Jak nauczyć się rozmawiać z ludźmi? strona 1 z 6

Chcesz poczuć się lubiany i kochany? Jednym sposobem, żeby to osiągnąć jest rozmawianie z innymi ludźmi! Pomyśl... Czy kiedyś jechałeś windą z tuzinem osób i nikt nie odezwał się ani słowem? Dlaczego czasem nie możemy się przemóc, żeby zacząć rozmowę? Mamy w głowach wewnętrzny głosik, który mówi nam coś w stylu „On jest zajęty, nie chcę mu przeszkadzać”, „Nie mam nic ciekawego do powiedzenia, na pewno nie zechcą ze mną rozmawiać”, „Nie mam w tej chwili czasu na poważną konwersację”, „Jestem tu nowy, wezmą mnie za dziwaka” albo „I tak mnie nie zaakceptują, więc po co sobie zawracać głowę?” Ta lista może się ciągnąć w nieskończoność. To, co tu zaprezentuje to podstawowe informacje na temat sztuki konwersacji. Mam nadzieję, że pomogą ci się przełamać i nauczą cię, jak rozmawiać z innymi ludźmi.

Jak nauczyć się rozmawiać z ludźmi?
Udostępnij na FB
1
nauka rozmowy z ludźmi - krok 1

Jak zacząć rozmowę?
Wczoraj, gdy jechałem autobusem, usłyszałem rozmowę dwóch kobiet. Jedna z nich tłumaczyła drugiej, że autobus dwa przystanki dalej skręca w prawo. „Właściwie, to jedzie w lewo” - powiedziałem. „To znakomicie, bo chcemy dojechać na zajęcia jogi” - odpowiedziały. Od dawna zastanawiałem się nad jakąś formą ćwiczeń, więc zacząłem wypytywać je o przebieg takich zajęć. Konwersacja rozwijała się w najlepsze, a przy okazji okazało się, że jedna z pań jest sąsiadką mojej matki.
Rozpoczynanie rozmowy jest niczym innym jak słuchaniem i próbą znalezienia wspólnej płaszczyzny. Nie ma znaczenia czy chodzi o nieznajomego, współpracownika, czy kochankę – wszyscy jesteśmy ludźmi i łączy nas wiele doświadczeń. Zawsze znajdzie się jakiś wspólny grunt, od którego będziemy mogli zacząć rozmowę. Jeśli będziemy zrelaksowani, docenimy naszego rozmówcę i będziemy słuchać go z zainteresowaniem, na pewno uda się nam znaleźć coś, co nas łączy. Możemy na przykład pomyśleć: „Fajny sweter, przypomina mi tego aktora...” albo „To nie jest droga na Kraków!”. Kluczową sprawą jest podjęcie akcji, wtrącenie się i wypowiedzenie tych myśli na głos. Tak właśnie wygląda początek konwersacji.

2
nauka rozmowy z ludźmi - krok 2

Rozmowa jest czymś naturalnym i instynktownym.
Mając do dyspozycji tak wiele środków komunikacji, zapomnieliśmy już czym jest sztuka konwersacji. Większość mediów komunikacyjnych zorientowana jest na skutek. Oznacza to, że gdy wysyłasz maila, fax lub nawet zostawiasz wiadomość głosową, robisz to, ponieważ masz do omówienia konkretny temat i masz w tym jakiś cel. Gdybyśmy to samo podejście przenieśli na konwersację, wówczas wszystkie rozmowy wydałyby się sztuczne, nienaturalne i na pewno nie wytworzyłyby więzi pomiędzy nami a rozmówcą.

3
nauka rozmowy z ludźmi - krok 3

Słuchanie.
To podstawa naturalnej, instynktownej konwersacji. Rozmowa jest udana, jeśli jesteśmy świadomie obecni dla drugiej osoby i nie zastanawiamy się nad tym, co planujemy powiedzieć. Skąd jednak wiedzieć, co powiedzieć, gdy nadejdzie twoja kolej? Postaw się na miejscu twojego rozmówcy, pomyśl ile razy mogłeś czuć się tak jak on. Jakie to było uczucie? Spróbuj powiedzieć o tym tej osobie. Staniecie się sobie bliżsi i łatwiej będzie wam nawiązać więź.

4
nauka rozmowy z ludźmi - krok 4

Dobra konwersacja prowadzi do wszystkiego i do niczego.
Nie ma żadnej logicznej struktury konwersacji! Jedna myśl nie musi perfekcyjnie odnosić się do poprzedniej. Mów co tylko przychodzi ci na myśl. Nie zauważyłeś, że najbardziej ciekawe rozmowy, to te, w których skacze się z jednego tematu na drugi? Właśnie na tym polega sztuka konwersacji! Kilka lat temu udałem się na obiad z moim kumplem. Rozmawialiśmy o życiu i o świecie. Co ciekawe, pod koniec rozmowy, przypadkowo powiedział mi o ojcu swojej dziewczyny, który ma takie same jak ja zainteresowania i z którym powinienem porozmawiać. Jak się później okazało człowiek ten dał mi pracę i został moim mentorem. Prosta konwersacja może doprowadzić do czegoś co naprawdę odmieni twoje życie!

5
nauka rozmowy z ludźmi - krok 5

Konwersacja jest esencją życia.
Praktyka czyni mistrza i jest tym, od czego musisz zacząć naukę. Wychodź na miasto, bywaj na imprezach, spotykaj się z przyjaciółmi i poznawaj ich przyjaciół. Rozmawiaj z ludźmi ignorując swoje lęki i kompleksy. Zaryzykuj! Tylko tak możesz odnieść sukces.

  • Komentarze Tipy.pl (7)

jaga - 2015-10-05
Super tylko co jak nie potrafię przeskakiwać z tematu na temat? Rozmawiam o jednej rzeczy i nic innego nie przychodzi mi do głowy więc rozmowa szybko się kończy. Co wtedy?
Soraj - 2015-02-12
SUPER! Wielkie dzięki ;D
Irys - 2014-07-15
Wielkie dzięki! To bardzo przydatne i cenne wskazówki. Czytałem je już tak naprawdę parę razy ale zawsze o nich zapominałem i traktowałem je po macoszemu. Teraz rozumiem, że to tak naprawdę ma sens i rozmowa w ogóle jest podstawą życia, ponieważ przekonałem się o tym wielokrotnie na własnej skórze. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!
Di - 2014-06-18
Dziękuję
Zgadzam się! - 2013-06-05
dziękuję za ten artykuł. Slowa i tak zawsze pozostaną słowami ale to od nas zależy jak będziemy je interpretować, to nasza świadomość daję nam siłę, jednak aby do tego doszło to najpierw ona musi sobie coś uświadomić. Należe raczej do przekornych osób, żeby było zabawnie bardzo łątwo ulegam opini innych, szczególnie jeśli chodzi o swoją wartość. Dopiero po powrocie do domu muszę sobie przypomnieć, że nie jestem ani glupia ani gorsza od kogokolwiek. Gdyby poza domem było to takie proste. Ale dziękuję za pańskie wskazówki, sa pierwszymi, które cokolwiek dla mnie znaczą.
tori - 2012-04-13
przydatne
s - 2011-12-26
co ja tu robie oO
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub