Mycie włosów bez szamponu strona 1 z 5

Stosując szampony wpędzamy się w błędne koło, ponieważ dają one efekt zdrowych i lśniących włosów tylko na chwilę, w rzeczywistości osłabiając je. Skutek jest taki, że im częściej myjemy włosy tym szybciej się one przetłuszczają i tracą blask. Ponadto składniki wielu szamponów, takie jak laurylosiarczan sodu (w skrócie SLS) i paraben, negatywnie wpływają na skórę głowy i mogą prowadzić do jej wysuszenia, świądu, łupieżu. Dlatego warto wypróbować domowe metody, dzięki którym nasze włosy i skóra głowy będą zdrowsze, a efekt pięknych włosów zostanie z nami na dłużej.
Mycie włosów bez szamponu
Udostępnij na FB
1
glinka do włosów
Glinka Ghassoul

Ghassoul lub rhassoul to rodzaj glinki używanej w krajach arabskich jako środek do pielęgnacji skóry i włosów. Jest dostępna w postaci proszku lub małych tabletek, które należy zmieszać z odrobiną gorącej wody, aż do otrzymania kremowej konsystencji. Tak przygotowaną pastę nakładamy na włosy i skórę głowy, delikatnie ją masując. Zostawiamy na minutę lub dwie i spłukujemy letnią wodą.
2
soda oczyszczona na włosy
Soda oczyszczona

Soda oczyszczona to produkt wielozadaniowy. Pomaga w gotowaniu, sprzątaniu, usuwa nieprzyjemne zapachy, a także zastępuje szampon do włosów. Łyżkę sody oczyszczonej rozpuszczamy w szklance gorącej wody. Kiedy mieszanka trochę ostygnie, nakładamy ją tuż u nasady włosów, praktycznie tylko na skórze głowy. Dzięki temu unikniemy wysuszenia włosów. Delikatnie masujemy, a następnie spłukujemy.
3
ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy

To kolejny cudowny produkt często stosowany jako naturalny środek leczniczy i kosmetyczny. W przypadku pielęgnacji włosów doskonale sprawdza się jako odżywka, ponieważ sprawia, że są one lśniące i miękkie.
¾ szklanki wody mieszamy z ¼ szklanki octu jabłkowego i nakładamy na włosy po ich umyciu (glinką, sodą oczyszczoną lub szamponem naturalnym). Pozostawiamy na kilka minut i dokładnie spłukujemy. Do mieszanki można dodać kilka kropli ulubionego olejku, co zniweluje zapach octu.
4
mąka kukurydziana na włosy
Mąka kukurydziana

Mąki kukurydzianej możemy użyć do mycia włosów “na sucho”. Nie jest to produkt dokładnie oczyszczający włosy, ale okazuje się bardzo przydatny, kiedy nie mamy możliwości umycia włosów, a chcemy szybko poprawić ich wygląd. Wystarczy łyżeczkę mąki kukurydzianej nałożyć bezpośrednio na skórę głowy, delikatnie wmasować, po czym dokładnie wyszczotkować włosy, aby usunąć wszystkie jej pozostałości.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub