Jak zrobić retro pisanki metodą decoupage? strona 1 z 7

Decoupage to popularna metoda dekorowania pisanek. Nie bez powodu, efekty jakie możną nią uzyskać są naprawdę niesamowite. Jak dowód przedstawiam zdjęcie retro pisanek wykonanych w 100% tą metodą. Jako bazy użyto tutaj plastikowych jajek, dzięki czemu ozdoby te będą mogły spełniać swoją rolę jeszcze przez kilka kolejnych Wielkanocy. Instrukcję krok po kroku jak ozdabiać pisanki metodą decoupage znajdziesz poniżej.
Jak zrobić retro pisanki metodą decoupage?
Rzeczy, których potrzebujesz:
plastikowe jajka do dekoracji, gładki papier, strony ze starej książki (lub utrzymany w tym tonie papier do scrapbookingu), klej PVA, pędzel, serwetki do decoupage'u z retro wzorkami, nożyczki, pędzel, werniks (opcjonalnie)
Udostępnij na FB
1
pisanki decoupage - krok 1
Do wykonania tego projektu wykorzystamy plastikowe jajka do dekoracji. Kupisz je w każdym sklepie hobbystycznym.
2
pisanki decoupage - krok 2
Najpierw okleimy jajka paskami czystego papieru. Rozcieńcz odrobinę kleju PVA wodą, do konsystencji rzadkiej śmietany. Następnie nanieś klej na jajka i zacznij oklejać je papierem. Pamiętaj, żeby drzeć papier, a nie ciąć go nożyczkami. Dzięki temu lepiej będzie przylegać do powierzchni jajka, a poszczególne jego kawałki ładnie się ze sobą połączą. Warstwa zwykłego papieru zapewni ładne tło dla drukowanych stron, które przykleimy w kroku następnym.
3
pisanki decoupage - krok 3
Porwij stronę starej książki na cienkie paski. Gdy pierwsza warstwa papieru wyschnie, nanieś odrobinę kleju na jajko i zacznij oklejać je kartkami z książki. Nie staraj się ozdobić całego jajka naraz. Rób to partiami. Gdy jedna część wyschnie, przystępuj do ozdabiania następnej.
4
pisanki decoupage - krok 4
Gdy ozdobisz całe jajko, pozostaw je do całkowitego wyschnięcia. W międzyczasie zajmij się wycinaniem poszczególnych elementów z serwetek do decoupage'u. Mogą to być kolorowe kwiatki i motylki lub bardziej „retro” czarne napisy, znaczki i stemple.
5
pisanki decoupage - krok 5
Bardzo ostrożnie oderwij z wyciętego kształtu tylko górną, nadrukowaną warstwę (serwetka będzie składać się z 3 warstw). Nanieś rozcieńczony klej na wybrany obszar jajka i delikatnie przyłóż do niego fragment serwetki. Palcami wygładź ją, by idealnie przylegała do powierzchni jajka. Poczekaj, aż klej całkowicie wyschnie.
6
pisanki decoupage - krok 6
Żeby jeszcze bardziej postarzyć pisanki, pomaluj je cienką warstwą mocno rozcieńczonej farby plakatowej, szybko ścierając jej nadmiar. Gdy farba wyschnie, nanieś na powierzchnię całego jajka ostatnią, utrwalającą warstwę rozcieńczonego kleju PVA. Jeśli nadać jajkom połysk, zamiast klejem możesz pomalować je błyszczącym werniksem. Nie jest to jednak obowiązkowe i nie zostało zastosowane w przypadku tego projektu.
Przeczytaj teraz: Jak ozdobić pisanki mchem?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub