Jak zrobić domową lemoniadę?

Nic tak nie orzeźwia jak świeża, schłodzona lemoniada. I choć po napój ten sięgamy - co oczywiste - najczęściej latem, może się przydać i w chłodniejsze dni. Świetnie sprawdzi się choćby na domowej potańcówce czy przyjęciu urodzinowym dla dzieci. Nie od dziś wiadomo, że najlepsza lemoniada to ta domowej roboty. Przy niej wszelkie sklepowe napoje mogą się schować. Przepis na łatwą w wykonaniu domową lemoniadę znajdziesz poniżej. Nie trać czasu i wypróbuj go już dziś!
Jak zrobić domową lemoniadę?
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 szklanki wody, 1 szklanka świeżo wyciśniętego soku z cytryny (około 6-8 cytryn), 6 szklanek wody (lub 4 szklanki wody + 2 szklanki wody gazowanej), 1 szklanka cukru
1
Połóż cytryny na twardej i płaskiej powierzchni. Za pomocą dłoni każdą z nich potocz kilka razy po blacie, mocno dociskając. Dzięki temu uda ci się wydobyć z nich więcej soku.
2
Przetnij każdą cytrynę na pół, wyciśnij z nich sok do miski (najlepiej oczywiście użyć do tego wyciskarki), po czym odstaw ją na bok. Skórki cytryn pozostałe po wyciśnięciu soku również odłóż.
3
Wlej do garnka 4 szklanki wody i doprowadź ją do wrzenia. Kiedy to nastąpi wsyp do osobnego naczynia szklankę cukru i zalej szklanką wrzątku. Mieszaj aż do rozpuszczenia cukru.
4
Sięgnij po naczynie ze skórkami cytrynowymi. Zalej je resztą wrzącej wody (trzema szklankami), przykryj i odstaw na co najmniej godzinę. Po upływie tego czasu wydobądź skórki, wyrzuć je, a pozostałą w naczyniu wodę połącz w dużym naczyniu z wodą z cukrem, sokiem z cytryny i dodatkowymi dwiema szklankami wody (gazowanej lub nie).
5
Na kilka godzin przed podaniem schłódź lemoniadę w lodówce.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

# # # - 2016-06-29
Od kiedy to lemoniadę robi się z wodą gazowaną!!!!!!!!
Szok i niedowierzanie. Komuś się pomyliła lemoniada z oranżadą!!!!!!!!!!
bluem - 2015-07-19
To nieco inny sposób niż mój ale też spróbuję, zamiast cukru dodaję syropu Paola, kaloryczność ta sama a lepiej się rozpuszcza i smakuje.

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub