Dlaczego nie warto jeść zupek chińskich? strona 1 z 6

Wiele osób mając ochotę na szybki, ciepły i sycący posiłek bez zastanowienia sięga po popularne zupki chińskie z makaronem noodle. Dania te szczególnie często są jedzone przez studentów. Wiadomo, większość z nich ma raczej chude portfele, nie każdy też ma warunki i ochotę, by przygotować obiadowe danie samodzielnie. Zupki chińskie w towarzystwie konserw turystycznych znaleźć można również w plecakach zapalonych podróżników lubiących nocować pod namiotem lub w górskich schroniskach. Ale to nie wszystko! Zupki chińskie trafiły też na salony. Panie domu wymieniają się “zachwycającymi” (w ich mniemaniu oczywiście) przepisami na sałatki imieninowe z zupek chińskich. Tak jakby mało było przepisów na naprawdę zdrowe i dobre sałatki. O ile jemy je sporadycznie, nic się oczywiście nie dzieje. Postarajmy się jednak, by na co dzień ich unikać. Przyjrzyjmy się temu, co wchodzi w skład takiej zupki i jak to wpływa na nasz organizm.
Dlaczego nie warto jeść zupek chińskich?
Udostępnij na FB
1
Tłuszcze trans

Każdy z nas chyba słyszał o tłuszczach trans. Są to tłuszcze nienasycone zawierające co najmniej jedno podwójne wiązanie atomów węgla. Wielu lekarzy i dietetyków określa je mianem ukrytego zabójcy. Spożywanie ich w niewielkiej ilości i sporadycznie nie odbije się na zdrowiu. Pamiętajmy jednak, że w zupkach chińskich ich ilość jest spora. Co może nam grozić? Na początku napiszę o tym, co rzuci nam się w oczy jako pierwsze. Częste jedzenie produktów z dużą zawartością tłuszczów trans powoduje otyłość brzuszną, a także podniesienie poziomu tzw. złego cholesterolu. To oczywiście nie wszystko. Koniecznie trzeba wspomnieć o tym, że tłuszcze te upośledzają tkankę mózgową uszkadzając białko komórek nerwowych. Na koniec informacja do kobiet: tłuszcze te zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia raka piersi.
2
Sól

Sól, choć znana od wieków, dzisiaj jest na cenzurowanym. Oczywiście nikt nie każe całkowicie z niej zrezygnować. Warto jednak wiedzieć, że według lekarzy i dietetyków jej dzienna dawka powinna wynosić maksymalnie 6 gramów. Ile jest soli w jednej takiej zupce? Średnio aż 8 gramów! Wychodzi więc na to, że już jedząc jedną zupkę przekraczamy dzienną dawkę. A przecież sól znajduje się z pewnością także w innych daniach, które danego dnia spożywamy. Na efekty takiej diety naprawdę nie trzeba długo czekać. Wzrost ciśnienia gwarantowany! W przyszłości nie powinniśmy więc być zaskoczeni, że lekarz wykryje u nas nadciśnienie tętnicze, na które leczyć będziemy musieli się już do końca życia! To nie wszystko, u osób z podwyższonym ciśnieniem istnieje większe prawdopodobieństwo wystąpienia udaru mózgu. Nadmiar soli w codziennej diecie skutkuje również zaburzeniami w pracy nerek i zatrzymywaniem wody w organizmie. Rezultat? Zwiększenie masy ciała i obrzęki.
3
Wysoko oczyszczona mąka pszenna

Makaron noodle, który z pewnością uznamy za najzdrowszy składnik zupki, produkowany jest z wysoko oczyszczonej mąki pszennej. Uchodzi ona za mąkę, która w zasadzie nie ma zbyt wielu wartości odżywczych. Dodatkowo makaron wyprodukowany z niej posiada wysoką wartość w indeksie glikemicznym. Tuż po zjedzeniu chińskiej zupki we krwi bardzo szybko wzrasta poziom glukozy, jednak już chwilę później znów pojawia się głód. A kiedy jesteśmy głodni, sięgamy po kolejny posiłek. Otyłość gwarantowana!
4
Glutaminian sodu

O szkodliwości soli sodowej kwasu glutaminiowego, czyli w skrócie właśnie glutaminianu sodu, mówi się i pisze już od wielu lat. Używa się go do wzmocnienia smaku w taniej, wysoko przetworzonej żywności. Całkiem możliwe, że nasze kubki smakowe tak się do niego przyzwyczaiły, że zupy, które go nie zawierają, wydają nam się bez smaku. U osób, które często spożywają potrawy mające w swym składzie glutaminian sodu obserwuje się m.in. depresje, migreny, zawroty głowy, napady niepokoju, niebezpieczne wahania ciśnienia krwi, problemy z żołądkiem, trudności z koncentracją, a także wysypki na skórze i bóle mięśni.
5
Inne składniki

Syntetyczne barwniki i aromaty

Są odpowiedzialne za występowanie alergii, problemy z żołądkiem oraz nasilanie trądziku.

Skrobia modyfikowana (E1420)

Wchodzi w skład makaronu noodle. Jest to środek żelujący, stabilizujący i zagęszczający. Jeśli nie spożywamy go w dużych ilościach, nie jest szkodliwy dla zdrowia. W nadmiarze powoduje biegunkę.

Tri fosofran pentasodowy

Również wchodzi w skład makaronu. Kiedy wiąże się z wapniem, wpływa na zmniejszenie gęstości kości i zwiększa ryzyko osteoporozy.
Przeczytaj teraz: Jak przyspieszyć okres?
  • Komentarze Tipy.pl (32)

aaa - 2015-04-07
Praktycznie "prawie" to samo co w piwie, woda, trochę chemii siarki to ryż.
jncg - 2015-04-07
Geodozja Pompon yy nie pierdol. kazdy ma inny organizm i inny metabolizm. to ze ty nie jestes gruba swinia to masz szczescie, a moglabys nia byc gdybys miala taki gen. nie kazda pulchna dziewczyna je na potege. to ze ty nie uprawiasz sportu i nic konkretnego ze soba nie robisz i jestes szczupla to gratuluje podziekuj rodzicom. rownie dobrze moglabys byc utyta locha, i nic bys z tym nie zrobila.
Iznogud - 2015-04-07
Znałem kiedyś taką jedną dziewczynę, "kochającą żonę", która swojemu mężowi harującemu po całych dniach robiła "obiad" z zupki chińskiej. Cóż, chyba lepiej być singlem i samemu nauczyć się gotować, ew. kupić sobie na mieście zapiekankę. Pozdrawiam :-).
jan - 2015-04-07
SHYN RAMYUN str.6 to zupka koreańska a nie chińska ! Polecam, wyborna !
darek - 2015-04-07
Przecież ta zupka to nic innego jak makaron i przyprawy(w niektórych jest jeszcze olej) i co niby ma mi to zrobić? Pierdoły i tyle!
Andrzej - 2015-04-07
Kiedy zalać wrzątkiem barszcz czerwony z makaronem produkcji Amino, to z michy bucha ohydny fetor rozgotowanych kurzych kości.
qń - 2015-04-07
Przykładem tłuszczu trans jest Anna Grodzka czyli Krzysztof Będkowski
fosforan - 2015-04-04
o co chodzi z "poziom trudności:łatwe"???
buba - 2015-04-04
z makaronem noodle....rece sie uginaja
JacekŻachowski - 2015-04-04
Nie jadam zupek chińskich , bo po zjedzeniu takiej zupki mam sraczkę przez cały tydzień . Piwa się nie mogę potem napić bo mnie po tym cholerstwie żołądek boli . Zupka Chińska jest wymyślona na Chiński żołądek .
Obrońca - 2015-04-04
HAHAHAHAHA :D Generalnie ludzie, nie jedzcie nic bo umrzecie :D Swoją drogą mam pytanie, znacie kogoś, kto zażywa tlen w dużych ilościach i nie umarł ? :D Pozdrowienia dla impotentów umysłowych, traktujących takie artykuły jak mantrę :D
tytus - 2015-04-04
To qwa wymyslcie coś lepszego !!!! Pierdoły o zupach chińskich piszecie , a gmo , pakujecie do każdego produktu , wszystko na pestydzydach , wszystko w chemii . kazecie czytać skład ! A co tu czytać jak wszystko to chemia , co mi z tego że poczytam że 50% to E ..... CO MI Z TEGO ŻE PODSTAWOWY SUROWIEC TO CUKIER, SÓL , TŁUSZCZ , sZKODA GADAĆ ZDECHNIEMY WSZYSCY NA RAKA CZEKAJĄC ROK CZASU DO SPECJALISTY A DRUGI ROK NA OPERACJE . Taka Polska ....
Andrzej - 2015-04-04
Szczególnie nie polecam ludziom chorym na cukrzycę. Zupki chińskie potrafią podnieść poziom cukru nawet o 120 jednostek. Nie wierzycie spróbujcie
Maleniak - 2015-04-04
Czyli zawierają to co praktycznie wszystkie sprzedawane produkty spożywcze (bo żywnością tego nazwać nie można). Myślałem że będzie to coś niezdrowego.
weyw - 2015-04-04
Droga Redakcjo! Czy to nie zbyt wczesna godzina na horrory?
alla - 2015-04-04
jedyne trans jaki przychodzi mi do glowy to transwesteci, ale nie o to chodzi?
ej - 2015-04-04
Koleżanka w pracy objadała się zupkami bo nie miała czasu na nic innego szybko trafiła do szpitala
adik - 2015-04-04
I co z tego co tam się kryje? Spójrzcie na to co kryje się w szynkach kiełbachach parówkach itd bez końca można by wymieniać produkty z zawartością "E". W życiu masz wybór: albo nie jeż nic i umierasz z głodu albo jesz co lubisz i umierasz na raka....
wert - 2015-04-04
No tak... Straszenie przejaskrawianie i pisanie głupot.
Ok czyli śmiało zupki można jeść - dowolne "świeże" warzywo jest bardziej szkodliwe dla zdrowia.
arigato - 2015-04-04
To kto takie produkty dopuścił do sprzedaży?
guzia - 2015-04-04
jak pracowałam w pewnym zakładzie to codziennie to wcinałam.. od długiego czasu.. aż do czasu jak zaczęłam te zupki zwracać.. potem nie jadłam ich wcale bo się nimi strułam, za dużo chemii.. ale teraz nie pracuję i raz po raz zjem choć nie za często..
AMANT - 2015-04-04
Zupkowicze, to może od razu podgrzejcie sobie w mikrofalówkach gó........ na talerzykach!
Smako$z - 2015-04-04
OD 15 LAT JESTEM NA ZUPKACH JAKOŚ NORMALNIE FUNKCJONUJE. przechodzę badania co 3/4 lata i wszystko jest ok :-)
agnes - 2015-04-03
bo zylka peknie niektorym :) przeciez widac, ze ten material zostal wlasnie napisany tak by wywolac dyskusje i fale hejtu tez :D
Technolog - 2015-04-03
"Tłuszcze trans

Każdy z nas chyba słyszał o tłuszczach trans. Są to tłuszcze nienasycone zawierające przynajmniej jedno wiązanie podwójne atomów węgla. Wielu lekarzy i dietetyków określa je mianem ukrytego zabójcy. "

Czyli, że wszystkie kwasy tłuszczowe z wiązaniami wielokrotnymi są złe, tak...? Takie wrażenie odniósłbym, gdybym był laikiem, po przeczytaniu tego akapitu...

A tłuszcze izomery-cis, omega-3 i omega-6, potocznie zwane NNKT (niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe). Pierwsze zdanie tego pseudonaukowego artykułu wyrwane z kontekstu i żywcem zerżnięte z Wikipedii i tyle gwoli teorii. Ja o tłuszczach trans słyszałem na pewno, bo mam kierunkowe wykształcenie, ale mam pewne obawy co do autora tekstu, czy aby na pewno jego też można zaliczyć do tego grona...
Grimi - 2015-04-03
Makaron noodle, czyli masło jest maślane.
;/// - 2015-04-03
odgrzewanie starego kotleta po raz 3834763
madzia - 2015-04-03
Uwielbiam wpis ~Geodozji Pompon !!!! Sama prawda, zwłaszcza przed Świętami!!!!
LUK - 2015-04-03
GEODEZJA POMPON a i tak jesteś brzydka jak noc heheh
HEnioo - 2015-04-03
Stek bzdur. Od kiedy to mątka czy glutaminian sa szkodliwe dla cżłowiek? WON DZIENNIKARZYNKI DO ROSSIJSAJEJ GAZIETY! Jem zupki od urodzenia, nie choruję i jestem najlepiej opłacanym programistą w Polsce.
zimny edek - 2015-04-03
Od jednej czy dwóch zupek chińskich jeszcze nikt nie umarł. Lepiej napiszcie o wszechobecnych "smarowidłach" do chleba. Niemieckie koncerny sprzedają nam szmelc z utwardzonych tłuszczów roślinnych, a sami Niemcy jedzą masło. Dobrze wiedzą, że to margarynowe g.... jest rakotwórcze. Głupi Polak żre "zdrową" margarynę bo tak mówią w telewizji.
Geodozja Pompon - 2015-04-03
Witam. Z przerażeniem zauważam epidemię otyłości u młodych dziewczyn. Powiem tyle: te głupie siksy same są sobie winne! Dlaczego? Bo żrą bez opamiętania! Wpierniczają różne świństwa a potem płaczą, że są grube i brzydkie i żaden facet ich nie chce! A potem zadręczają się jakimiś dietami cud wymyślonymi przez cwaniaków z zachodu lub wyciskają siódme poty na siłowni. A efektów zero! Ja nie uprawiam żadnych sportów, nie stosuję żadnych "cudownych" diet, jestem po menopauzie (mam 59 lat) a mimo to nie jestem gruba! I nigdy nie byłam! A dlaczego? Bo nie żrę jak świnia!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub