Granie na tv - poradnik

Zależnie od zadań stawianych przed użytkownikiem gry dzielą się na kilka rodzajów i ok. 40 gatunków! Są np. gry zręcznościowe („LEGO Batman 3: Poza Gotham”), akcji („Far Cry 4”), wyścigowe („The Crew”), taneczne („Just Dance 2015”). Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Wybór ułatwiają oznaczenia wiekowe: od 3, 7, 12, 16 czy 18 lat. Często można bawić się całą rodziną. Jak zacząć tę przygodę?
Granie na tv - poradnik
1
Konsola i akcesoria – podstawa

Do telewizora musisz podłączyć konsolę. Dwie oferty najnowszej generacji to PlayStation 4 i Xbox One. Ich poprzedniczki: PS3 oraz Xbox 360 wciąż można kupić i to o kilkaset złotych taniej. W komplecie jest zwykle jeden kontroler (pad), który służy do sterowania postaciami czy elementami w grze.

Jeśli tytuł umożliwia udział drugiego gracza, trzeba dokupić kolejny pad. Są też gry, w których poruszamy ciałem, by wpływać na to, co dzieje się na ekranie, np. przygodówki dla dzieci, jak „Inwazja Kórlików”, czy sportowe i taneczne „Zumba Fitness. Rush” i „Kinect Sports”. Ale wtedy potrzebny jest dodatkowy element – kamera do PS4 lub Kinect do Xboxa.
2
Kupowanie gier – jak oszczędzać

Gry są dostosowane do poszczególnych konsoli, więc tytuł dla PS4 nie będzie działał na PS3 ani na Xboxie. Ceny – od 60 do 300 zł! Gry na konsole najnowszej generacji są zwykle o 20–60 zł droższe niż te na PS3 czy Xboxa 360.

Zakup konsoli z dołączonymi grami pozwala trochę zaoszczędzić. Np. PS4 500 GB z 3 grami („DriveClub”, „The Last of Us Remastered” i „Little Big Planet 3”) kupisz od 1850 zł, więc gry będą kosztować 250 zł, a nie 450 zł. Można też wykupić subskrypcję na dostęp do internetowej usługi Xbox Live Gold (30 zł mies., 230 zł na rok) albo PS Plus (59 zł na 3 mies., 200 zł na rok). Dzięki niej można grać w sieci z innymi użytkownikami, korzystać z wybranych gier za darmo i kupować taniej gry na własność.
3
Smart TV dla graczy

Przerażają Cię te wydatki? Jeśli masz telewizor typu Smart TV, zapewne oferuje on kilka gier, tyle że znacznie prostszych. Na przykład na modelach Samsunga znajdziesz gry do ćwiczenia pamięci, jak „Smart Puzzle”, popularnego „Sssnake'a” czy zręcznościówkę „TV Darts Show!” (rzutki), a na niektórych urządzeniach – wyścigi „Need for Speed”, którymi można sterować np. pilotem telewizora.

Z kolei na telewizorach Sony Bravia z 2014 r. producent umożliwia wypożyczanie z internetu gier dla PS3, ale w Polsce na razie usługa nie działa.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub