12 superpokarmów, które pozwolą ci być zdrowszym strona 1 z 8

Eksperci w dziedzinie zdrowia co roku ogłaszają listę 10-12 superpokarmów, które wszyscy powinni spożywać. Lista ta za każdym razem nieco różni się od poprzedniej, ale zawsze znajdują się na niej warzywa, owoce i zboża. Oto wybór 12 pokarmów, które każdy powinien spożywać wraz z uzasadnieniem, dlaczego mają na nas korzystny wpływ.
12 superpokarmów, które pozwolą ci być zdrowszym
Udostępnij na FB
1
Kurkuma

To wspaniała przyprawa, która zawiera przeciwutleniacze o właściwościach przeciwzapalnych. Badania pokazują, że kurkuma może spowolnić rozwój raka, zapobiegać cukrzycy typu 2 i obniżyć ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera.
2
Woda kokosowa

Ma mało kalorii, nie zawiera tłuszczu i jest wypełniona po brzegi elektrolitami i cukrami naturalnymi. Woda kokosowa doskonale nawadnia organizm; ma wyższą zawartość potasu niż większość napojów energetycznych i napojów dla sportowców, a mniej sodu.

Fani wody kokosowej utrzymują, że potrafi ona wszystko – od pobudzenia układu odpornościowego po redukowanie skurczy menstruacyjnych, zwiększanie wydajności mięśni, oczyszczanie układu hormonalnego, wspomaganie trawienia, leczenie biegunki a nawet obniżanie ryzyka wystąpienia choroby nowotworowej.
3
Mango

Zawiera niewiele kalorii i tłuszczu, ale dużo błonnika, witamin A i C, potasu oraz miedzi. Mango pobudza również układ odpornościowy, a także stanowi naturalne antidotum na dolegliwości trawienne.
4
Borówka amerykańska

Jest bogata w błonnik, witaminę C oraz przeciwutleniacze. Świetnie sprawdza się, jako dodatek do płatków zbożowych, jogurtu, owsianki oraz jako składnik koktajli owocowych.
5
Pomidory

Pełne przeciwutleniacza likopenu oraz witaminy C i A pomidory zmniejszają ryzyko wystąpienia wielu nowotworów oraz choroby wieńcowej.
6
Brokuły

To sztandarowy przykład jedzenia antyrakowego. Brokuły zawierają dużo witaminy C, karotenoidy, witaminę K i kwas foliowy. Z powodu dużej zawartości błonnika, możesz zjeść dużą ilość brokułów, przyjmując w ten sposób zaledwie kilka kalorii.
7
Jarmuż

Jarmuż to odżywcza bomba nabita witaminami A, C i K, kwasem foliowym, potasem, magnezem, wapniem, żelazem i błonnikiem. Pomaga w walce z rakiem, chorobami serca oraz z niektórymi chronicznymi chorobami związanymi z wiekiem.
8
Ciecierzyca

Bogata w białko, błonnik, żelazo, magnez, potas oraz cynk. Ciecierzyca pomaga obniżyć cholesterol i wspomaga walkę z chorobami serca.
9
Komosa ryżowa

Komosa ryżowa jest naładowana składnikami odżywczymi, a ze swoją wysoką zawartością białka jest jednym z niewielu nie-mięsnych produktów, który zawiera wszystkie osiem podstawowych aminokwasów.

Ma dużą zawartość błonnika, niską glutenu i stanowi doskonałe źródło zdrowych węglowodanów. Komosa ryżowa zawiera lizynę, która odgrywa kluczową rolę w procesie wzrostu i regeneracji tkanki. Jest również pełna witamin i minerałów (takich jak żelazo, magnez oraz potas).
10
Orzechy włoskie

Pomagają walczyć z rakiem i pobudzają układ odpornościowy. Orzechy włoskie są bogate w białka, kwasy tłuszczowe omega-3, kwasy tłuszczowe jednonienasycone oraz przeciwzapalne polifenole. To pokarm, który chroni układ sercowo naczyniowy, wspomaga wzrost mięśni oraz stymulację mózgu.
11
Jogurt (zwłaszcza typu greckiego)

Jogurt wspomaga walkę z rakiem i pobudza układ odpornościowy (dzięki dobroczynnym bakteriom, które zawiera). W jogurcie znajdziemy również korzystnie wpływający na kości wapń oraz białko.
12
Łosoś

Z niską zawartością kalorii oraz tłuszczów nasyconych łosoś jest znakomitym źródłem białka, kwasów tłuszczowych omega-3 oraz dobrze wpływających na serce wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dziko odławiany łosoś jest w mniejszym stopniu zanieczyszczony PCB niż łosoś hodowlany.
13
Pamiętaj!

Przyswajanie witamin i składników odżywczych z naturalnych źródeł jest zawsze lepsze, niż stosowanie suplementów diety. Zadbaj, aby włączać powyższe 12 super pokarmów do swoich posiłków, przekąsek i napojów.
Przeczytaj teraz: Jak polubić warzywa?
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Nie będzie widoczny na stronie
 
PiotrKraków - 2015-12-02
Ludzie na yutubie jest filmik jak się "produkuje" łososia więc nijak ma się jego wpływ na raka
tom - 2015-12-02
a gdzie czosnek cebula jagody goji i pylek pszczeli?? pytam sie
marianna - 2015-12-02
Nie ma nic lepszego niż sok noni. Najlepszy jest z Indii i Sri Lanki
maggi - 2015-12-02
20 lat temu nie było mowy o tym w naszym kraju, mimo to żyliśmy zdrowo. Teraz co rusz nowe i "lepsze". Normalnemu człowiekowi nie starczyłoby czasu na to zdrowe odżywianie :D. Zacznijcie myśleć o czym piszecie nieuki.
damik - 2015-12-01
dobra reklama przeciez swęta idą
damik - 2015-12-01
dobra reklama przeciez swęta idą
lukasz - 2015-12-01
Magnez, a nie magnes !!!
Danuta - 2015-12-01
Łosoś tak, ale broń Boże norweski, hodowlany na farmach rybnych w zachodniej Norwegii. Karmiony jest między innymi płynnymi pestycydami, które powodują zwiększoną zachorowalność na raka. Na YOU TUBE jest film pokazujący czym jest norweski łosoś.
darek - 2015-12-01
łosoś śmiechu warte ,pod warunkiem że z morza w norwegi sam złowisz!!!
reszta to aby nie są pryskane chemia lub jak kochane pomidory ????
jak sobie nie wyhodujesz i wyrobisz jedzenie to wiedz że aby było
zdrowe musisz z technologia cofnąć się o 250 lat wstecz i poczytać
jak to dawniej w rzeczypospolitej robiono....tera komercja i chemia
as - 2015-12-01
pestki z moreli jabłek maja wit b17 amigdaline ona walczy z komórkami nowotworowymi oraz cordyceps maczużnik
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub