Jak zostać politykiem? strona 1 z 2

Politycy pochodzą z różnych środowisk i wiele ścieżek kariery prowadzi w końcu do zmiany zawodu. Choć wielu ludzi przez całe życie wie, że chce być politykiem to wchodzi na tę drogę kariery bardzo późno. Dla przykładu prezydent USA Ronald Reagan zanim został politykiem, był aktorem. Podobnie jest w przypadku wielu innych polityków w całej historii, którzy wcześniej pracowali w całkiem innych zawodach nie związanych z polityką. Nie jest zatem za późno na zmiany. Przeczytaj poniższe wskazówki, by dowiedzieć się jak zostać politykiem.
Jak zostać politykiem?
1
Zastanów się dlaczego chcesz zostać politykiem. Określ skąd dokładnie pochodzi to pragnienie i będąc z sobą uczciwy, zastanów się jaki rodzaj rzeczy apeluje do ciebie, by zostać politykiem. Jeśli jest to przepych, majątek i sława powinieneś spróbować innej drogi, by to osiągnąć. Rzadko politycy odnoszą tak ogromny sukces, by osiągnąć każdą z tych rzeczy. Jedyny powód, dla którego powinieneś zostać politykiem to chęć wprowadzania zmian politycznych.
2
Wybierz partię polityczną. Nie możesz stać po obu stronach płotu, jeśli jesteś politykiem. Musisz wybrać swoja partię. W Polsce istnieją trzy typy partii politycznych: lewica, centrum i prawica. Główne partie rządzące to: Platforma Obywatelska (PO), Prawo i Sprawiedliwość (PiS), Sojusz Lewicy Demokratycznej (SLD) oraz Polskie Stronnictwo Ludowe (SLD). Dowiedz się jak najwięcej o każdej z nich, przeanalizuj ich program i wybierz jedną, która odpowiada twoim przekonaniom. To nie jest jak sport, że wybierasz tą gdzie więcej ci płacą. Lojalność względem partii jest warunkiem niezbędnym.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Spróbuj patrzeć na wszystko pozytywnie. Optymizm jest obowiązkowy dla każdego polityka.
  • Nie próbuj zostać politykiem, jeśli nie będziesz potrafił poradzić sobie z krytyką.
3
Spróbuj znaleźć mentora w swojej partii. Wchodzenie do polityki na ślepo, nie jest dobrym pomysłem. Pytaj osobę, którą podziwiasz o wskazówki, udzieli ci ona rad, które umożliwią ci rozwój zawodowy. Bądź szczery w tym co robisz i zawsze mów prawdę.
4
Na początku bądź wolontariuszem dla swojej partii politycznej. Poznaj tajniki. Pamiętaj, by podkreślać twój cel, dla którego chcesz zostać politykiem, kiedy inni będą pytać o twoje zainteresowania. Nigdy nie mów niczego bez zastanowienia do swojego przełożonego. Nadgorliwość może zepsuć twoją reputację, a w konsekwencji karierę. Bądź przyjazny i dostępny, a ludzie sami przyjdą do ciebie. Pokaż innym, że ciężko pracujesz nad każdym zadaniem powierzonym ci podczas wolontariatu.
5
Zastanów się, które problemy najbardziej cię pasjonują. Musisz być poruszony na płaszczyźnie osobistej i twoja własna chęć zmiany musi stanowić siłę napędową twojej kariery politycznej. Możesz coś zmienić, kiedy będziesz napędzany swoją pasją.
6
Zacznij od małych rzeczy. Zastanów się jaka praca jako polityk będzie najlepsza dla ciebie. Dowiedz się co jest potrzebne do realizacji tego zadania.
7
Idź do szkoły lub zacznij ubiegać się o pracę, która pozwoli ci zdobyć doświadczenie potrzebne do wykonania wybranego zadania w rządzie.
8
Rozejrzyj się za biurem, kiedy zabezpieczysz się we wszystkich swoich przygotowaniach. Prowadź kampanię całym sercem, wiedząc, że musisz sobie sam na wszystko zapracować.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak dostać się do wojska?
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Chados - 2017-03-29
Czemu w tym "poradniku" są podane cztery główne złodziejskie antypolskie partie, które dzielą Polaków od 27 lat?
seaman - 2016-01-03

UCZCIWY POLITYK....to jakieś jaja są:) Reszta to już jest chyba oczywista:)
PostępowaLewica - 2016-01-02
Moja historia poznawaniu nowych drogi życia od młodszych jeszcze lat, chciałem zastać Prezydentem kraju wymyślonego -fantazjowałem jak to młody i tak mnie to wciągnęło co pierwsze to tylko polityką jako drugim moim wymarzonym zawodzie a jestem ogrodnikiem czego pragnę to zostać politykiem i założycielem P.Ś to za 20 lat powstanie Państwa Świeckiego ,wprowadzając 15 ustaw uzgadniających stylu rozwoju państwa gospodarczo-turystyczno-samowystarczalnego i byciem 5 -tym miejscu Militarnym państwem o potencjale zbrojnym : nie myślcie o atomowym - dbaniu o bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego państwa jest mym najważniejszym miejscem i wysokiej jakości szlaków drogowo-kolejowym przewozu logistycznym i towarowym w tym pazaserskim , i w Stolicy węzeł komunikacji miejskiej lekkiej kolei zastępując metro i tramwaje tylko w moim wymarzonym mieście by jeździły takie pojazdy jak Autobusy Miejskie w tym piętrowe i normalne w tym przegubowe a resztę miast i to 5 największych a 4 po 180 tys :to samo tyle że tramwaje i autobusy znaczące wystarczające na przemieszczaniu obywateli do celu .
wolność wyboru - 2015-04-21
Ja planuje iść w kierunku polityki moim życiowym celem jest aby polska była potęgą gospodarczą , militarną i aby nasi sąsiedzi bali się nas. Przykładowo jeżeli ktoś z zagranicy pobije lub zrobi coś innego polakowi to będzie miał problem cały jego kraj, oczywiście polacy też nie mogą bezkarnie bić i poniżać osób z inną wiarą kulturą itp.Sam chodzę do szkoły i wiem ,że czeczeni chcieliby nami rządzić, ale ja jako wódz narody nie pozwoliłbym na to. Miałem kiedyś taką sytuacje.Czeczen bił mojego kolege próbując wymusić na nim oddanie mu pieniędzy,lecz ja nie stałem udając ,że tego nie widzę i mu wpierdoliłem i miałem potem przez to kłopoty.Pytam się jakim prawem on mógł wymuszać pieniądze a ja stają w obronie nie moge go pobić to jest błąd myślenia jeżeli wyjeżdżam do usa to musze podpożądkować się ich przepisom.Jak rosja dała wpierdol czeczenii to niech uważają jeszcze troche bo jak dojde do władzy to im tak utrudnie życie że będą z tąd spierdalać w podskokach.Jes jeszcze jedna kwestia gdy przyjeżdża do polski rodzina czeczenów to dostają od państwa pieniądze na każdego dziaeciaka a rodzice wtedy nie musza pracowac bo ich stac na utrzymanie, a uczciwie zarabiający polak nie dostanie nawet godziwej emerytury i wieku emerytalnego .Nasi emeryci sami powinni zażądzać składkami jeżeli w anglii sioę udało to u nas też może jednak mamy nie tych u władzy co trzeba. Kwqestia dzieci i rodziców,skoro dziecko rodzi się i jest matka i ojciec to oni powinni wysyłac dziecko do szkoły w tym wieku w jakim im to pasuje tu nie powinno byc przymusu każdy sam musi decydowac czy wogle chce posłać dziecko do szkoły itp .to samo dotyczy narkotyków jak jakis ćpón chce ćpać prosze bardzo ale jeżeli zażył narkotyk z własnej woli i on mu zaszkodził nie dostanie opieki służby zdrowia oczywiście możecie się nie zgadzac ale jak ktos chce zażyc cos to i tak zażyje to samo jest z bronią palna jak ktoś chce ją kupic to i tak ją kupi legalnie czy nie
kio - 2014-10-22
Ale bzdury. Trzeba się poprostu udzielać na debatach i konferencjach i to jakoś samo sie rozkręci.
Michał13 - 2014-06-02
Mam iść na studia wtedy? Pomóżcie plis.
hahaha - 2013-02-18
Poradnik w stylu:
Jak dostać się do NASA - zastanów się dlaczego chcesz się tam dostać, naucz się mechaniki kwantowej, idź do NASA i powiedz, żeby cię przyjęli. Gratulacje, jesteś w NASA.
Glorin - 2012-02-20

W zasadzie powinna być czysta karta ilustrująca rady, jak zostać politykiem ;) .

darooo - 2012-01-08
wg mnnie nie ma tylko czterech parti dzieki ktorym mozna realizowac sie politycznie :) jest przeciez nowa prawica ;)
jarek 44 - 2011-07-13
niewiem jak się dostać do polityki czy musze iść na
magnez944 - 2011-05-23
I jeśli wykonam powyższe rady, będę mogła spełnić się jako polityk? bo bardzo bym chciała zmienić tą Polskę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub