Jak zrobić hologram smartfonem? strona 1 z 6

10 minut. Tyle potrzebujesz, żeby zamienić swojego smartfona w wyświetlacz przyszłości. Jeśli oglądając w dzieciństwie hologramy w filmach science-fiction zawsze marzyłeś, żeby taki mieć, tutaj znajdziesz instrukcję jak to osiągnąć. Autorem pomysłu jest Mrwhosetheboss. Gdy zobaczysz efekt końcowy od razu zrozumiesz, dlaczego stał się hitem internetu. Instrukcja ze zdjęciami krok po kroku poniżej. Link do całego filmiku w ostatnim kroku.
Jak zrobić hologram smartfonem?
Rzeczy, których potrzebujesz:
plastikowe etui na płyty CD (przezroczyste) lub kawałek cienkiej plexi, ołówek lub długopis, linijka, taśma klejąca lub super glue, nożyk hobbystyczny lub do szkła, nożyczki, smartfon, papier milimetrowy
Udostępnij na FB
1
hologram za pomocą smartfona - krok 1
Na papierze milimetrowym narysuj trapez o bokach równych 1 cm, 3,5 cm oraz 6 cm (patrz zdjęcie). Jeśli chcesz, wymiary te możesz podwoić. Wytnij szablon.
2
hologram za pomocą smartfona - krok 2
Zdemontuj przezroczystą część etui na płyty. Zamiast niego możesz też użyć plexi o porównywalnej grubości lub szkła. W tym ostatnim przypadku trzeba jednak zachować szczególną ostrożność. Im bardziej przezroczysty materiał, tym lepiej. Pamiętaj też, że musi być czysty i pozbawiony rys.
3
hologram za pomocą smartfona - krok 3
Odrysuj na plastiku szablon trapezu. Użyj długopisu lub flamastra o cienkiej końcówce, który nie będzie się rozmazywać.
4
hologram za pomocą smartfona - krok 4
Za pomocą ostrego noża hobbystycznego lub noża do szkła wytnij trapez z plastikowego etui, bardzo ostrożnie przesuwając ostrzem wzdłuż krawędzi trapezu.
5
hologram za pomocą smartfona - krok 5
W analogiczny sposób wytnij jeszcze trzy takie elementy.
6
hologram za pomocą smartfona - krok 6
Następnie sklej je ze sobą wzdłuż krawędzi w taki sposób, by dłuższe podstawy trapezów były skierowane do góry. Możesz użyć małych kawałeczków taśmy lub mocnego kleju (w tym przypadku istnieje ryzyko, że elementy rozlecą się). Uważaj, żeby nie pobrudzić powierzchni trapezów.
7
hologram za pomocą smartfona - krok 7
Tak wygląda efekt końcowy. Umieść misę na smartfonie wyświetlającym nagranie przygotowane specjalnie do stworzenia hologramu (linki w następnym kroku). Misa musi znaleźć się dokładnie na środku obrazu.
8
hologram za pomocą smartfona - krok 8
Zgaś światło i podziwiaj efekt.
Linki do filmiku z hologramami (wystarczy puścić je na YouTube): Film z hologramem na smartfona.
9
hologram za pomocą smartfona - krok 9
Filmik z instrukcją autora projektu: Jak zrobić hologram smartfonem?.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

arrrrrr - 2015-10-23
gość się machną, jakiś berys przepisał nie sprawdził i zamiast 3,5 cm powinno być 4,5cm i wszystko gra.
husky - 2015-09-17
ale zdajecie sobie sprawę z tego, iż według podanych wymiarów nijak nie można złożyć piramidy? Ponieważ piramida jest figurą przestrzenną, a z podanych wymiarów za każdym razem wyjdzie figura płaska, czyli zwykły kwadrat z wyciętym w środku małym kwadratem. A czegoś takiego nie da się przekształcić w figurę przestrzenną z powodu niewłaściwych wymiarów boków krótszych.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub