Jak reklamować sklep internetowy? strona 1 z 2

W czasach, w których internet staje się najważniejszym medium komunikacyjnym i przenika wszystkie dziedziny życia i działalności człowieka, nie istnieć w internecie oznacza dla przedsiębiorcy nie istnieć w ogóle. Sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z tego faktu i coraz częściej decydują się na założenie sklepu internetowego. Sklepy takie zakładane są jako wsparcie tradycyjnych kanałów komunikacji z klientem lub jako samodzielne miejsca sprzedaży. Handel internetowy umożliwia dotarcie do praktycznie nieograniczonej grupy klientów, przy koszcie, który w porównaniu do możliwości jakie niesie posiadanie sklepu internetowego, można uznać za minimalny. Jeśli czytasz ten artykuł, zapewne oznacza to, że masz już sklep internetowy, ale nie wiesz jeszcze jak go wypromować w sieci. Sposobów jest kilka. Niektóre z nich są bardziej skuteczne, inne mniej. Jedno jest pewne – warto zainwestować chociaż w jeden z nich.
Jak reklamować sklep internetowy?
1
Pozycjonowanie.
Jeśli możesz sobie pozwolić tylko na jedną formę reklamy w internecie, zdecydowanie zalecam pozycjonowanie. Pozycjonowanie (zwane inaczej SEO – Search Engine Optimization) polega na optymalizacji treści witryny i poprawieniu jej pozycji w wyszukiwarkach. Dlaczego pozycjonowanie ma tak wielkie znaczenie? Ponieważ zdecydowana większość internautów ogranicza swoje poszukiwania tylko do pierwszej strony wyników wyszukiwania, a zaledwie kilka procent przechodzi na stronę drugą. Dlatego właśnie tak istotne jest zalezienie się jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki - najlepiej na jednej z trzech pierwszych pozycji. Pozycjonowanie najlepiej jest zlecić doświadczonej firmie zewnętrznej.
2
Reklamy sponsorowane Google AdWords.
Dla osób chcących zwiększyć zasięg reklamy, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z tzw. reklam sponsorowanych Google AdWords. Google umożliwia reklamowanie swojej działalności na dwa sposoby:
- w wynikach wyszukiwania Google i innych witryn w sieci wyszukiwania
- w sieci partnerskiej.
Reklamy w wyszukiwarce Google i witrynach wyszukiwania współpracujących z Google (takich jak Onet.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl) są reklamami tekstowymi oznaczonymi jako linki sponsorowane. Są to reklamy widoczne po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na pierwszych trzech pozycjach wśród zwróconych przez wyszukiwarkę wyników.
Reklamy w sieci partnerskiej mogą mieć formę zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych. Pojawiają się one w witrynach powiązanych tematycznie z prowadzoną przez nas działalnością.
Skuteczność reklamy Google AdWords polega na jej kontekstowym kierowaniu. Nasza reklama pojawia się wówczas, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce zapytanie pasujące do określonych w naszej reklamie słów kluczowych (wyszukiwarka i sieć wyszukiwania) lub gdy treść witryny jest zgodna z profilem naszej działalności(sieć partnerska). Umożliwia to dotarcie bezpośrednio do tych klientów, którzy są zainteresowani oferowaną przez nas grupą produktów. Nie ma ograniczeń definiujących minimalny budżet przeznaczony na kampanię. Google sam zatroszczy się o to, by nasza reklama była wyświetlana z częstotliwością nie powodującą przekroczenia określonego przez nas budżetu.
Kampanie Google można tworzyć samodzielnie, zakładając konto na www.adwords.google.pl lub zlecić ich prowadzenie firmie zewnętrznej.
Udostępnij na FB
3
Katalogi firm, branżowe katalogi firm.
Informacje o naszej firmie możemy również umieścić w tzw. katalogu firm. Obecnie w sieci, prócz portali takich jak yellowpages czy zumi, istnieje wiele mniejszych, branżowych katalogów firm. Warto dodać wizytówkę w możliwie jak największej liczbie takich katalogów (najlepiej pasujących do profilu naszej działalności), zwłaszcza, że wizytówki takie dają możliwość umieszczenia adresu www naszego sklepu internetowego.
4
Pasaże handlowe.
Jest to dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla mniejszych sklepów internetowych. Pasaże agregują sklepy według kategorii sprzedawanych przez nie produktów. Jesteśmy co prawda „wrzuceni do jednego worka” z konkurencją, ale mamy pewność, że klient szukający produktu z określonej kategorii ma większe szanse trafić na naszą ofertę (zwłaszcza gdy jest ona konkurencyjna). Pasaże handlowe oferują również niedrogie, „gotowe sklepy internetowe” dla wszystkich, którzy nie posiadają jeszcze sklepu internetowego, a chcieliby prowadzić sprzedaż produktów w internecie.
5
Serwisy aukcyjne i porównywarki cen.
W tej kategorii największym liczącym się graczem na rynku jest Allegro. Serwisy aukcyjne, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pasaży handlowych, umożliwiają utworzenie sklepu internetowego w oparciu o dostarczone przez nie oprogramowanie lub przyłączenie istniejącego sklepu do grupy Allegro. Niektóre platformy (np. iStore.pl) oferują dodatkowo umieszczenie naszego sklepu w porównywarce cen Ceneo.pl.
Jeśli nie decydujemy się na korzystanie z serwisów aukcyjnych, zadbajmy o to, by nasz sklep był obecny w porównywarkach cen, takich jak Ceneo.pl czy Skapiec.pl.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić prezentację?
  • Komentarze Tipy.pl (3)

WOW - 2016-09-08
To super!!!!!!!
Neriox - 2016-04-01
Są możliwości reklamowania sklepu internetowego przy odpowiednim wykorzystaniu analityki internetowej i adwords. Tak aby reklama "zarabiała" na siebie.
Neriox - 2016-04-01
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub