Jak pielęgnować cięte tulipany? strona 1 z 2

Postawiony na stole wazon z tulipanami doda każdemu wnętrzu uroku i świeżości. Wiadomo, że bukiet z ciętych kwiatów, tak pieczołowicie przygotowany, chcielibyśmy podziwiać jak najdłużej. Jeśli zastosujemy się przynajmniej do kilku spośród poniższych trików - uda nam się przedłużyć żywotność ciętych tulipanów! Wiele zależy nie tylko od codziennej wymiany wody i regularnego przycinania końców łodyg, ale też od miejsca, w którym stoją kwiaty, a nawet od wysokości wazonu.
Jak pielęgnować cięte tulipany?
1
Małe nakłucia

Trwałość tulipanów przedłuża ukośne przycięcie łodyg (najlepiej pod kątem 45 stopni), bo wtedy zwiększa się pobór wody przez kwiaty. Tak samo działa delikatne nakłucie łodygi szpilką.
2
Szybki trik

Na pewno wiesz, że codzienna zmiana wody w wazonie (uprzednio starannie umytym, a najlepiej – wyparzonym) sprawia, że bukiet będzie dłużej cieszył oczy. Dodatkowo warto też usuwać dolne liście. Zanurzone – będą gnić.
3
Co kilka dni

Przycinaj końcówki łodyg tulipanów. Bukiet dalej będzie zwarty, a przy okazji – usuniesz lekko zbutwiałe części.
4
Dodaj wigoru

Zauważyłaś, że kwiaty lekko podwiędły przez drogę z kwiaciarni (bazaru) do domu? Wstaw je do głębokiej, bardzo zimnej wody (możesz dodać kilka kostek lodu) i ustaw w chłodnym miejscu. Szybko odzyskają sprężystość!
5
Jakie miejsce?

Żadnych kwiatów ciętych, w tym także tulipanów, nie należy ustawiać na nasłonecznionym stanowisku ani w przeciągu. Ideałem jest… wystawianie ich na noc do chłodniejszego pomieszczenia.
Udostępnij na FB
Wskazówki
Wieczorem sprawdzaj, czy kwiaty mają wodę w wazonie. Potrafią jej bardzo dużo wypić!
6
Daj im luz

Bukiet tulipanów nie może być zbyt ścisły – łodygi mogą wtedy gnić. Dobra dieta: Odrobina cukru, miedziany pieniążek, a nawet... kieliszek wódki. Takie dodatki do wody mają wydłużać trwałość tulipanów. Sprawdź sama!
7
Patrz na końce

Zanim dokonasz ostatecznego wyboru np. na bazarze, podnieś bukiet i zobacz, w jakim stanie są końcówki łodyg. Obejrzyj też liście. Brzydkie, podwiędłe? Nie kupuj!
8
Jeszcze rosną!

Wybierając wazon dla wiosennych tulipanów lub komponując wiązankę z nimi pamiętaj, że te kwiaty mogą się jeszcze wydłużać. Plus – wyciągać w kierunku światła!
9
Które wybrać?

Kupując tulipany, staraj się unikać tych o czerwonych pąkach, sięgaj natomiast po odmiany żółte. One stoją najdłużej!
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub