Pojawi się kwestionariusz. Podaj imię, nazwisko, numer dowodu, PESEL, telefon, mejl. Ustal hasło.

Wybierz „Zarejestruj profil”.

3. Otrzymasz login do swojego konta. Jest nadawany raz, więc go zapisz lub wydrukuj.

4. Swojego loginu i hasła będziesz używać przy każdym wejściu na swoje konto w ZUS-ie.
2
Wizyta w oddziale

Aby korzystać ze swojego konta, musisz jeszcze udać się, ale tylko raz, do dowolnego oddziału ZUS. Należy to zrobić w ciągu 7 dni od daty założenia konta przez internet. Zabierz dowód osobisty lub paszport. Potwierdzenie tożsamości potrwa kilka minut. Ale uwaga! Jeśli zakładałaś konto przy użyciu podpisu elektronicznego lub zaufanego profilu, to wizyta w ZUS-ie nie jest potrzebna.
3
Dlaczego warto założyć sobie e-konto w ZUS?

Zarejestrowanie się przez internet na stronie ZUS-u nie zajmie nam więcej niż 5–10 min, a umożliwi załatwienie wielu spraw.

Ustalimy, ile pieniędzy zgromadziliśmy na swoją emeryturę oraz obliczymy jej prognozowaną wysokość (z pomocą tzw. kalkulatora emerytalnego).

Sprawdzimy, czy pracodawca płaci nasze składki (na kontach osób ubezpieczonych muszą być aktualne dane).

Skontrolujemy, ile składek zostało przekazanych przez ZUS na nasz rachunek w OFE.

Ułatwimy sobie składanie podań i wniosków (będziemy mogli robić to elektronicznie).
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub