Jak usunąć kaszaka?

Kaszaki, czyli białe grudki pojawiające się najczęściej na twarzy nie są groźne, ale u wielu osób powodują kompleksy. Te tzw. torbiele naskórkowe, tworzą się w wyniku zastoju wydzieliny w okolicy mieszków włosowych. Zmiany nasilają się latem. Przyczyna powstawania kaszaków nie została do końca wyjaśniona. Nie wiadomo, dlaczego u niektórych pojawiają się takie grudki. Możliwe, że jest to skłonność genetyczna. Jak pozbyć się tych zmian?
Jak usunąć kaszaka?
1
Jeśli zmiana nie jest duża, możesz spróbować zwalczyć ją domowym sposobem. Pamiętaj jednak o tym, by pod żadnym pozorem jej nie wyciskać - istnieje wówczas spore ryzyko zakażenia! Z pomocą przyjdzie ci za to kompres ze skrzypu polnego. Wsyp dwie czubate łyżki skrzypu do 2 szklanek zimnej wody, po czym wszystko zagotuj. Kiedy płyn przestygnie, zamocz w nim kompres z waty, a na jego wierzchu umieść zioła. Taki okład trzymaj na zmianie skórnej przez ok. godzinę. Kurację tę stosuj raz w tygodniu.
2
Niestety, kompres skrzypowy nie zawsze zadziała… Jeśli kuracja ta nie przyniosła efektu, kaszaka będzie trzeba usunąć w gabinecie kosmetycznym. Zabieg polega na nakłuciu naskórka jednorazową, sterylną igłą i wyciągnięciu białej zbitej kuleczki.
3
Inną metodą jest koagulacja, czyli wypalanie za pomocą bardzo cienkiej elektrody. Obydwa sposoby są bezpieczne, skuteczne, ale trochę bolesne. Po zabiegu pozostaje lekkie zaczerwienienie, a potem tworzy się strupek, który zwykle odpada po trzech dniach.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub