Jak zrobić jesienny tort z Kit Katem i MMs? strona 1 z 2

Jesień to czas, kiedy ochota na słodycze staje się wyjątkowo silna. Pozwólmy sobie na chwilę rozpusty i zgrzeszmy z tym pysznym, udekorowanym w kolorach jesieni tortem. Sprawdzi się on również jako deser z okazji Halloween. A o innych porach roku po prostu wystarczy zmodyfikować jego kolory. Smak pozostanie ten sam. Nie trzeba chyba dodawać, że ten tort rozpływa się w ustach, a nie w dłoni.
Jak zrobić jesienny tort z Kit Katem i MMs?
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 3/4 szklanki cukru, 1 szklanka jogurtu greckiego, 110g roztopionego masła, 6 białek jaj, 1 łyżka ekstraktu waniliowego, 1 1/2 szklanki mąki poznańskiej, 1 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej, 1 łyżka proszku do pieczenia, żółty i czerwony barwnik spożywczy, 1 opakowanie polewy czekoladowej, 10 opakowań batonów Kit Kat, kilka dużych opakowań M&M's
1
Nagrzej piekarnik do 175°C. Dna dwóch tortownic o średnicy 20 cm każda wyłóż papierem pergaminowym i natłuść (najlepiej tłuszczem w sprayu).
2
Cukier, jogurt grecki, roztopione masło, białka jaj, wanilię, mąkę i proszek do pieczenia zmiksuj razem przez 2 minuty. Składniki powinny dobrze się połączyć.
3
Podziel ciasto na trzy części (przelej je do trzech dużych misek) – w pierwszej powinno być go najwięcej, w drugiej nieco mniej, a w trzeciej najmniej.
4
Do pierwszej miski dodaj 50 kropel żółtego barwnika spożywczego. Wymieszaj.
5
Ciasto z drugiej miski zafarbuj 50 kroplami żółtego i 5 kroplami czerwonego barwnika. Również wymieszaj. Trzecią porcję ciasta pozostaw bez zmian.
6
Żółte ciasto podziel równomiernie między dwie tortownice. Wyrównaj. Na wierzch wlej pomarańczowe ciasto, ale rozprowadź je tak, żeby żółte ciasto sięgało „pikami” ponad jego brzegi. Na koniec wlej do tortownic zwykłe ciasto. Ponownie zrób to tak, żeby pomarańczowe wystawało ponad żółte wzdłuż jego krawędzi.
Udostępnij na FB
7
Torty włóż na 30-40 minut do piekarnika. To, że są gotowe, rozpoznasz wbijając w nie wykałaczkę. Jeśli po wyjęciu będzie czysta, oznacza to, że można wyjąć torty z piekarnika. Pozostaw je w tortownicach przez 10 minut, a następnie przełóż na kratkę do studzenia ciasta.
8
Pierwszy tort połóż na paterze. Z wierzchu rozsmaruj na nim polewę czekoladową. Przyłóż go drugim tortem i pokryj całość polewą (lub dowolną masą).
9
tort z mm's i kit katami
Ostrym nożem przytnij batony Kit Kat na odpowiednią wysokość (powinny nieco wystawać ponad tort) i ułóż dookoła. Na wierzch nasyp M&M'sy w odpowiednich kolorach. Jeśli chcesz, możesz przewiązać cały tort wstążką. Dzięki temu nie całkiem zamocowane batony nie przewrócą się.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub