Domowe sposoby na ukąszenia komarów strona 1 z 6

Sezon ukąszeń komarów zbliża się wielkimi krokami. Już teraz warto wiedzieć jak radzić sobie z tym swędzącym problemem. Każdy z nas chce uniknąć ukąszeń lub wiedzieć jak złagodzić skutki ukąszenia. Możesz zaopatrzyć się w specjalne środki ochronne i łagodzące, które dostępne są w aptekach i drogeriach. Możesz również zrobić taki środek samodzielnie. Wykorzystaj do tego zioła, które odstraszają te owady, a preparat będzie bezpieczny nawet dla małych dzieci.
Domowe sposoby na ukąszenia komarów
Udostępnij na FB
1
Kostki lodu
Kostki lodu

Lód skutecznie złagodzi objawy ukąszeń i pomoże zapanować nad obrzękiem. Przykładaj kostki lodu w bawełnianej szmatce do ukąszenia. Im szybciej zastosujesz lód, tym ukąszenie będzie mniej bolesne.
2
Torebki po herbacie
Torebki po herbacie

Garbniki zawarte w herbacie mogą mieć działanie ściągające i oczyszczające z toksyn. Dlatego przyłożone do ukąszenia zapobiegną powstawaniu obrzęku i dodatkowo złagodzą świąd i pieczenie. Przyłóż torebkę po zaparzeniu herbaty bezpośrednio w miejsce ukąszenia, jak najszybciej po ugryzieniu.
3
Pasta z sody oczyszczonej
Pasta z sody oczyszczonej

Soda oczyszczona jest skuteczna na wiele sposobów. Przyda się w kuchni, do sprzątania, a także i na bolesne ukąszenia owadów. Przygotuj prostą pastę, mieszając sodę z niewielką ilością wody, a następnie przyłóż do ukąszenia i pozostaw do wyschnięcia. Soda zneutralizuje pH skóry wokół ukąszenia i dzięki temu powstrzyma obrzęk.
4
Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy

Podobnie jak soda oczyszczona, ocet jabłkowy szybko neutralizuje pH wokół ukąszenia i zmniejsza obrzęk. Skutecznie łagodzi również świąd i pieczenie po ukąszeniu. Posmaruj cienką warstwą octu obszar w którym nastąpiło ukąszenie.
5
Mięta pieprzowa
Mięta pieprzowa

Mięta jest łatwo dostępnym zielem, które idealnie nadaje się na ukąszenia komarów, os, czy innych owadów. Działanie mięty polega na chłodzeniu obszaru ukąszenia. Rozgnieć w moździerzu kilka listków mięty i powstałą pastę nałóż na ukąszenie. Zamiast mięty możesz również użyć liści babki lancetowatej, jaskółczego ziela lub niecierpka. Wszystkie zadziałają podobnie. Jeżeli nie masz pod ręką moździerza, rozgnieć listki w palcach.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub