Jak nauczyć się brytyjskiego akcentu?

Mówienie z akcentem brytyjskim nie jest łatwe. O ile nie urodziliśmy się w Wielkiej Brytanii nauka tamtejszego akcentu będzie dla nas bardzo trudna. Istnieją jednak sposoby, aby poprawić swoją wymowę. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak to zrobić.
Jak nauczyć się brytyjskiego akcentu?
1
Najszybszą metodą nauki akcentu jest słuchanie i naśladowanie rodowitego Brytyjczyka. W ten sposób uczą się dzieci - poprzez słuchanie, powtarzanie i naśladowanie akcentu.
2
Aby nauczyć się akcentu brytyjskiego dobrze jest wyjechać na pewien czas do Wielkiej Brytanii i otaczać się wyłącznie Anglikami.
3
Najlepszymi miejscami w Anglii do nauki akcentu są hrabstwa Oxfordshire i Cambridgeshire.
4
Jeśli nie masz możliwości dłuższego pobytu w Wielkiej Brytanii wówczas pozostaje ci słuchanie telewizji. Akcent brytyjski możesz usłyszeć w BBC NEWS. Musisz powtarzać słowa wyraźnie i prawidłowo je artykułować upewniając się, że robisz przerwy pomiędzy słowami. Naśladuj mowę prezentera przez około pół godziny dziennie. Po dwóch tygodniach powinieneś już widzieć efekty.
5
Im więcej będziesz słuchać osób posługujących się akcentem brytyjskim, tym łatwiej będzie ci go użyć w praktyce.
6
Wyobraź sobie, że w ustach masz śliwkę. Podczas wypowiadania samogłosek trzymaj język jak najniżej zaś podniebienie jak najwyżej. Staraj się mówić normalnie (aby nie brzmieć głupio). Ułożenie języka w połączeniu z dodatkowym rezonansem będzie dobrym startem w nauce akcentu brytyjskiego.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Nie mów przez nos i nie używaj podczas mówienia migdałków.
Wskazówki
  • Staraj się nie przedobrzyć ponieważ będziesz brzmieć śmiesznie.
  • Pamiętaj, że w całej Anglii jest wiele różnych akcentów. Nie można stwierdzić, który jest bardziej lub mniej brytyjski.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub