Prawa czy lewa noga z przodu deski? Regular czy Goofy?

Tak jak jest się prawo- lub leworęcznym tak i jest z nogami. Jeśli jeździmy z lewą nogą z przodu jesteśmy regular, jeśli z prawą, wówczas jesteśmy goofy. Prawo i leworęczność, goofy i regular to nasze wrodzone preferencje. Poniżej przedstawiamy sposoby na sprawdzenie, która noga będzie nam przodować podczas jazdy na snowboardzie.
1
Rozpędź się i poślizgnij tak jakbyś był na lodzie. Zwróć uwagę na to która noga będzie z przodu podczas ślizgu.Regular i goofy
2
Poproś kogoś, aby Cię niespodziewanie popchnął od tyłu. Ta noga, którą pomożesz sobie zachować równowagę powinna znajdować się w przednim wiązaniu deski snowboardowej.
3
Jeśli jedziesz rowerem z górki, stań na pedałach i sprawdź, która noga jest z przodu. Używaj tej samej nogi w przednim wiązaniu podczas jazdy na desce.
4
Podczas siedzenia zwróć uwagę na to, którą nogę zakładasz na którą. Jeśli częściej prawą na lewą wówczas jesteś goofy, jeśli odwrotnie to regular.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeśli jeździłeś już wcześniej na deskorolce lub próbowałeś surfingu powinieneś wiedzieć czy jesteś prawo- czy lewonożny. Często zdarza się jednak, że na deskorolce jeździmy z lewą nogą z przodu a na snowboardzie z prawą. Ostatecznym testem na to czy jesteśmy goofy czy regular będzie więc pierwszy dzień na stoku.
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Krychahaha - 2017-01-23
Z siedzeniem to nie dotyczy osób grających na ukulele ;)
M - 2016-01-18
jestem praworeczna, a nie moge jezdzic z prawa noga wysunieta do przodu
seba - 2012-02-22

po zastanowieniu i przypomnieniu sobie faktycznie masz rację.

downhill robię prawą do tyłu żeby się lepiej zaprzeć.

co daje w twoim przypadku 0m3n jednak 3:1 :))

pozdrix

ps. ale z ta deskorolką lewa do przodu to śmiesznie. po prostu jest zunifikowany.

0m3n - 2012-02-22
Te testy chyba na mnie nie działają.
- Ślizgam się z prawą z przodu.
- Gdy jestem popchnięty podpieram się lewą nogą.
- Na rowerze z przodu mam lewą nogę(Warto wspomnieć, że jeżdżę na BMX'ie i Tailspina wykonuję w lewo, a Tailwhipa w prawo ;])
- Podczas siedzenia nakładam nogę prawą na lewą.
Daje to remis 2:2 ;)
Na deskorolce jeździłem trochę i miałem lewą nogę z przodu, ale podobno zdarza się, że na snowboardzie jest to noga odwrotna.
Piłkę kopie prawą nogą.
Myślę, że lepiej bym się czuł z lewą z przodu, ale z powodu dawnej kontuzji rzepki, myślę że dłużej ustoję ze środkiem ciężkości przesuniętym na prawą nogę ;/
seba - 2012-02-20

tak jak pisze KOALA!

dokładnie tak jak opisał to jest wychyleniowo.

czyli po prostu przenosisz ciężar ciała jakby raz na klatkę piersiową a raz na plecy.

ale można sobie pomagać korygować balans a także zainicjować skręt z barków.

czyli wszystko jak Tobie opisał Koala.

większość desek z ostatnich 3 lat jeżdżenie /freestyle i freestyle/jeżdżenie zdecydowanie lepiej reaguje przy ustawieniu na katy rozwarte czyli "kaczka"

kaczka:

- jeżdżeniowa "zamiatacze" to 21/ -6 ewentualnie 24/ -6 a najlepiej 21/ -9

- jeżdżenie ostry karwing minimum 21/ -9 lepiej to 18/ -9 albo już dość mocno 18/ -12

- jeżdżenie i zabawa to nawet 15/ -12

niestety jak nie mammy jeszcze dobrej techniki to ciężko jest dojść samemu do tego które ustawienie jest dla nas najlepsze, potrafi nawet przelecieć cały wyjazd a my wciąż nie mamy pewności co do naszego ustawienia.

powinien Tobie pomóc Twój instruktor lub zaufany sprzedawca abyś zaczął od jak najbardziej prawdopodobnego ustawienia, bo w grę wchodzi jeszcze szerokość rozstawu nóg o poziom cofnięcia środka ciężkości.

sebastian (i tu się ujawnię sportmania.gd.pl)

Koala - 2012-02-20
do Chojrak: nie zmienia się krawędzi tylną nogą tylko ciałem. Nogi mają być ugięte i luźne. Nigdzie ich nie ciągniesz ani nie machasz nimi! Skręcasz deską za pomocą balansu ciała - obracasz tułów wraz z klatką piersiową a deska sama ci pójdzie!
Chojrak - 2012-02-18
Właśnie wchodząc w następny etap po "spadającym liściu" zacząłem się czuć trochę niepewnie właśnie przez to ,że nogę dominującą miałem z przodu ,a cały myk polegał na zamiataniu i szybkiej zmianie krawędzi tylnią nogą. Lewą nogą nie czuje się w tym dość pewnie i przy szybkich prędkościach często tracę krawędź i upadam... Ale zostawię goofy i postaram się jeszcze to wyćwiczyć... Jakieś rady co do stylu ,aby łatwo to wykorygować? Jazda na "kaczkę" co to dokładnie oznacza..?
seba - 2012-02-18

czasem jest tak że jeszcze na 2 etapie z 3 rozwoju techniki ze niektórzy z dominującą prawą nogą wolą mieć tą dominującą z tyłu do brutalnie mówiąc zamiatania.

jednak jeśli opanuje sie trzeci etap i stoi sie na szerokich kolanach na desce "Jeronimo" z ustawieniem na "kaczkę" na desce to najcześciej jednak dominująca jest z przodu bo ona reguluje zachowanie deski a nie zamiatanie.

3 etap to jazda "wychyleniowa" z małym naciskaniem z kolan lub stopy na krawędź, wszystko odbywa się z tytułu nacisku naszej masy.

pozdrix

Chojrak - 2012-02-18
Ja mam taki problem ,że kiedyś pewien instruktor powiedział: "Nie wiem czy nie lepiej by ci się jechało na regularu". Sam jeżdżę goofy ,a po lodzie ślizgam się na prawą z przodu ,niby pasuje ,ale wydaje mi się ,że zmienianie krawędzi(slalom) to głównie zadanie tylnej nogi ,a w moim przypadku ta noga jest lewa i nie wiem czy prawą nie lepiej bym sobie z tym dał rady. Jestem lewo-ręczny ,zaś prawo-nożny. Nie wyobrażam sobie jakoś jazdy na lewą z przodu ,ale tak jak mówię nigdy tego nie próbowałem ,a wydaję mi się że moja manewrowość zwiększyła by się przez zmienienie stylu z goofy na regular. Jakieś rady ,sugiestie???
seba - 2011-01-31
popychanie to średniowiecze, ostatnio robili tak w poprzednim tysiącleciu.
to z rowerem się nie zgadza, bo z zasady mocna noga jest z tyłu dla poprawnego balansu przy np. zjazdach ponieważ przód stabilizuje opieranie się na rękach więc tył stabilizuje mocniejsza noga.
jedyne poprawne to jechanie z po lodziku na butach.
akcja fotel to beka, ja np. robię nogi tylko szeroko żeby chłodzić materiał do powielania gatunku.
:))
edi - 2010-12-11
a to jeszcze musisz wiedzieć czy prawy but czy lewy :D
heh - 2010-10-28
ciekawe że z 1, 2 i 3 kroku wychodzi ze jezdze z prawą stroną z przodu a z 4 kroku ze z lewa
Pit - 2010-10-15
Według tego opisu jestem goofy we wszystkich przypadkach a na snowboardzie jeżdżę regular
Koala - 2010-03-01
do RoLLka: nikt nie będzie patrzeć się na ciebie jak na idiotkę :). Tak się mówi i osoby pracujące w wypożyczalni na pewno wiedzą co znaczy goofy :).
RoLLka - 2010-03-01
Ja jestem goofy. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale zawsze jestem na prawej nodze, jak się ślizgam na lodzie to na lewej nie potrafię! Czy osoby wypożyczające snowboard wiedzą o co chodzi czy będą się na mnie gapić jak na idiotkę, jeśli powiem że poproszę goofy albo na prawą nogę? Jakby co to jeszcze nie mam swojego sprzętu :)
gagacz - 2010-01-17
A ja się nie zgodzę z 1pkt. Lubie się ślizgać na lodzie w normalnych butach i zawsze z przodu mam lewą nogę ale na snowboardzie mam prawą !!
YoungLady - 2010-01-12
O a ja jestem regular :) A myślałam, że odwrotnie ;) Dziś dostaję swoją pierwszą deskę a jutro na stok :D
Mr L - 2010-01-04
Pierwszy dzień na stoku jest najlepszym sposobem, zawsze można przekręcić wiązania a najlepszą i najprostszą metodą z zamieszczonych w artykule jest ta z numerem 1.
jimmik - 2009-01-21
goofy, sorrka :P
Jimmik - 2009-01-21
Ja jestem goffy, a tylko 2 punkty mi działają xD
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub