Jak przystawić dziecko do karmienia?

Karmienie piersią to w pełni naturalny proces. Można by rzec, że każda z kobiet powinna je, nomen omen, wyssać z mlekiem matki. Początki bardzo często bywają jednak trudne. Problem sprawiać może np. odpowiednie przystawienie noworodka do piersi. Przed podaniem pokarmu swojemu szkrabowi ułóż się w komfortowej pozycji. Postaraj się zrelaksować, wtedy pokarm będzie łatwiej wypływał. Nie zapomnij o postawieniu w zasięgu ręki szklanki z wodą i drobnej przekąski do jedzenia, w pierwszych tygodniach karmienie piersią może zająć nawet czterdzieści minut.
Jak przystawić dziecko do karmienia?
1
Przyłóż maluszka brzuszkiem do swojego brzucha

Jedną dłonią przytrzymaj ostrożnie kark i tył główki szkraba. Usytuuj maluszka tak, by jego usta znalazły się naprzeciw twojej piersi. Jego brzuszek powinien przez cały czas dotykać twojego brzucha.

Chwyć swoją pierś tak, by kciuk znajdował się na górze, natomiast reszta palców dłoni pod piersią. Dłoń powinna przybrać kształt litery C.
2
Zachęć maluszka do ssania

Potrzyj ostrożnie nosek lub wargi brzdąca brodawką. Dobrym pomysłem jest też połaskotanie stópki lub dłoni malca. Dzięki temu dziecko otworzy buzię i odruchowo zacznie szukać mleka.

Nasadź usta maluszka na pierś. Upewnij się, czy dziecko objęło swoimi wargami całą brodawkę łącznie z otoczką.
3
Sprawdź czy maluch prawidłowo ssie pierś

Dobrze przystawiony do piersi maluch powinien mieć szeroko otwarte usta, dolną wargę wywiniętą i ssać rytmicznie.

Upewnij się, czy twoja pierś nie zatyka noska maluszka. Może się tak zdarzyć przy nawale pokarmu lub kiedy główka dziecka znajduje się zbyt nisko.
4
Ostrożnie wyjmij pierś

Nie wyciągaj brodawki z ust malca gwałtownie. Dziecko samo da ci znać, że jest najedzone. Wypuści brodawkę ze swoich ust.

Kiedy maluszek przyśnie przy piersi i przestanie ssać, ale jej nie wypuści, delikatnie mu w tym pomóż. Wystarczy wsunąć mały palec w kącik warg brzdąca.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub