Dieta oczyszczająca z kaszą jaglaną - zalety, przepisy strona 1 z 2

Kasza jaglana to prawdziwa królowa wszystkich kasz – mnóstwo w niej witamin i cennych dla zdrowia mikroelementów. Poza tym ma jeszcze inną ważną zaletę: idealnie sprawdza się, gdy… chcemy zrobić porządek w organizmie. Jeśli do tej pory w twoim jadłospisie dominowały produkty z białej mąki, mięso oraz słodycze, zafunduj sobie tygodniową dietę z kaszą jaglaną w roli głównej. Dodawaj ją do każdego posiłku, a wkrótce zobaczysz efekty. Zgubisz kilogramy i odzyskasz siły!
Dieta oczyszczająca z kaszą jaglaną - zalety, przepisy
1
Na dobry początek dnia

Miewasz problemy ze snem, a rano budzisz się zmęczona? Po śniadaniu na bazie kaszy jaglanej wróci ci energia! To idealny patent na pierwszy posiłek, bo jest lekkostrawny, a zarazem sycący.

Wypróbuj jaglankę – kaszę gotuj na mleku (w proporcji: 1 część kaszy – 2,5 części mleka), aż napęcznieje. Dodaj ulubione owoce (np. mały banan) i bakalie. Takie danie świetnie uzupełnia magnez, poprawia pamięć i koncentrację.
2
Idealna z warzywami

Jedzenie tłustych i gotowych dań oraz słodyczy sprawia, że czujesz się ociężała. To z powodu nagromadzonych w organizmie kwasów. Kasza jaglana jest zasadotwórcza, dlatego zmniejsza zakwaszenie spowodowane niezdrowymi daniami.

Jedz kaszę z grillowanymi warzywami: papryką, cebulą, cukinią. Są bogate w antyoksydanty neutralizujące wolne rodniki.
3
Najprościej: na sypko

Dieta z kaszą jaglaną jest lepsza niż głodówka: oczyścisz organizm, a po jej zakończeniu nie rzucisz się na jedzenie! Kasza zawiera białko i węglowodany złożone, które utrzymują stały poziom cukru we krwi, zapobiegając napadom głodu.

Jeśli nie masz czasu na wymyślanie potraw, ugotuj kaszę na sypko w wodzie (w proporcji 1:2,5) i zjedz na obiad, np. z pieczoną rybą.
Udostępnij na FB
4
Zgrany duet z owocami

Walczysz z apetytem na słodycze? Zamiast czekoladowego batonika, zafunduj sobie kaszę jaglaną z owocami, także suszonymi. Zawierają dużo błonnika (zwłaszcza jabłka), który niczym miotełka wymiata z przewodu pokarmowego zbędne produkty przemiany materii.

Jabłko obierz, pokrój na kawałki i duś w odrobinie wody, aż zmięknie. Posyp cynamonem i wymieszaj z ugotowaną kaszą jaglaną.
5
Pyszna do sałatki

Kasza jaglana jest bogata w krzemionkę – minerał, który oczyszcza cerę, poprawia wygląd włosów i paznokci. Jest doskonała do lekkich sałatek.

Zimną kaszę wymieszaj z pokrojoną papryką, pomidorem, pieczarkami. Skrop oliwą.
6
Zdrowa podprażona

Ziarenka kaszy pozwalają oczyścić organizm z nadmiaru śluzu po infekcji (np. zalegającego w oskrzelach). Pomagają też odzyskać siły po chorobie i wzmocnić organizm.

By zwiększyć te właściwości kaszy, przed gotowaniem warto ją uprażyć. Na suche dno garnka wsypujemy potrzebną ilość ziarenek i, często mieszając, podgrzewamy, aż lekko się zrumienią.
7
Dodatek do dań

Kasza jaglana zawiera lecytynę – substancję, która pomaga usunąć z organizmu nadmiar cholesterolu. Kaszy używaj nie tylko do przekąsek czy deserów, ale też do przygotowania tradycyjnych dań.
Będzie idealną bazą pożywnego krupniku, farszu na gołąbki (zamiast ryżu), zapiekanek czy bezmięsnych kotlecików.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

fifa - 2015-06-16
od dzisiaj stosuje oczyszczanie organizmu+diete oparta na kaszy jaglanej,nie wiem czsy dobrze ja przyzadzam wlewam do garnka 2 szklanki wody na wrzatek wsypuje 1szklanke kaszy .sluszalam iz dodaje sie kapuste kiszona prosze mi poradzic
oemapazdrowia - 2015-06-10
Witam! Równie dobrym wyborem będzie naturalny preparat Błonnik Witalny, który wspomaga oczyszczenie organizmu ze zbędnych złogów i toksyn. Jego prozdrowotne właściwości to także: skuteczne porządki w organizmie, pomoc w uregulowaniu poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi czy usprawnienie pracy jelit. Po więcej informacji zapraszam na stronę czystejelito.eu

Pozdrawiam serdecznie
Jolanta Piwowarczyk
Online Ekspert marki Mapa Zdrowia
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub