Darmowa telewizja DVB-T - co warto o niej wiedzieć?

Gdy wyjeżdżasz latem na działkę, nie musisz rezygnować z telewizji. Możesz ją oglądać i to bez żadnych umów! Bez podpisywania długotrwałej umowy z operatorem można oglądać telewizję naziemną DVB-T i satelitarną. To świetne rozwiązanie na działkę. Pomijamy TV internetową, bo z jakością jej odbioru na letnisku może być nie najlepiej. Podstawowe informacje o telewizji DVB-T przeczytasz poniżej.
1
Kanały DVB-T: 24 gratis i 8 płatnych

Darmowa telewizja DVB-T nadaje 24 kanały, m.in. TVP Historię, filmową Stopklatkę TV, dokumentalną Fokus TV. Do jej oglądania są Ci potrzebne:

Antena – może być ta, którą odbierałeś analogową TV, ale jeśli szwankuje, kup nową, oraz dekoder DVB-T MPEG-4 (inaczej tuner).

Nowe telewizory, z ubiegłego lub tego roku, mają wbudowany taki tuner, do starszych trzeba podłączyć (do gniazda HDMI w płaskim TV lub SCART w kineskopowym) zewnętrzne urządzenie. Kupisz je za 80-100 zł.

Zastanów się nad dekoderem Cyfrowego Polsatu – w cenie 149 zł dostaniesz półroczny dostęp do 8 dodatkowych, kodowanych kanałów DVB-T. Nie zapomnij, że telewizja DVB-T może być dostępna na laptopie lub tablecie z podłączonym tunerem USB (cena od 40 zł).
2
Setki stacji z satelity

Tak jak w naziemnej TV do ich odbioru potrzebujesz anteny i dekodera satelitarnego, a w przypadku płatnych kanałów – karty dostępowej. Dekoder może być wbudowany w telewizor, kupiony samodzielnie – najlepiej model HD zgodny z DVB-S2 (ok. 200 zł) – lub od operatora TV.

Z popularnych satelitów Astra i Hot Bird odbierzesz setki niekodowanych stacji (20 po polsku). Płatne kanały możesz oglądać, gdy zapłacisz z góry za minimum miesiąc dostępu. Cyfrowy Polsat ma taką ofertę dla osób, którym został dekoder po zakończeniu umowy z CP.

W nc+ z telewizji bez umowy Smart HD+ może skorzystać każdy. Jeśli masz dekoder zgodny z systemem Conax, kupujesz samą kartę dostępową. Możesz też nabyć ją z tunerem lub modułem CAM. W cenie jest 1-3 miesiące dostępu do pakietu kanałów kodowanych. Potem płacisz, gdy chcesz je oglądać.

W sklepach spotyka się też zestawy ze starszą ofertą tego typu: n na kartę i Telewizja na kartę HD. Zawsze możesz też zabrać z domu na letnisko dekoder satelitarny z przypisaną do niego kartą płatnej TV.
3
Wybierz antenę

Rodzaj anteny dostosuj do odległości działki od nadajnika: pokojowa, od ok. 10 zł – wystarczy przy odległości do kilku km, siatkowa, od ok. 20 zł - działa do 25 km, niestety, odbiera zarówno właściwy sygnał, jak i zakłócenia, kierunkowa, od ok. 30 zł, ewentualnie wzmacniacz od kilku zł – odległość ponad 25 km.

Do TV Satelitarnej

Do odbioru kanałów z Astry i Hot Bird potrzebna jest czasza 80 cm i konwerter monoblock. Z elementami mocowania i kablem będzie to kosztować ok. 200 zł.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak wybrać telewizor?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub