4 zaskakujące sposoby jak księżyc wpływa na człowieka strona 1 z 5

Mówi się, że fazy księżyca mają związek z psychiką ludzką. Wiele osób wierzy, że fazy księżyca wpływają na nasze emocje i stan umysłu. Ludzie uwielbiają superksiężyc z wiadomych powodów, ale jest coś więcej niż uroda księżyca w pełni czy nawet superksiężyca, co sprawia, że wzbudza on fascynację. Według NASA superksiężyc występuje jednie raz w roku. Istnieje wiele badań zajmujących się wyjaśnianiem, w jaki sposób księżyc na nas oddziałuje. Oto przykłady:
4 zaskakujące sposoby jak księżyc wpływa na człowieka
Udostępnij na FB
1
Niespokojny sen
Zakłóca twój sen

Kto lubi jasne światło, kiedy właśnie próbuje zapaść w sen? Ta teoria dotycząca zakłócającego wpływu pełni księżyca na sen została poparta badaniami opublikowanymi w magazynie Current Biology. Uczestnicy badania zostali poproszeni o spędzenie 3,5 dnia w laboratorium snu z dala od światła zewnętrznego i zegarów. Mogli zapadać w sen i budzić się w swoim normalnym rytmie. Następnie szwajcarscy naukowcy zgromadzili dane dotyczące snu od 33 osób i porównali je z fazami księżyca. Wyniki pokazały, że podczas czterech dni przed i czterech dni po pełni księżyca zapadnięcie w sen zajęło osobom badanym 5 minut dłużej, ich sen był o 30% płytszy, i trwał 20 minut krócej. Poziom wywołującej sen melatoniny również był obniżony. Naukowcy planują przeprowadzenie kolejnego badania, w którym chcą prześledzić 30 dni snu.
2
Długość trwania cyklu miesiączkowego
Wpływa na twój cykl menstruacyjny

Istnieje więcej analogii pomiędzy księżycem i cyklem menstruacyjnym niż tylko podobna długość trwania cyklu (28 dni) i faz księżyca (29 dni). W 2011 roku opublikowano badanie w magazynie the Journal Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica, w którym prześledzono cykle menstruacyjne 826 kobiet w wieku 16-25 lat i na tej podstawie stwierdzono, że około 30% kobiet miesiączkuje w okolicach pełni księżyca. Kolejna większa grupa kobiet miesiączkująca podczas konkretnej fazy księżyca składała się z 12,5% uczestniczek badania.
3
Większy współczynnik urodzeń gdy księżyc jest bliżej Ziemi
Może wpłynąć na współczynnik urodzeń

To ciekawe, ale tylko superksiężyc, a nie księżyc w pełni ma wpływ na ilość urodzeń. Japońscy badacze przyjrzeli się 1000 nieindukowanym urodzeniom w prywatnym szpitalu położniczym w Kyoto w Japonii. Więcej urodzeń miało miejsce w czasie, kiedy księżyc znajdował się bliżej Ziemi. W im bliższym położeniu w stosunku do Ziemi znajdował się księżyc, czyli im mocniejsza była siła grawitacji, tym więcej narodzin odnotowano. Pełnia księżyca z kolei nie miała żadnego wpływu na ilość urodzeń, ponieważ siła grawitacji nie jest wtedy mocna.
4
Operacja w czasie pełni
Może mieć wpływ na przeprowadzane operacje

Informacja ta może sprawić, że będziesz czuł się bezpieczniej, jeśli będziesz musiał nagle poddać się operacji w czasie pełni księżyca. Naukowcy odkryli, że pacjenci poddani nagłej operacji kardiologicznej w czasie pełni księżyca dochodzili do siebie szybciej i krócej pozostawali w szpitalu. Istniało również mniejsze prawdopodobieństwo ich śmierci, niż pacjentów poddanych takiej samej operacji w dwóch pozostałych fazach księżyca. Badanie z 2013 roku, które zostało opublikowane w magazynie Interactive Cardiovascular and Thoracic Surgery wykazało, że pacjenci poddani operacji w czasie pełni pozostawali w szpitalu 10 dni, czyli 4 dni krócej niż przeciętnie. Niestety nie możemy sobie ustalić terminu nagłej operacji ratującej życie.
Przeczytaj teraz: Jak odblokować czakry?
  • Komentarze Tipy.pl (3)

c - 2016-02-29
Ja tam w czasie pełni normalnie zmieniam się w wilkołaka i tyle
mix - 2016-02-29
Księżyc wpływa na ludzi masakrycznie. Ale na tej samej zasadzie co placebo. Wpływa tylko na tych, którzy wierzą we wpływ księżyca na nich. A żeby w coś takiego wierzyć trzeba mieć nie po kolei ...
Janko Muzykant - 2016-02-29
Dowiedziałem się, że z faz księżyca mamy: pełnię i dwie inne fazy oraz że siła grawitacji może być mocna. Uczyniło mnie to lepszym człowiekiem, pozdrawiam wszystkich którzy doklikali do końca.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub