Kryzys roku siódmego - jak go pokonać?

Kryzys w związku, chyba każdy z nas miał z nim do czynienia. Statystyczne najwięcej par rozstaje się po roku, następnie po trzech i siedmiu latach. Czy kryzys roku siódmego jest jedynie mitem wymyślonym przez psychologów? Odpowiedź na to pytanie jeszcze przez długi czas pozostanie zagadką. Jednak nie warto porównywać się do innych par i myśleć według ścisłe określonych zasad. Psycholodzy zgodnie twierdzą, że kryzysy w związku są potrzebne, bo pozwalają nam jako partnerom, ale i naszej relacji, rozwijać się.
Kryzys roku siódmego - jak go pokonać?
1
Poznaj kolejne etapy

Po okresie fascynacji następuje faza oczekiwania – dostrzegamy, że partner różni się od naszych wyobrażeń. Kolejny etap to walka o władzę – partnerzy chcą, by druga osoba zmieniła się dla nich, pojawić się może złość. Jeśli uda się to przebrnąć, to kolejnym etapem jest ów diabelski siódmy rok – już nie widzimy szans na zmianę, dostrzegamy tylko złe strony związku.
2
Szukajcie kompromisu

Gdy jest już naprawdę źle, non stop zdarzają się kłótnie i ciche dni, warto dokładnie omówić (i wypisać) plusy i minusy wspólnego bycia razem. Przyjrzyjcie się temu, co można w związku naprawić i starajcie się to robić.
Ważne jest, aby skupić się na tym, co w związku jest dobrego, na czym był budowany, a gorsze dni wliczyć w koszty bycia razem.
3
Wyznaczcie wspólne cele

Nowe sprawy zwykle na nowo rodzinę spajają. To może być zakup działki, remont mieszkania czy pojawienie się na świecie dziecka. Ustalcie pozytywne cele i dążcie do nich. To was zbliży.
4
Bądź zaangażowana

Raz w tygodniu idźcie na randkę. Robi tak nawet Barack Obama! To dobry sposób na utrzymywanie wzajemnej atrakcyjności. Gdy uda się Wam pokonać kryzys 7. roku, pojawi się pojednanie: świadomość, że nikt nie jest idealny plus większa tolerancja i zrozumienie dla odmienności, a także słabości partnera. I wreszcie: akceptacja – złoty środek między bliskością a niezależnością.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub